موضوعات داغ

نسخه‌ای ویژه از G کلاس برای آفرود

عکس مطلب اول
خودروهای شاسی بلند G کلاس مرسدس بنز که ظاهری نوستالژیک و نسبتاً قدیمی دارند و بیشتر از هر خودروی دیگر در کمپانی مرسدس بنز شهرت دارند، عموماً خودروهای مورد علاقه افراد ثروتمند و مشهور هستند که بخشی از آن به طراحی خاص ظاهری و بخشی دیگر از آن هم به قیمت نسبتاً بالای آن برمی‌گردد، ولی این بدان معنا نخواهد بود که به خاطر خاص بودن و گران قیمت بودن G کلاس، نتوان با این خودرو آفرود نوردی کرد، بلکه یکی از اهداف اصلی مرسدس بنز برای تولید چنین خودرویی آفرود نوردی بوده که کمتر دیده شده از آن استفاده شود. به همین دلیل مرسدس بنز مخصوصاً خودرویی برای آفرودسواران معرفی کرده که در امکانات و تجهیزات به خودروهای آفرودی نزدیک‌تر است.
در قدم اول برای شناخت این شاسی بلند مرسدس بنز از نامی تحت عنوان G350 استفاده کرده‌اند که در طراحی ظاهری خود عمدتا از فاکتورهای طراحی مات و مشکی رنگ سود می‌برد، از این رو می‌توان جلوپنجره‌ای مشکی رنگ، مجموعه سپر مشکی رنگ، حفاظ مشکی رنگ مقابل چراغ‌های جلو، باربندی جدید بر روی سقف، رینگ‌های 16 اینچی آلیاژی مشکی رنگ و... را مشاهده کرد که از جمله تغییرات ظاهری این برند بشمار می‌رود. علاوه بر این‌ها شاسی بلند مورد نظر به سیستم تعلیقی جدید با افزایش ارتفاع 0.4 اینچی مجهز شده که زاویه پیچش این خودرو را تا 36 درجه بالا برده است.

نسخه ای ویژه از کلاس G

در زیر کاپوت هم موتوری 3 لیتری V6 با قدرتی 245 اسب بخاری و گشتاوری 600 نیوتن متری مورد استفاده قرار گرفته که نیروی آن توسط جعبه دنده‌ای 7 سرعته اتوماتیک الکترونیکی به هرچهار چرخ خودرو ارسال می‌شود. در عملکرد هم شتابی صفر تا صد 8.8 ثانیه‌ای و حداکثر سرعتی 160 کیلومتر بر ساعتی به ثبت رسیده است، ولی مصرف سوخت این موتور بنابر گزارش مرسدس بنز افزایش 15.4 درصدی را تجربه کرده است.
در آخر هم مرسدس بنز اعلام کرد که خودروی G کلاس G350 را با قیمتی 79 هزار و 968 یورویی با احتساب 19 درصد مالیات بر ارزش افزوده از یکم ژوئن سال جاری روانه بازار خواهد کرد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/3/13
همچییش از روی سلطان off road جهان یعنی Land Rover - Defender انگلیسی انگلیسی کپی شده .
1396/3/8
داداش استغفار کن خداوند رحمانه