موضوعات داغ

نقص فنی، چالشی زنجیره‌ای برای تسلا

عکس مطلب اول
سازمان ایمنی جهانی بزرگراه‌ها یعنی NHTSA شخصا برای بررسی پرونده تسلا مدل S ورود پیدا کرد.
چند هفته پیش یکی از مشتریان تسلا موتورز آمریکا که از این کمپانی یک دستگاه تسلا مدل S خریداری کرده بود، ادعا داشت که بر روی خودروی جدیدش از سیستم تعلیقی قراضه و معیوب استفاده شده است که در هنگام حرکت سر و صدا داده و اذیت می‌کند. تسلا موتورز با آغوش باز به رفع مشکل سیستم تعلیق خودروی تسلا مدل S واکنش نشان داد. در ابتدا تسلا موتورز تمام و کمال تعمیر و یا در صورت نیاز تعویض این سیستم تعلیق تحت گارانتی را قبول کرده بود، ولی پس از گذشت مدت زمان کوتاهی اعلام کرد که برای جبران این خسارت، تنها 3100 دلار پرداخت خواهد کرد، چون این موضوع و نقص سیستم تعلیق تسلا مدل S رسانه‌ای شده بود و در یکی از روزنامه‌های معروف آمریکایی به این موضوع پرداخته شده بود.
با این حال که مالک خودروی تسلا مدل S به رفع عیب سیستم تعلیقش تحت گارانتی تمایل نشان می‌دهد، تسلا موتورز براین باور است که مشتری تسلا مدل S حسن نیت طرفین را رعایت نکرده و باعث تشویش اذهان عمومی در رابطه با محصولاتش و ایمنی‌ آنان شده است. تسلا موتور چنین می‌گوید که بنابر توافق نامه امضا شده در زمان ثبت نام و تحویل خودرو از سوی خریدار، می‌بایست مشکل ایجاد شده برای خودرو و شرایط رفع آن به صورت محرمانه به کمپانی سازنده ابلاغ شود تا علاوه بر رفع عیب خودروی مشتری تحت گارانتی، سایر قطعات اینچنینی در زمان تولید و مونتاژ مورد بازبینی قرار گیرد.

نقص فنی تسلا

به عبارتی دیگر، کمپانی تسلا موتورز از مالک خودروی تسلا مدل S خواسته بود که به صورت کاملا محرمانه، عیب سیستم تعلیق به کمپانی و نمایندگی‌های این شرکت گفته شود و به صورت کاملا محرمانه نسبت به رفع آن اقدام شود، ولی این موضوع در روزنامه‌ها به چاپ رسیده که باعث دردسر هم برای کمپانی تسلا موتورز و هم برای مالک خودروی تسلا مدل S شده است.
در این خصوص سازمان ایمنی جهانی NHTSA در حال بررسی مشکل بوجود آمده برای سیستم تعلیق تسلا مدل S است تا با یک تحقیق رسمی و گسترده و همچنین تست این سیستم تعلیق توسط دستگاه‌های مخصوص به این نتیجه برسند که آیا نیاز به فراخوان عمومی و بازبینی از این سیستم است یا خیر.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/1/11
واقعا که چقدر ما بد بختیم. من پراید دارم.از اون موقعی که خریدمش تا حالا دو سال میگذره. موتورش روغن ریزی داره؛ کارتلشو عوض کردم فایده نداشت. سیستم ABS هم اوز همون اول ول میشد. تعلیقش هم که وحشتناکه، تو سرعت گیر های کوچیک زیر 15 تا میرم چنان ضربه ای به گردنم وارد میشه که نگو!!! بدنش مثل ماشین های بیست ساله سر و صدا میکنه. اون وقت یه ماشین تو این همه ماشین دیگه یه ایراد جزئی داشته باشه همچین بلایی سر بهترین شرکت سازنده خودرو میارن. به خداوندی خدا ما ملت فوق العاده مظلومی هستیم و هیچ کاری هم از دستمون ساخته نیست...