موضوعات داغ

آیا کنترل تسلا خود به خود از دست می رود؟

عکس مطلب اول
یکی از مالکان تسلا مدل X ادعای از دست رفتن کنترل ماشینش را دارد، چیزی که تسلا آن را غیرممکن توصیف می‌کند و در همین راستا تسلا موتورز بیانیه‌ای برای مقابله با ادعاهای مالک خودرو صادر کرده است.
یکی از کاربران انجمن تسلا موتورز (مشتریان تسلا موتورز) ادعا می‌کند که خودروی جدید خود که از مدل X شاسی بلند بوده است، در تاریخ 5 ژوئن خود به خود از کنترل خارج شده و به ساختمان برخورد کرده است. راننده تسلا مدل X پس از برخورد به ساختمان اقدام به عکس برداری از حادثه کرده است تا سندی برای ادعاهای خود داشته باشد، هرچند تسلا آن را عدم تمرکز راننده و سهل‌انگاری آن دانسته است، ولی این را باید مد نظر داشت که تسلا موتورز بر روی ایمنی خودروهای خود مانور می‌دهد و در این جور شرایط سنسورهای خودرو باید متوجه چنین شرایط و وجود موانعی در جلوی خودرو شوند که همین امر موجب ادعاهای مالک تسلا مدل X شده است. در این حادثه اتفاقی برای سرنشینان خودرو رخ نداده است، ولی همسر مالک هنگامی که ایربگ‌های ایمنی باز شده‌اند، دچار کبودی‌های سطحی در صورت شده است.

آیا کنترل تسلا خود به خود از دست می رود؟

مالک خودرو در خصوص حادثه چنین گفته که وقتی در حال ورود به پارکینگ بوده است، ناگهان و به صورت غیرمنتظره سرعت خودرو بالا رفته و با شتابی بسیار بالا به ساختمان برخورد کرده است. این یک مشکل بزرگ است و تسلا باید تحویل مدل X را متوقف کند و خودروهای موجود در بازار را هم رفع مشکل کند.
درحالی که صاحب تسلا مدل X به وجود مشکلاتی از قبیل قطعی نرم افزاری یا یک سوء عملکرد کامپیوتری اشاره می‌کند، کمپانی تسلا موتورز تمامی ادعاها و استدلال‌های مشتری را رد کرده و در بیانه‌ای اعلام کرده است که سیستم‌های نصب شده بر روی خودرو به درستی عمل کرده‌اند و از جانب سیستم‌های رانندگی خودکار و سیستم کروز کنترل داده‌های ورودی ثبت و ضبط نشده است، ولی بررسی داده‌های ورودی به ECU موتور نشان از فشرده شدن ناگهانی پدال گاز دارد. تسلا در این باره می‌گوید که با بررسی داده‌های ثبت شده بر روی ECU، خودرو سرعتی 6 مایل بر ساعتی داشته است که به یکباره پدال گاز 100 درصد فشرده شده و مطابق با اقدامات راننده، گشتاوری بالا به خروجی منتقل می‌شود که باعث شتاب بالا و برخورد با ساختمان شده است.
البته تسلا موتورز در این باره اعلام کرد که سیستم‌های ایمنی بهینه‌سازی شده‌تری را بر روی محصولاتش نصب خواهد کرد تا از این اتفاقات سهوی و عمدی جلوگیری شود، ولی چیزی که اینجا برای تسلا موتورز دارای اهمیت است، سالم بودن راننده و سرنشینان جلویی خودروست که باعث خوشحالی کمپانی است.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/3/20
در همین راستا سایپا یه سیستم امنیتی از خیلی وقت پیش داره که وقتی عمدا یا سهوا پدال گاز رو ناگهان تا ته فشار میدی تا 20 ثانیه اتفاق خاصی رخ نمیده و بعد از 20 ثانیه ماشین با شتاب کمی سرعتشو افزایش میده و در 20 ثانیه بعد تمام سرنشینان فوت میکنن که اصلا کار به این اشتباهات نکشه.

سایپا مطمئن...
1395/8/7
خخخخخخ دهنت سرویس
1395/3/21
جالبه ساختمون و ماشین به یه اندازه اسیب دیدن البته احتمالا ساختمان بیشتر
1395/3/21
تو ماشین شده رخت خواب