موضوعات داغ

اسب‌ موستانگ قوی‌تر می‌شود

عکس مطلب اول
کلایو ساتون (Clive Sutton)، تیونری انگلیسی که کمتر دیده شده در صنعت خودروسازی از آن یادی شود، این بار برای دیده شدن خود به سراغ فورد موستانگ رفته و اقدام به تقویت هر دو موتور استفاده شده بر روی موستانگ، مضاف بر تقویت ظاهری آن کرده است که در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد.
اگر با پیشرانه‌های خودرو پروژه کلایو ساتون را تشریح کنیم، اول از همه به پیشرانه 2.3 لیتری چهار سیلندر اکوبوست خواهیم رسید که حالا با استفاده از سیستم سرد کننده هوای ورودی به سیلندرها و همچنین استفاده از سیستم اگزوزی اسپرت برای خروج بهتر گازهای محترق شده، باعث افزایش قدرت تولیدی این پیشرانه چهار سیلندر تا 330 اسب بخار شده است.
پس از پیشرانه چهار سیلندر هم به موتور 5 لیتری هشت سیلندر فورد موستانگ می‌رسیم که کلایو ساتون به صورت دو مرحله‌ای به تقویت آن پرداخته است. در مرحله اول با ارائه یک سیستم اگزوز اسپرت چهار لوله و استفاده از سیستم سرد کننده هوای ورودی به سیلندر‌ها، باعث تولید قدرتی 440 اسب بخاری شده است.

تقویت فورد ماستنگ

در مرحله دوم از تقویت موتور 5 لیتری هم علاوه بر دو سیستم اضافه شده که در بالا به آن‌ها اشاره داشتیم، سوپرشارژرهای برند "ویپل"، اینترکولری تقویت شده، دریچه‌های گاز بزرگ‌تر، انژکتورهای سوخت رسانی تقویت شده و همچنین پیستون‌های قوی‌تر به همراه شاتون‌های محکم‌تر بر روی موتور سوار شده تا تحمل تولید حداکثر قدرتی 700 اسب بخاری را داشته باشد.
دیگر قسمت‌های فورد موستانگ هم تقویت و بروزرسانی‌هایی را تجربه کرده‌اند که می‌توان به اجزایی همچون سیستم ترمز قوی‌تر، سیستم تعلیق KW، رکاب‌های فیبرکربنی زیر درب‌ها، اسپویلر یا باله عقب فیبرکربنی، یک بامپر فیبرکربنی در زیر سپر جلو و مهم‌تر از همه، کاپوتی فیبرکربنی بر روی موتور اشاره داشت که حالا هودهای بزرگ هم در مرکز و هم در اطراف آن قالب گیری شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد