موضوعات داغ

ابعاد جدیدی از تقلب میتسوبیشی فاش شد

عکس مطلب اول
روزنامه آساهی ژاپن فاش کرد میتسوبیشی موتور آمار مربوط به بهره‌وری سوخت را در مدل‌های بیشتری دستکاری کرده است و قصد دارد به‌زودی این مساله را به اطلاع وزارت حمل‌ونقل ژاپن برساند. به گزارش اکونومیک تایمز، میتسوبیشی در ماه آوریل پذیرفت در بهره‌وری چهار مدل مینی خودرو ازجمله دو مدلی که برای شرکت نیسان موتور تولید کرده، اغراق کرده است.
به نقل از دنیای اقتصاد، روزنامه آساهی اعلام کرد میتسوبیشی موتور برای سه مدل دیگر نیز از آمار غلط استفاده کرده است. از سوی دیگر روزنامه یومیوری اعلام کرد درمورد بهره‌وری سوخت از بیش از 10 مدل محاسبات نظری استفاده کرده است. این مدل‌ها دیگر در بازار ژاپن فروخته نمی‌شوند. شرکت میتسوبیشی درمورد این گزارش اظهار نظری نکرد و گفت تحقیقات درمورد این موضوع ادامه دارد. رسوایی تقلب میتسوبیشی در آمار بهره‌وری سوخت تغییرات مدیریتی را به همراه داشت و موجب شد این شرکت سهام دارای حق رای خود را به نیسان موتور بفروشد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/3/28
سلام، معلوم نیست چرا در ایران ملت کاسه داغ تر از آشند. در ژاپن دروغ گفتن مردم به هم دیگه یک تابو هست. اما در کشور ما جزو اعمال یومیه است. دروغ میتسوبیشی اینه که چرا مصرف سوخت استاندارد جاده ای(60 مایل بر ساعت) رو ملاک مصرف سوخت اعلام کردی در حالی که درژاپن ملاک مصرف سوخت درون شهری هست. واقعا شما که در ایران زندگی می کنید بعد از خوندن این خبر حسی از از تقلب گسترده یا به قول شما ابعاد تازه از تلقب میتسوبیشی بهتون حس میده.
خواهشا جو ندید
1395/3/28
خوشم میاد دنیای اقتصاد بدون منبع و با تحریف خبر پخش میکنه. اولا روزنامه آساهی محض اطلاع مال خود شرکت خوشه ای میتسوبیشیه. دوما عنوان تقلب توش نیست. من نمیدونم چرا این دنیای اقتصاد اینقدر سعی داره مساله رو بزرگ جلوه بده. بحث تقلب چندان مطرح نیست اتفاقا