موضوعات داغ

ابر خودروی استون مارتین، رها شده از پیست

عکس مطلب اول
ابر اتومبیل استون مارتین با همکاری ردبول و الگوبرداری از خودروهای فرمول یک برای ورود به خیابان‌های استاندارد شهری معرفی شد. خودرویی فرار کرده از پیست مسابقات فرمول 1 که قرار است حداکثر 1000 اسب بخار تحویل صاحبش دهد.
آخرین جزئیات بدست آمده از این طرح حاکی از آن دارد که کمپانی خودروسازی استون مارتین و ردبول برای توسعه چنین طرحی با هم مشارکت دارند. این خودرو همانطورکه پیداست، به سبک خودروهای فرمول یک، ولی به همراه برخی از تجهیزات استاندارد سازی توسعه پیدا کرده است که در این طرح بسیار خوب و بالانس فاکتورهای طراحی با یکدیگر درآمیخته شده‌اند. همانطور که می‌بینید، تیغه‌های جلویی خودرو یا به اصطلاح بامپرهای تولید کننده نیروی چسبندگی، اسپویلرهای قسمت میانی، اسپویلر بزرگ انتهای بدنه، دیفیوزر انتهای بدنه و کابین راننده با یک سری تغییرات، تقریبا همان چیزایی هستند که در خودروهای فرمول یک شاهد هستیم. ولی برای اینکه مجوز ورود این ابرخودرو به خیابان‌های شهری صادر شود، طراحان از چراغ‌های روشنایی بر روی گلگیرها، از گلگیر حلقوی شکل بر روی هر چهار چرخ خودرو، کابین شیشه‌دار راننده و همچنین دوربین‌های دید عقب استفاده کرده‌اند که نقش آینه‌های سنتی را در این خودرو بازی می‌کند.

حاصل همکاری ردبول و استون مارتین

گرفتن اطلاعات از این دو غول جهانی یعنی استون مارتین و ردبول در مورد این خودرو بسیار سخت است، ولی در گزارشات آمده که نیروی حرکتی این اتومبیل از یک موتور 7 لیتری دوازده سیلندر تنفس طبیعی تغذیه می‌شود که حدود 1000 اسب بخار قدرت در دور موتور 10 هزار دور بر دقیقه (از 10 هزار دوربردقیقه با برچسب "شایعه" یاد شده است) می‌کند. گفتنی است که وزن این خودرو نیز به صورت تئوری حداقل 1043 کیلوگرم اعلام شده است.
در آخر هم از سوی تولید کننده به این نکته اشاره شده است که در صورت رسیدن به طرح نهایی و تولید چنین خودرویی، تنها 99 دستگاه از آن تولید و عرضه خواهد شد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/3/23
سلام لطفا ویدیو بررسی جک S5 رو نیز زحمتشو بکشید..
1395/3/23
سلام و عرض خسته نباشید
من قصدخرید سابرینا را دارم اگر ممکنه مورد تست قراردهید و درصورت امکان با لیفان x50 مقایسه شود.
پیشاپیش ممنون
1395/3/23
همچين نوشته رها شده كه انگاري ي سگو زنجيرشو باز كني پاچه مردم بدبختو گاز بگيره. 😂😂😂😂😂