موضوعات داغ

ابرخودروی ایتالیایی‌ها زیر تیغ تیونینگ

عکس مطلب اول
ابرخودروی ایتالیایی‌ها، برای چندین و چندمین بار به زیر تیغ جراحی رفت تا بار دیگر توانایی‌های نهفته خود را نمایان سازد. لامبورگینی آونتادور LP 750-4 Superveloce، ابرخودروی ایتالیایی‌ها در صنعت خودروسازی جهان است که حالا توسط "نوویتک تورادو (Torado)" انتخاب شده تا با اصلاحاتی ظاهری و باطنی، به چیزی فراتر از موقعیت فعلی خود دست پیدا کند.
اصلاحات صورت گرفته بر روی لامبورگینی آونتادور Superveloce از سوی نوویتک تورادو، چهره تهاجمی‌تر شده آن را غیرقابل انکار کرده است، بدین صورت که حالا به کمک فیبرکربن، بامپری بزرگ در زیر سپر جلو نصب شده تا نیروی چسبندگی را افزایش دهد، رکاب‌هایی جدید در زیر درب‌ها طراحی شده، دیفیوزری بزرگ در زیر سپر و یک باله بزرگ فیبرکربنی هم در انتهای بدنه نصب شده است تا هدایت و چسبندگی گاو خشمگین ایتالیایی‌ها به حد اعلای خود برسد. در این خودرو علاوه بر قسمت‌های آیرودینامیکی، هودهایی جدید در قسمت‌های اصلی، قاب‌هایی فیبرکربنی بر سر آینه‌ها و رینگ‌هایی جدید 20 اینچی آلیاژی بر روی چرخ‌های جلو و 21 اینچی آلیاژی بر روی چرخ‌های عقب نصب شده‌اند تا ظاهر سلطه جویانه آونتادور را نمایان سازند.
در زیر کاپوت هم به صورت استاندارد پیشرانه‌ای 6.5 لیتری 12 سیلندر قرار دارد. حال نوویتک تورادو با استفاده از نرم افزارهای تغییر دهنده اطلاعات اصلی و همچنین بهره‌مندی از یک سیستم اگزوز اسپرت، باعث افزایش 38 اسب بخاری قدرت موتور و رسیدن آن به 786 اسب بخار شده که در عمل به شتابی 2.8 ثانیه‌ای رسیده است.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/2/30
سلام يه سوْال داشتن
اگه تويه عكس نگاه كنيد يه زائده سياه رنگ انتهاي درب خودرو (بين درب و لاستيك)مي ببينيد كه بيرون زده تَر هست أيا تويه سرعت هاي بالا و اصلا كلا تويه هر سرعتي باعث افزايش مقاومت و اصطحلاك هوا با ماشين نميشه؟؟ اصلا اين زائدا نقشش چيه؟؟؟ چرا بايد تويه يه خودرو كه فقط براي سرعت و شتاب ساخته شده و كل طراحيه بدنش بر مبناي داشتن كمترين اصطحكاك با هواست بايد يه همچين زائده بيرون اومده اي داشته باشه...
ممنون!!!
1395/2/30
با سلام به دوستان . مگه لامبورگینی اسپانیایی نیست؟
1395/2/31
:/
1395/2/30
سلام
اگر منظورتون اون قطعه تیره رنک تعبیه شده در لبه ورودیهای هوای موتور در بغل خودروست ، باید اینطور گفت : از آنجایی که موتور اینجور خودروها در وسط خودرو (پشت سر راننده) قرار دارد و به دلیل تعبیه ورودیهای هوا در بغل خودرو باعث موازی شدن تقریبی جریان هوا نسبت به بدنه در سرعت های بالا می شود. تعبیه این قطعه به صورت بیرون زده و با فاصله ای از بدنه در بیشتر بلعیدن هوا در سرعتهای بالا کمک به سزایی میکند و این نیاز اینطور خودروهاست درسته که این قطعه کمی از بدنه بیرون زده است اما علاوه بر زیبایی وظیفه مهمتری دارد و آن وظیفه نهایتا خوراندن حجم بیشتری از هوا به موتور است و از طرفی به دلیل نداشتن سطح کم این قطعه و داشتن لبه های تیز نمی تواند مقاومت هوا ایجاد کند پس ضرری ندارد.
البته بیشتر قطعات بدنه بدون وظیفه نیستن و وظایفی همچون قطعه یاد شده دارند به عنوان مثال قطعه قرار گرفته در زیر سپر عقب خودرو ، با داشتن دندانهایی که تا زیر خودرو حرکت کرده وظیفه هدایت هوا از جلو خودرو و از زیر آن به حرکت در می آید و در سرعتهای بالا هوا با سرعت و حجم زیاد میخواد از زیر خودرو بیرون بیاید که اگر چنین قطعه ای در زیر سپر چنین خودروهایی با شتاب زیاد نباشد در واقع عمل توده شدن هوا یا به عبارتی گردباد شدن هوا در انتهای خودرو ایجاد می شود و باعث می شود خودرو تعادل خود را از دست بدهد اما قطعه ، هوا را به حجم های باریک تر تقسیم کرده و خودرو را به زمین می چسباند. این عمل در طبیعت هم وجود دارد مانند پرواز پیکان شکل دسته مرغابی ها. وقتی مرغابیها پرواز میکنن در پشت سر هم یا در یک خط قرار نمیگیرند چون اگر در یک خط قرار گیرند مرغابی جلویی با پرواز کردنش با هر بار بال زدنش گردبادی کوچک در انتهای خود ایجاد میکند و باعث بر هم زدن تعادل مرغابی عقبی میشود . مثال زدم زدم تا بهتر منظورمو برسونم. ببخشید طولانی شد امیدوارم خوب و روان توضیح داده باشم.
1395/2/30
اقا مرتضي خيلي ممنون از جواب كاملتون پس مي شه گفت چون هوا از اون قسمت وارد موتور مي شه عملا هيچ گونه اصطحكاكي به وجود نمي اد چون اصلا هوا در عمل با چيزي برخورد نداره كه ايجاد اصطحكاك كنه و به شكل كامل وارد موتور مي شه ...من فكر مي كردم اون قسمت كاملا بستس چون در اين صورت ايجاد اصطحكاك و شتاب منفيه خيلي زيادي در سرعت هاي بالا ايجاد مي كرد اما طبق فرماييد شما اون قسمت خالي هست تا هوا وارد موتو يشه پس در اينجوري اصلا عملكرد منفي نداره....جالبه ممنون...
1395/2/30
یادم رفت اینو بگم که همه اینها را با نرم افزار شبیه ساز هوا در نظر میگیرند یعنی کلی حساب کتاب پشتشه.
1395/2/30
اون قسمت سیاه وظیفه خنک کاری دیسک های عقب ترمز روداره.همچنین نقش مهمی توی تعادل آیرودینامیکی خودرو هم داره
1395/2/30
دوست عزیز آقای kk اون زائده ای که شما میگید برای ورودی هوای موتوره که عقب خودرو هستش ، کار گذاشته شده نقش دیگه ش هم خنک کاری دیسک های هستش