موضوعات داغ

دریفت با چرخ های پلاستیکی!

عکس مطلب اول
متخصصان مجله Autocar با ابتکاری ساده و نمایش آن در قالب یک ویدیو، به سوال همیشگی "چگونه می‌توان با خودروهای محور جلو دریفت زد"، پاسخ دادند.
چند ماه پیش مقاله‌ای بر روی سایت بارگزاری شد که در آن چند جوان خودروسوار با قرار دادن تکه چوبی در زیر لاستیک عقب خودروهای خود، باعث از بین رفتن چسبندگی چرخ‌های عقب می‌شدند و از این طریق می‌شد به دریفت زدن با خودروهای محور جلو پرداخت (مشاهده این روش)، ولی این روش مشکلات زیادی به همراه داشت. یکی اینکه اگر حواستان به تکه چوب زیر لاستیک‌ها نباشد، ممکن است باعث آتش سوزی و سوختن لاستیک و سپس سوختن خودرو شود. دوم اینکه با این روش تنها می‌توان مسیر کوتاهی را طی کرد و تنها به دور خود چرخید، چون چرخ عقب بر روی تکه چوب ثابت بوده و هیچ گردشی ندارد تا بتوان خودرو را کنترل کرد و سوم هم اینکه این روش را باید در جای خلوتی انجام داد تا آسیبی به کسی نرسد. ولی حالا متخصصان Autocar روشی پیدا کرده‌اند که با صرف هزینه‌ای بیشتر، دریفت بهتر و دنباله داری را برای خودروهای محور جلو خواهد داشت.
روش متخصصان اتوکار برای دریفت زدن با خودروهای محور جلو، استفاده از قطعه‌ای پلاستیکی مخصوص بر روی چرخ‌های عقب است که بدون هیچگونه عاج و زبری سطح، هم باعث از بین رفتن درصد زیادی از چسبندگی چرخ‌های عقب و هم باعث گردش چرخ‌های عقب برای هدایت پذیری بهتر خودرو شده است. این پروژه هم بر روی خودروهای معمولی محور جلو نه، بلکه بر روی خودروی الکتریکی نیسان لیف اجرا شده که برای اولین بار در سرعت 69 کیلومتر بر ساعتی و برای دومین بار هم در سرعت 80 کیلومتر بر ساعتی با آن دریفت می‌زنند، ولی درنهایت شاهد از دست رفتن کنترل و چرخش 360 درجه‌ای نیسان لیف در پیست هستیم که منجر به آسیب رسیدن به قطعه پلاستیکی روی چرخ می‌شود.
در ادامه می‌توانید برای درک بهتر این روش، ویدیو ساخته شده توسط اتوکار را مشاهده کنید که در آن به دریفت زدن با نیسان لیف می‌پردازند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد