موضوعات داغ

ای- لکترا، دوچرخه اختصاصی میشلین

عکس مطلب اول
پیش‌تر توسط بی ام و و پس از آن شاهد معرفی دوچرخه‌ای خاص و بی‌نظیر از سوی شرکت موبایل سازی چینی "لی اکو" بودیم که چندی قبل از آن هم به معرفی خودرویی کانسپت تمام الکتریکی پرداخته بود، حال شرکت معروف "میشلین" هم تحت تاثیر طرح‌های فانتزی چنین دوچرخه‌هایی قرار گرفته و به کمک طراح خلاق لیتوانیایی یعنی "تاوتویداس برتاسیوس" دوچرخه اختصاصی خود را آماده کرده است.
ایده این دوچرخه در عین سادگی، بسیار پیشرفته و آینده نگر به نظر می‌رسد که خود توانایی‌های طراح این دوچرخه را نمایش می‌دهد. برخلاف دوچرخه‌های سنتی که تعلیقی جداگانه بر روی تکیه گاه‌ها نصب می‌شود، بدنه این دوچرخه به صورت یکپارچه ساخته شده که با حالت ارتجاعی به مقدار کم، دوچرخه مذکور را از سیستم تعلیق بی‌نیاز کرده که خود عاملی برای کاهش وزن و به تقابل آن، کاهش نیروی وارده از سوی سوارکار برای به حرکت درآوردن این دوچرخه شده است.

دوچرخه میشلین

برای کاهش وزن این دوچرخه هم تا حد امکان از فیبرکربن برای ساخت بدنه استفاده شده و همانطور که در تصاویر می‌بینید، در اصل بدنه این دوچرخه به صورت تقریباً ورقه‌ای ساخته شده که خود باعث حجم کمتر و در نتیجه وزن کمتر می‌شود. در ابتدای کار هم گفتیم که بدنه این دوچرخه به صورت یکپارچه، ولی با حالتی تقریباً ارتجاعی ساخته شده که همچون سیستم تعلیق عمل می‌کند. باید در این خصوص گفت که این قسمت در زیر نشیمنگاه سوارکار ساخته شده و پایه آن از لابه‌لای بدنه عبور کرده و بالا می‌آید که هم باعث تقارن در بدنه دوچرخه شده و هم باعث داشتن سیستم تعلیقی یکارچه با بدنه می‌شود.
علاوه بر چیزهایی که گفتیم، موتوری الکتریکی هم بر روی توپی چرخ عقب سوار شده است، در حالی که باتری‌های آن در قسمت بالایی بدنه، یعنی در قسمت میانی بدنه و پشت فرمان جاسازی شده‌اند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد