موضوعات داغ

نسل دوم نیسان جوک در راه است

عکس مطلب اول
اولین نسل از نیسان جوک که در سال 2010 میلادی معرفی و عرضه شد، تمامی مخاطبان و خبرنگاران صنعت خودروسازی را در شوک فرو برد، خودرویی بی‌نهایت زشت و بد فرم که انگار شرکت سازنده به عمد طراحی جلو و عقب آن را زشت طراحی کرده ولی همین چهره در بعضی از بازارها به خوبی پاسخ داد و فروش قابل توجهی را تجربه کرد به طوریکه در بازار انگلستان دومین خودروی پرفروش بعد از قشقایی لقب گرفت. حال دیگر نیسان می خواهد دستی به سر و روی این خودروی سلیقه ای بکشد و دیگر باید به نسل دوم نیسان جوک سلام کنیم که در چهره آرایی خود از نسل جدید طراحی‌های نیسان سود می‌برد.
همین اول کار باید به این نکته اشاره کنیم که طرح پیش روی ما، در واقع یک تصویر رندری یا گرافیکی از نسل دوم نیسان جوک است که با توجه به شواهد و مستندات بدست آمده به این مرحله از طراحی و چهره آرایی رسیده و از آنجایی که بیش از 90 درصد تصاویر رندری همان چیزی از آب در می‌آیند که شرکت خودروسازی ساخته است، پس می‌توان تا حدودی به صورت موقت به طرح آماده شده از نسل دوم نیسان جوک استناد کرد و صحبتی کوتاه در رابطه با آن داشت.

تصاویر رندری از نیسان جوک

همانطور که در ابتدا گفتیم و در تصاویر مربوط به نسل دوم نیسان جوک هم می‌بینید، خوشبختانه طراحی ظاهری نیسان جوک نسل دوم بهبود‌های قابل توجهی پیدا کرده و از حالت گردی شکل و زشت نسل اول خود دور شده است تا دست نیسان را در بازاریابی و فروش خود باز گذاشته باشد. برای توسعه این محصول با استناد به تصاویر رندری، می‌توان گفت که نیسان از نسل جدید طراحی‌های خود استفاده کرده که در قسمت جلویی می‌توان جلوپنجره مشبک نسل جدید نیسان را مشاهده کرد که بر روی دیگر خودروهای این کمپانی نظیر نیسان ماکسیما هم مورد استفاده قرار گرفته است. چراغ‌های پیشانی هم اگر بالاتر طراحی شده بودند و با قابی بهتر و پیشرفته‌تر سر جای خود قرار می‌گرفتند، قطعا جلوه‌ای بهتر به خودرو می‌دادند، ولی در هر صورت یک طراحی بسیار بهتر از نسل قبل خود دارد که همین یک مورد برای خوب بودن طراحی نسل دوم نیسان جوک اکتفا می‌کند.
در حوزه فنی هم گفته شده که این محصول برپایه پلتفرم CMF-B توسعه پیدا خواهد کرد که دیگر خودروهایی نظیر نیسان میکرا، رنو کلیو و کپچر و همچنین نسل بعدی داچیا داستر بر روی آن توسعه پیدا کرده‌اند، از این رو می‌توان انتظار پیشرانه‌ای 1.5 لیتری DCI با قدرتی 110 اسب بخاری و یا سیستم محرکی هیبریدی با داشتن موتوری بنزینی و موتوری الکتریکی با خروجی کلی 109 اسب بخاری را داشت.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/3/16
بله واقعا فروش بسیار خوبی داشته . من برای اولین بار که به دوبی رفتم واقعا شوکه شدم چطور نیسان جوک اینقدر زیاده و در این حد فروش داشته بین این همه رقابت . اما به طور مثال در ایران بالاترین و مهمترین فاکتور زیبایی هستش. به طور مثال زشتی ال نود با کیفیتش در مقابل زیبایی(آنهم زیبای کهن سال) پرو پارس با کیفیت فسیل مانند و آشغالش کم میاره .
1395/3/16
این خودرو با همه قشنگیهاش ، زشتیهاش ، خوبیهاش و بدیهاش موقعه معرفیش اینقدر تازگی داشت که تقریبا همه خودروسازان جهان دوست داشتن از این سگمنت تولید کنند و سبد محصولات خودشونو افزایش بدن تا مبادا از این سگمنت با طراحی فانتزی عقب بیفتند.
نیسان برای طراحی و تولید پلتفرمهای جدید هزینه ی زیادی پرداخت کرده.
1395/3/17
از نیسان جوک خیلی خوشم میومد...طراحیش خیلی خاص بود که البته خیلیا خوششون نمیومد . ولی زشت نبود ! طراحی و جنس داشبودش هم خوب بود. قیمتش هم تو مناطق ازاد واقعا خوب بود . من که سوارش شدم خوشم اومد ازش... منتظر نسل جدیدش هم هستم..
1395/3/17
اما من فکر کنم مدل نهایی از این رندر قشنگ تر باشه, خود نیسان جوک دماغه اش یه حالت خیز داره که تو این مدل سازی نیست و فکر کنم احتمال زیاد رعایت کنه نیسان این مورد رو و با ماشین شیک تری طرف باشیم, اینجا این مدل شبیه ماشینای داتسون شده تا نیسان!