موضوعات داغ

آغاز تولید و عرضه باتری های سوزوکی در ایران

عکس مطلب اول
امروز در طی مراسمی در هتل اسپیناس پالاس تهران، همکاری شرکت سپاهان باتری با سوزوکی برای تولید و عرضه باتری خودرو تحت لیسانس سوزوکی به صورت رسمی اعلام شد.
سپاهان باتری یکی از شرکت های قدیمی و فعال در این حوزه است که بیش از 15 سال سابقه در تولید باتری خودرو دارد و قصد دارد با این قرارداد همکاری با سوزوکی سهم بیشتری از بازار را بدست آورد. در این مراسم آقای چارلز براف، مدیر عامل شرکت سوزوکی حضور داشت و در یک سخنرانی این شرکت را معرفی و اهداف خود در آینده را توضیح داد.
اما در ادامه آقای خسروی راد، مدیر عامل سپاهان باتری به توضیحاتی در مورد این همکاری پرداخت و اعلام کرد که این شرکت در نظر دارد بیش از 5 میلیون باتری در سال تولید و از طریق مراکز توزیع خود در سراسر کشور به بازار عرضه کند. همچنین با همکاری سوزوکی، شرکت سپاهان خودرو نه تنها قصد ارایه باتری های باکیفیت را دارد بلکه می خواهد در چشم انداز خود و حتی در سال جاری اقدام به صادرات این باتری ها به بازارهای خاورمیانه نیز بکند.
خسروی راد همچنین افزود که با کمک سوزوکی خط تولید مدرنی در شرکت سپاهان باتری راه اندازی می شود و تجهیزات بروز و با تکنولوژی بالایی از کشورهایی نظیر آلمان، استرالیا و انگلستان برای این خط تولید استفاده خواهد شد و سعی خواهد شد از بهترین مواد اولیه برای تولید این باتری ها استفاده شود.
مدیر عامل سپاهان باتری در ادامه سخنرانی خود از ایجاد پتانسیل های خوب سرمایه گذاری در کشور پس از رفع تحریم ها گفت و اشاره کرد که ایران توانمندی خوبی برای تولید با کیفیت و صادرات دارد. ایشان همچنین اشاره کردند که در سال های اخیر با گشایش درب های واردات و عرضه خودروی جدید و مدرن به بازار، نیاز به باتری های بروز نیز بیشتر شده و با همکاری سوزوکی قصد ارایه خدمات به تمامی رنج های مختلف قیمتی وجود دارد. این باتری ها با برند سوزوکی وارد بازار می شوند و نظارت مستقیم سوزوکی روی این محصولات خواهد بود.

آقای گلشیرازی، ریاست هیئت مدیره سپاهان باتری

در پایان این مراسم، بهنام سبحانی، مدیر توسعه و تجارت خاورمیانه سوزوکی گفت تولید باتری های سوزوکی در سپاهان باتری به صورت انحصاری خواهد بود و توسط سوزوکی بر روند تولید نظارت خواهد شد. همچنین سوزوکی به صورتی محصولات خود را در بازار عرضه می کند که مصرف کننده بتواند کالای اصلی را تشخیص دهد و باتری های اصلی سوزوکی را خریداری کند.
سبحانی همچنین افزود که محصولات سوزوکی از تابستان سال جاری راهی بازار می شود و امیدوار است که در همین سال بتوانند صادرات را نیز آغاز کنند. سبحانی همچنین ادامه داد که سوزوکی به دلیل هزینه تولید پایین و بازار بزرگی که در ایران وجود دارد، این کشور را انتخاب کرده و قصد دارد نه تنها در حوزه خودروهای سبک و سنگین بلکه در آینده به تولید باتری های UPS نیز اقدام کند.
مدیر توسعه و تجارت خاورمیانه سوزوکی گفت که شرکت سوزوکی در چشم اندازی می خواهد وارد بازار لوازم خانگی و فناوری اطلاعات از جمله تبلت و لپ تاپ نیز بشود ولی هنوز امکان تولید این نوع محصولات در داخل فراهم نیست و فعلاً به صورت واردات به این بازارها وارد می شود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/3/18
ولی انصافا ای باتری های کره ای ازجمله دلکور خیلی عالی اند شاید باورتون نشه الان 5ساله که رو ماشینه اخ نگفته تازه 2 ماه دیگه میره تو 6 سال. هیچ نوسان برقی هم ندارند
1395/3/18
من كه اسم اين شركت(Suzuki Batteries) رو هر چي سرچ كردم تو نت چيزي پيدا نكردم!
اميدوارم از اين شركتهاي صوري تاسيس شده توسط شركت ايراني نباشه!