موضوعات داغ

وقتی اشراف زادگان ورزشکار می‌شوند!

عکس مطلب اول
هیوندای موتورز کره که یکی دو سالی می‌شود برند لوکس و مدعی خود را با نام "جنسیس" به جهانیان معرفی کرده است، از برند نیمه لوکس G80 نسخه‌ای جدید معرفی کرد که لقب "اسپرت" را با خود به یدک می‌شود.
برای اولین بار در نمایشگاه دیترویت ماه ژانویه امسال بود که شرکت خودروسازی هیوندای در پشت برند جنسیس از مدل G80 پرده برداری کرد که در واقع بر روی پلتفرم جنسیس G90 توسعه پیدا کرده بود ولی امکاناتی کمتر از آن داشت، ولی حالا در جریان نمایشگاه خودرویی بوسان موتور شو Busan Motor Show که در کره جنوبی برگزار شده است، نسخه‌ای اسپرت از این برند معرفی شده که از لحاظ کلی و نقطه نظر طراحی شباهتی نزدیک به مدل اصلی دارد، ولی مدل اسپرت راهنمای اگزوز چهارتایی داشته و طراحی ظاهری آن هم با استفاده از سپرهای جدید و دیفیوزر در زیر سپر عقب بسیار تهاجمی‌تر شده است، هرچند یک سیستم تعلیق اسپرت هم بر روی محورها نصب شده که ارتفاع کمتری نسبت به سیستم تعلیق مدل استاندارد دارد.

نسخه ای اسپرت از جنسیس

در جریان این معرفی هیچگونه اطلاعاتی مربوط به پیشرانه و سیستم انتقال قدرت ارائه نشده است، ولی با مراجعه به وبسایت‌های کره‌ای که در رابطه با این محصول صحبت کرده‌اند، به پیشرانه‌ای 3.3 لیتری توربوشارژر BiTurbo برگرفته از مدل G90 خواهیم رسید که قدرتی 370 اسب بخاری و گشتاوری 510 نیوتن متری دارد. هرچند تا به اینجای کار هیوندای مهر تاییدی به پای این اطلاعات نزده است.
فرضاً در صورت نصب چنین پیشرانه‌ای بر روی خودروی مورد نظر، باید شاهد استفاده از جعبه دنده‌ای 8 سرعته اتوماتیک بر روی موتور بود که در مدل G90 شتابی صفر تا صد 6.2 ثانیه‌ای را به ثبت رسانده است، ولی به خاطر جثه کوچک‌تر G80 می‌توان شاهد شتاب 6 ثانیه‌ای هم بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد