موضوعات داغ

فیلمی از آفرودهای نافرجام و خسارت های سنگین

عکس مطلب اول
اگر ماشین شاسی بلند داشتید چکار می‌کردید؟ همگی ماها بلااستثنا رانندگی در مسیرهای خارج از جاده‌ای یا همان جاده‌های آفرودی را در اولویت اول می‌گذاشتیم، ولی غافل از اینکه آفرود نوردی به همین سادگی‌ها که در فیلم‌ها یا سرزبان‌ها گفته می‌شود نیست. مگر اینکه بخواهید در یک دشت پر از تپه یا مسیرهای از پیش مشخص شده حرکت کنید که آن هم باز نیاز به مهارت دارد.
شاید در ذهن خیلی‌ها ماشین‌هایی نظیر جیپ یا هامر و یا رنجروور خودروهایی شکست ناپذیر در مسیرهای خارج از جاده‌ای باشند، ولی بدون شک تا راننده‌ای کاربلد پشت آن ننشیند، هیچگونه قابلیتی در اینگونه جاده‌ها نخواهد داشت. پس مهم‌ترین عامل یک آفرود نوردی لذت بخش، داشتن مهارت کافی در رانندگی با چنین خودروهایی است که بداند کجا و چه موقع از قدرت و فرمان استفاده کند، چون در غیر این صورت هم به خودرویتان آسیب می‌زنید و هم ممکن است سرنشینان داخل کابین متحمل خسارت شوند. اصل دیگر آفرود نوردی نیز گروهی سفرکردن است. طبق جمله قبل که گفتیم ممکن است به خودروهای آفرود خسارت وارد شود، مهم است که به صورت گروهی به این ماجراجویی بروید، چون در صورت شکستن دیفرانسیل، ترکیدن لاستیک، گیر کردن در میان دو مانع غیرقابل حرکت و یا آسیب دیدن سرنشینان خودرو پس از حادثه و یا هر دلیل دیگر، نیاز به خودرویی کمکی برای بکسل کردن یا ترمیم خسارت است.
در انتها یک ویدیوی پربار و تقریباً جذاب از مخاطرات آفرود را برای شما خوانندگان خودروبانک آماده کرده‌ایم که آفرود سواری را مستلزم کار گروهی می‌کند، چون در این ویدیو زیاد شاهد شکستن دیفرانسیل، ترکیدن چرخ، گیر کردن در گل و سنگ و ... و یا در انتها شاهد چپ کردن یکی از خودروها خواهید بود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/3/1
خوشم میاد توی حتی توی برچسب های این سایت هم، اسم آفرود با تویوتا لندکروز گره خورده ....
1395/3/2
نود درصد اتفاقاتش قابل پیش بینی و پیگیری بود فکر کنم در حالت نیمه مستی رفتن افرود...