موضوعات داغ

سوزوکی هم اعتراف به تقلب کرد!

عکس مطلب اول
سال گذشته بود که رسوایی تقلب دامن شرکت خودروسازی فولکس واگن را گرفت و همچنان هم در مورد آن صحبت‌های فراوانی می‌شود، این تقلب مربوط به موتورهای دیزلی کمپانی فولکس واگن بود که مقدار سوخت مصرفی و آلایندگی آن با اعداد و ارقام گزارش شده جور نبود. دو ماه پیش هم تقلب شرکت خودروسازی میتسوبیشی رسوا شد و در عرض تنها یک روز موجب ریزش 16 درصدی ارزش سهام آن شد، حال پس از این ماجراها، شرکت خودروسازی سوزوکی هم اعتراف به تقلب در جعل آزمون مصرف سوخت کرده است.
پیش از اینکه این تقلب تبدیل به یک رسوایی برای سوزوکی شود، مدیرعامل این کمپانی یعنی "اسامو سوزوکی" در جمعی از خبرنگاران حاضر شد و به جعل آزمون مصرف سوخت همچون میتسوبیشی اعتراف کرد و سپس بلافاصله سر تعظیم در مقابل خبرنگاران فرود آورد و از تمامی مشتریان خود عذرخواهی کرد.
به گزارش رویترز، بیش از 2 میلیون خودرو از سوزوکی تخمین زده می‌شود که به همین روش و با آزمون‌های جعلی مقدار مصرف سوخت وارد بازار شده‌اند، با این حال شرکت خودروسازی سوزوکی تاکید کرده که این دروغ پردازی‌ها و جعل آزمون سوخت عمدی نبوده و همچون شرکت خودروسازی میتسوبیشی، خود را مجاز به استفاده از چنین روش‌هایی برای تعیین مقدار مصرف سوخت می‌دانسته است. به همین دلیل وزارت حمل و نقل ژاپن به این شرکت دستور داده تا در عرض تنها یک هفته، اعداد و ارقام صحیح خودروهایش را اعلام کند.

نظرات کاربران

16 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/2/31
اگر ایران بود نعمت زاده وزیر صنعت می گفت تقلب کردیم که کردیم.
دوست داشتیم که تقلب کنیم اصلا.
هر کی حرفی بزنه خائن و ضد انقلابه.

1395/2/31
چقدر جالب... عین مسئولین ما رفتار میکنند!!!
1395/2/31
یکی یکی ژاپنیا دارن به فنا میرن
1395/2/31
واقعا صداقتشون قابل تحسین هست
1395/2/31
دوستان این آگهی واقعیه؟؟؟اگه واقعی باشه فک کنم گرانترین ماشین تاریخ ایران باشه
http://bama.ir/car/details-2-3848853/2014-ferrari-laferrari-for-sale
1395/2/31
17 میلیارد 9 تا صفر میخواد ایشون حتی اشتباه نوشته،این نوشته یک میلیارد و 700 میلیون
1395/2/31
:)) اصلا امکان نداره...آقا اصن واقعی، لافراری رو بهش اجازه پلاک گذر موقت هم نمیدن!! اون وقت پلاک ملی؟؟؟؟!!!!!!...
1395/2/31
ای ایران خودرو ای دولت که میگین مسلمون هسین ولی نیسین ببینین اونا چه میکنن شما چه میکننین
1395/2/31
شما تشریف بیارید در ایران تولید کنید اگر کسی به شما گفت استاندارد سوخت خودروهایتان را اعلام کنید یا چرا ماشینتان کیسه هوا ندارد و اصلا چرا ترمز رو ماشین هایتان نصب نمیکنید و مردم را مستقیم راهی دیار آخرت می کنید .ضمنا یک مدل ماشین را تا 70 سال می توانید به مردم تحویل دهید همه اینکارا را فقط با یک جمله دروغین تولید ملی می توانید انجام دهید و.نیازی ندارد جلو مشتری هایتان تعظیم کنید تازه اگر خواستید می توانید یک پس گردنی محکم هم نثار مشتری های بی نوایتان کنید .
یک نفر لطفا این متن را به ژاپنی ترجمه کنه و برای این آقای محترم ارسال کنه .
1395/2/31
چه پيرمرد گوگوليهيه با اون ابروهاي بابا نوئلش . دلم سوخت براش با اين سن بايد از همه عذر خواهي كنه. من بودم از پشت دستمو ميذاشتم رو كمرش ميگفتم اين وظيفه شما نيست پدر جان.
1395/2/31
خب دیگه حالا که بازار اعترافات داغه، سایپا هم باید دست به کار بشه و اعتراف کنه به قتل میلیون ها ایرانی!!!
1395/2/31
اين دروغ ها تو خودروسازي ايران عاديه اگه راست بگن ميان معذرت خواهي ميكنن وگرنه كلا دروغه مگه اينكه خلافش ثابت شه.
1395/2/31
تازه ژاپنی ها این عذر خواهی ها رو از مسولین با فرهنگ ما یاد گرفتن .
1395/2/31
حالا خیلی ذوق نکنید ، فردا/پس فردا میاد میگه عذر میخوام که ماشینامون آلوده به رادیو اکتیوه !!!!!!
1395/2/31
معذرت خواهی مهمه .اما بهترازاون صداقت وتقلب نکردنه.
1395/3/1
بابا جان زیاد شلوغش کردن اسم این کارشون تقلب نیست فقط یه تخلف کوچیک بوده. همین قدر توضیح بدم که روشهایی که میتسو و سوزوکی لستفاده کردن همینجوریش هم بالاتر از استاندارد کشورهایی مثل چین و کره و حتی فرانسه هستش. توی ژاپن یه سری استانداردهای خیلی سختگیرانه هست و به عنوان مثال شیب مسیر تست باید کمتر از پونزده صدم درصد باشه ولی یه سری روشهای داخلی شرکتها هم هست که همین عدد رو تا شش دهم درصد مجاز دونسته و ماری که اینا کردن این بوده که تستها رو بر اساس روشهای تعریف شده داخلی خودرسازهای ژاپنی انجام دادن. همین قدر بدونید که بر اساس استانداردهای کره شیب تا یک و سه دهم درصد هم مجازه یعنی حتی روشهای تست و پروسیژرهای داخلی شرکتها در ژاپن از استاندارد کلی کره به مراتب سختتره. در ضمن اصولا تفاوت معنی داری هم در مصرفهای سوخت اعلام شده با مصرف واقعی وجود نداره و تفاوت کمتر از چهار درصده. یعنی مثلا خودریی که اعلام شده صدی هشت میسوزونه مصرف واقعیش حدود هشت و سه دهم لیتر بوده. منتها اینا دیگه زیادی اخلاق گرا هستن