موضوعات داغ

معرفی MPV رنو گرند سنیک

عکس مطلب اول
نسل جدید رنو Grand Scenic درست با چهره‌ای شبیه به رنو سنیک MPVs در دو نسخه 5 صندلی و 7 صندلی معرفی شد.
در مقایسه با نسل قبل، می‌توان گفت که نقطه به نقطه رنو سنیک متحمل تغییراتی گسترده شده و در این میان شاهد چهره‌ای کاملاً متفاوت از رنو سنیک هستیم که برعکس طراحی زشت و زننده نسل قبل، در این نسل شاهد چهره‌ای جذاب و جوان پسند هستیم، ولی مشکلی که اینجا وجود دارد، الگوبرداری بسیار گسترده از طراحی رنو کپچر در این خودرو است که ردپای کپی برداری از کپچر را می‌توان در جلوپنجره مشبک خودرو و همچنین مجموعه سپر آن مشاهده کرد، ولی به صورت اختصاصی چراغ‌های روشنایی جدید و مه شکن‌هایی جدید بر روی سپر طراحی شده است.
همانطور که گفتیم، این خودرو تغییرات زیادی را در بخش‌های مختلف متحمل شده است و از این رو می‌توان افزایش طول 75 میلی متری، افزایش عرض 20 میلی متری، افزایش ارتفاع 15 میلی متری و همچنین افزایش 35 میلی متری فاصله بین دو محور را مشاهده کرد که باعث افزایش حجم بار 63 لیتری هم شده‌اند تا حجم بار استاندارد این خودرو به 765 لیتر برسد.
صف موتورهای در نظر گرفته شده برای این خودرو نیز به ترتیب زیر هستند:
پیشرانه بنزینی 115 اسب بخاری با جعبه دنده 6 سرعته دستی
سیستم محرک هیبریدی 110 اسب بخاری با جعبه دنده 6 سرعته دستی
پیشرانه بنزینی 130 اسب بخاری با جعبه دنده 6 سرعته دستی
پیشرانه دیزلی 110 اسب بخاری با جعبه دنده 6 سرعته دستی
پیشرانه دیزلی 110 اسب بخاری با جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه
پیشرانه دیزلی 130 اسب بخاری با جعبه دنده 6 سرعته دستی
پیشرانه دیزلی 160 اسب بخاری با جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه
علاوه بر این‌ها، رنو سیستم‌های جدیدی را هم به بخش ایمنی این خودرو اضافه کرده که جدیدترین‌های آن شامل سیستم هشدار خروج از جاده و نگهداری میان خطوط، سیستم تشخیص خستگی و سیستم ترمز اضطراری با تشخیص عابر پیاده می‌شود.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/3/7
ولی مشکلی که اینجا وجود دارد، الگوبرداری بسیار گسترده از طراحی رنو کپچر در این خودرو است که ردپای کپی برداری از کپچر را می‌توان در جلوپنجره مشبک خودرو و همچنین مجموعه سپر آن مشاهده کرد
این جمله ابلهانه ترین جمله ایست که میتوان گفت!!! از طرفی، بعضی در همین جور مقاله ها از متحد نبودن الگوی طراحی تویوتا انتقاد میکنند و وقتی شرکتی بزرگ مثل مرسدس میخواهد رد پایی از یک طراحی در خودروهایش به جا بگذارد تا هرکس جلو پنجره ای با یک شکل خاص دید، بفهمد که بنز است و یا همین کاری که رنو دارد در مورد خودرو هایش انجام میدهد و به طور کلی خودروهایش را به دو الفبای طراحی مثل تالیسمان و کپچر طراحی میکند.......
1395/3/7
رنو قهرمان فرمول یک رنو یکی از بهترین خودرو سازهای الکتریکی دنیا رنو بهترین اسپانسر در اوج هنر و فیلم در کن فرانسه رنو اوج کیفیت و هندلینگ در ترکیب نرمیت خودرو رنو ...................
1395/3/8
پیمان کارگر، مدیرعامل رنو ایران و مدیرعامل رنو خاورمیانه درباره این قرار داد ها در گفت وگو با اقتصاد نیوز توضیح داد: با هر دو شرکت تفاهم نامه همکاری امضا کرده ایم و هم اکنون در حال کار بر روی جزئیات قرار داد هستیم. بر اساس برنامه‌ریزی جدید رنو، نوع همکاری ما با ایران‌خودرو و سایپا تغییر می‌کند. ما دو سرمایه‌گذاری مشترک جداگانه را با ایران‌خودرو و سایپا شکل خواهیم داد، یک جوینت‌ونچر با ایران‌خودرو و یک جوینت‌ونچر با سایپا.

او گفت: تا آنجا که مشخص شده رنو، بن‌رو را در اختیار خواهد گرفت. سهم رنو برای خرید و اداره این شرکت حداقل60 درصد است. ما به گونه‌ای هم در ایران خودرو و سایپا کار خواهیم کرد که سهام مدیرتی داشته باشیم در سایپا سهم 60 درصد با رنو و 40 درصد با سایپا خواهد بود در ایران خودرو هم روش همکاری مشابه است.

کارگر افزود: با این روش مدیریت فروش، خدمات پس از فروش و تولید با ما خواهد بود، این‌گونه مطمئن می‌شویم که می‌توانیم به مشتریان به بهترین روش خدمات بدهیم تا از ما راضی باشند و کیفیت را در بهترین شکل حفظ کنیم. البته هنوز در حال کار بر روی جزییات قرارداد هستیم. در باره ایران خودرو هم فعلا در حالا مذاکره برای انتخاب سایت تولیدی در این شرکت هستیم و باید ببینیم کدام یک از سایت های ایرن شرکت به رنو واگذار خواهد شد.

او گفت: بسیاری از از خودرو هایی که برنامه تولید آن را داریم هنوز در هیچ کجای جهان تولید نشده اند. در سایپا بر روی پلت فرم x52 کار می کنیم این پلت فرم توسعه یافته پلت فرم تندر 90 یا همان X90 است . بر روی این پلت فرم خودرو های مدل جدید سیمبل و داستر طراحی خواهند شد . برای تولید در بن رو هم با سایپا بر سر تولید یک خودرو سدان و یک خودرو شاسی بلند بر روی پلت فرم x52 به توافق رسیده ایم.

مدیر عامل خاوریمانه رنو گفت: محصولاتی که قرار است در سایپا تولید شوند هنوز در حال طراحی هستند و تولیدات این خودروها در سایپا همزمان با سایت‌های دیگر رنو رخ خواهد داد. ما مانند باقی خودروسازان خارجی دیگر قرار نیست محصولات تاریخ گذشته و قدیمی به ایران بدهیم بلکه از این به بعد محصولاتی که با ایران‌خودرو و سایپا تولید خواهیم کرد، جدیدترین محصولات رنو خواهد بود که بسیاری از آنها در حال طراحی هستند. پلت‌فورم 52 پلت‌فورمی است که جایگزین پلت‌فورم ایکس 90 که متعلق به تندر90 است در رنو شده است. یکی از محصولات این کلاس مدل آینده داستر است که در حال طراحی است و قرار است در سایپا تولید شود.