موضوعات داغ

آلفارومئو 4C با طرح کفش!

عکس مطلب اول
مرکز طراحی و ایده‌های مستقل ایتالیا تحت رهبری "لاپو ولکان" کارآفرین ایتالیایی و نوه جیانی آنیلی معروف (تقریبا مالک گروه خودروسازی فیات)، با الگوبرداری از طرح و نقش یک کفش خاص که توسط آدیداس طراحی شده است، خودروی آلفارومئو 4C را به چنین روزی درآورد.
در حالی که ممکن است تحلیل‌ها و انتقادهای زیادی در خصوص الگوبرداری از یک کفش برای توسعه این خودرو صورت پذیرد و آن را دست پاچگی طراحان قلمداد کنند، باید گفت که طراحی همان کفش نیز به درخواست آدیداس توسط مرکز طراحی و ایده‌های مستقل ایتالیا یعنی همین شرکت توسعه دهنده آلفارومئو انجام شده که از طرفی توانایی‌های این مرکز را به رخ کشیده و از طرفی دیگر هم تبلیغات و تحلیل‌های گسترده‌ای را متوجه این دو محصول کرده است. گفتنی است که طرح پیاده شده بر روی کفش‌های آدیداس و بر روی خودروی آلفارومئو 4C برگرفته از حیوانات و ترجیحاً خزندگان است که پیش‌تر شاهد استفاده از چنین الگوهایی (در طرح‌های مختلف) بر روی دو کفش X15 و Ace 16 از سوی کمپانی آدیداس بوده‌ایم که به صورت محدود تولید و فروخته شد.

آلفارومئو 4C با طرحی خاص

آلفارومئو 4C هم نسخه جدید آن اوایل سال جاری معرفی شد که از یک شاسی مونوکوک فیبرکربنی، بدنه کامپوزیتی و رینگ‌های 17 اینچی آلیاژی پوشیده شده توسط لاستیک‌های پیرلی PZero AR سود می‌برد. نیرو محرکه این خودرو هم از سوی موتوری 1.75 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر نشات می‌گیرد که قدرتی 237 اسب بخاری و گشتاوری 350 نیوتن متری دارد و می‌تواند شتاب خودرو را به 4.1 ثانیه و همچنین حداکثر سرعت آن را هم به 260 کیلومتر بر ساعت برساند.
برای خرید چنین خودرویی (بدون طرح و نگاره‌های فعلی) در مدل استاندارد هم باید هزینه‌ای 55 هزار و 900 دلاری را پرداخت کرد، در حالی که نسخه اسپایدر از این خودرو به قیمتی 65 هزار و 900 دلاری عرضه خواهد شد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/3/13
بیشتر شبیه ماره !