موضوعات داغ

عملکرد نامناسب خودروهای عضلانی آمریکایی در IIHS

عکس مطلب اول
خودروهای عضلانی آمریکایی نسل آخر اعم از شورلت کامارو، دوج چلنجر و فورد ماستنگ از گرفتن مقام بالاترین رده ایمنی TSP بازماندن.
آخرین اتومبیل‌های عضلانی آمریکایی عملکرد قابل توجهی را در مقوله ایمنی نسبت به پیشینیان خود ارائه کرده‌اند، اما هنوز خیلی جا دارند تا برای ایمنی تصادفات به بالاترین رتبه بندی سازمان ایمنی برسند. باتوجه به دور جدید از آزمون‌های ایمنی توسط موسسه ایمنی بزرگراه‌ها یعنی IIHS، سه خودروی عضلانی آمریکایی همچون شورلت کامارو، فورد ماستنگ و دوج چلنجر در این آزمون شرکت داده شدند که هیچ یک از آن‌ها موفق به دریافت مقام نخست این تست، یعنی بالاترین سطح ایمنی TSP (Top Safety Pick) نشده‌اند.
برای بدست آوردن یک نمره خوب از این تست، نیاز به همپوشانی بالا در جلو اعم از کیسه‌های هوا و جلوگیری از حرکت مجموعه داشبود و فرمان به سمت سرنشینان، مقاومت ستون‌ها، ارزیابی پشت سر به وسیله پشت سری‌های فعال و همچنین نیاز به یک سیستم ایمنی پیشگیری از تصادفات است که امروزه باعث به کاهش رسیدن تلفات جاده‌ای می‌شود. در این سه خودروی کوپه بدنساز هم از سیستم پیشگیری تصادف و سایر فاکتورهای ذکر شده به اندازه قابل توجهی استفاده شده است، ولی در تست هر سه خودروی عضلانی آمریکایی شاهد خم شدن سقف خودرو و جدا شدن روکش‌های نصب شده بر روی سقف، خم شدن ستون‌های درب جلو و همچنین شاهد نفوذ پنل ابزار کنار فرمان و پشت قاب‌های پلاستیکی آن به داخل کابین هستیم که باعث ضربه دیدن پاهای راننده می‌شود. به همین دلیل سازمان ایمنی IIHS به هر سه خودروی ذکر شده از 5 ستاره ایمنی، تنها 4 ستاره ایمنی اهدا کرده تا در مدل‌های آینده فکری برای 5 ستاره شدنشان کنند.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/3/5
یا خدا، این لعنتیا اینقدر اتاقشون محکمه باز گیر دادن بهشون!!! واقعا دوست دارم نظرشون رو راجع به لگنهایی مثل پراید و تیبا و 405 بدونم!!! :))))
به نظر میرسه استحکام اتاق کامارو از همه بیشتره و ستون جلو کج نشده بر خلاف موستانگ و چلنجر. کلا من که از این سه تا، انتخابم از همه لحاظ کامارو هست. موافقین؟ لایک.
1395/3/6
حالا امریکاییه دیگه مگه باید خوب باشه

http://www.aparat.com/v/tMBum
http://www.aparat.com/v/uemwt
1395/3/6
حالا امریکاییه دیگه مگه باید خوب باشه

http://www.aparat.com/v/tMBum
http://www.aparat.com/v/uemwt
1395/3/6
عضلانی بودن برای امن بودن کافی نیست.ولوو های قدیمی هم خیلی محکم بودن ولی توی دنده پنج وقتی کوبیدنش به رنو مودوس که یه هچ بکه کوچیکه سرنشینای ولوو داغون شدن
1395/3/6
دوست عزیز تیبا از نظر ایمنی در تصادفات بسیار خوب در سوانح رانندگی ظاهر شده. و قابل مقایسه با پراید و 405نیست
1395/3/6
خخخخخخخ دهنت سرویس