موضوعات داغ

اتوبوس‌های غول پیکر، عبور از روی ترافیک!

عکس مطلب اول
یکی از بهترین وسایل حمل و نقل عمومی چه داخل شهری و چه برون شهری را می‌توان اتوبوس نامید که با گنجایشی تقریباً 30 الی 40 نفری عمدتاً در شهرهای بزرگ مسیری مشخص داشته و مسافرانش را در سریع‌ترین زمان ممکن به مقصد می‌رساند. حال در جایی که هم ازدحام اتومبیل‌ها بالا بوده و هم جمعیتی میلیاردی وجود دارد چه باید کرد؟! در ادامه قصد داریم جدیدترین ایده چینی‌ها برای سرویس‌های حمل و نقل شهری و جابجایی جمعیت بالای چین را به شما نشان دهیم که نسبتاً هزینه اجرایی بالایی دارد، ولی در صورت عملی شدن می‌تواند بسیار مفید واقع شود.
ایده چینی‌ها برای حمل و نقل عمومی مدرنیته، در حقیقت یک اتوبوس بسیار بزرگ در طولی 60 متری، عرض 7 متری و ارتفاع 4.5 متری است که حداقل گنجایش 1400 مسافر را دارد. ابعاد و اندازه این اتوبوس مد نظر نیست، بلکه شیوه بکارگیری آن است که بسیار حائز اهمیت است، چون قسمت سرنشینان بر روی پایه‌های بلندی ساخته شده‌اند و در یک مسیر مشخص حرکت می‌کنند و در قسمت میانی آن‌ها چیزی وجود نداشته و خودروها به راحتی عبور می‌کنند. به بیانی ساده‌تر، این اتوبوس تونلی متحرک به حساب می‌آید که خودروها از درون آن عبور می‌‌کنند و خود تونل هم به وسیله یک سری چرخ و راهنمای چرخ، مسیری مشخص را طی می‌کند و مسافران زیاد خود را جابجا می‌کند.



البته انتخاب نام "اتوبوس" برای این وسیله نقلیه نامی بی معنی است، زیرا این دستگاه همچون مترو یا قطار چرخ‌هایی فلزی دارد و بر روی ریل‌هایی مشخص حرکت می‌کند، علاوه بر این‌ها، توان حرکتی این وسیله نقلیه توسط تیرهای برقی تامین می‌شود که در میان مسیر نصب شده و همچنین حداکثر سرعت این وسیله نقلیه هم به 37 مایل بر ساعت، یعنی چیزی معادل 60 کیلومتر بر ساعت می‌رسد، پس به جای اتوبوس بهتر بود که از واژه‌های "مترو" یا "قطار شهری" استفاده شود، ولی به هرحال چیزی است که طراح این ایده بکار برده و نمی‌توان انتقادی از اینجا به آن وارد کرد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/3/10
جلل الخالق