موضوعات داغ

استون مارتین ونکیوش با طراحی زاگاتو

عکس مطلب اول
استون مارتین با همکاری استودیو معروف طراحی ایتالیا یعنی "زاگاتو"، نسخه‌ای خاص و پرزرق و برق از استون مارتین ونکویش را در جریان فستیوال "کانکورسا دی الگانزا ویلا دی استا" معرفی کرد. گفتنی است که این فستیوال از تاریخ 20 می 2016 آغاز شده و تا 22 می ادامه دارد.
زاگاتو که معمولا نام آن را برروی برخی از خودروها می‌بینید، در واقع یک شرکت و استودیو طراحی مستقل و مرکز طراحی ایتالیاست که در شمال غرب میلان واقع شده است. این شرکت ساختمانی به مساحت 23 هزار متر مربع دارد که در حال حاضر تنها 11 هزار متر مربع آن در حال استفاده است. زاگاتو برای اولین بار در سال 1919 میلادی توسط "یوگو زاگاتو" تاسیس شد و کار حرفه‌ای خود در زمینه طراحی و توسعه خودروهای خاص را از سال 1922 بر روی فیات 501 آغاز کرد. از جمله فیات 501، می‌توان خودروهای زیادی از شرکت‌هایی مختلف از جمله لانسیا، آلفارومئو، فیات، مازراتی، فراری، جگوار، استون مارتین، لامبورگینی، شلبی، ولوو، کادیلاک، نیسان، تویوتا، اسپایکر، بنتلی و بی ام و را نام برد که با یک طراحی اختصاصی و جهش یافته در بازار حضور پیدا می‌کردند. علاوه بر این‌ها، طرح‌های خاص و اختصاصی زیادی هم از سوی این شرکت طراحی به ثبت رسیده است که جای بحث در مورد آن‌ها نیست.

آستون مارتین ونکویش زاگاتو

بنابر گزارشات و اعلام شرکت سازنده، این مدل از ونکیوش مراحل طراحی خود را در میلان ایتالیا و در زیر دستان زاگاتو گذرانده و سپس در بریتانیا، مراحل مهندسی و توسعه آن توسط استون مارتین دنبال شده است. گفتنی است که این خودرو به طور گسترده‌تر از قطعات فیبرکربنی در طراحی خود استفاده کرده که چهره‌ای زننده‌تر و اسپرت‌تر بدست آورده است. در این خصوص می‌توان بامپر نسبتا بزرگ فیبرکربنی در زیر سپر جلو، رکاب‌های فیبرکربنی و یک دیفیوزر بزرگ و گسترده فیبرکربنی را بر روی مجموعه سپر عقب مشاهده کرد.
علاوه بر این‌ها، الگوهای طراحی جدیدی از جمله چراغ‌های میان جلوپنجره، جلوپنجره‌ای متفاوت و گسترده‌تر و همچنین دو هود بزرگ بر روی کاپوت موتور نقش بسته است. در قسمت عقبی خودرو هم می‌توان یک طراحی کاملا اختصاصی را از سوی زاگاتو شاهد بود که به چراغ‌هایی شبیه به سیم پیچ دور حلقه، اسپویلری قالب گیری شده از بدنه و خروجی‌های تیتانیومی چهارتایی مزین شده است.
موتور بکار رفته بر روی استون مارتین ونکویش زاگاتو نیز همان پیشرانه 5.9 لیتری 12 سیلندر مدل استاندارد است، ولی حالا با یک سری بروزرسانی‌ها، حداکثر قدرت تولیدی موتور از 568 اسب بخار به 592 اسب بخار افزایش پیدا کرده است.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/3/1
فكر كن آدم لامبورگيني اونتادورو ول كنه بره آستون مارتين بخره كه همجوره قديمي و دموده شده با اون داشبورد مسخرش
1395/3/2
داشبورد مسخرش؟؟؟
واقعا دلمو شكوندي
بهترين كابين مال هيمن ماشينه كه شما بهش ميگي مسخره
1395/3/2
این پسره ali مشکل داره زیره همه ماشین ها از این کمنتا میزاره , جدی نگیرش تو هم :)))
1395/6/17
یه چراغ ترمزشو به صد تا اونتادور خز و خیل نمیدم !!
1395/3/2
یکی از بهترین استون مارتین های تاریخ