موضوعات داغ

وابستگی کمتر به موتور درون‌سوز در هیبریدی‌ها

عکس مطلب اول
تکنولوژی 48V مرسدس بنز سیستم‌های هیبریدی آسان‌‌تری را به شما معرفی می‌کنند که باعث کاهش مصرف سوخت 15 درصدی نسبت به سیستم‌های هیبریدی متداول فعلی با 12 ولت ولتاژ می‌شود.
مرسدس بنز از 2 سال پیش تا کنون بیش از 7.8 میلیارد دلار در این پروژه سرمایه گذاری کرده است تا خودرویی سبز و اقتصادی تولید کند. این پروژه حول پردازنده انرژی 48 ولتی می‌چرخد که با ولتاژ بالا نسبت به سایر خودروهای هیبریدی، امکان استفاده بیشتر از سیستم محرک الکتریکی را برای مخاطبانش فراهم می‌سازد و این بخش از سیستم محرک هیبریدی را کارآمدتر می‌کند. پس در نتیجه با کارآمدتر شدن بخش الکتریکی در یک سیستم محرک هیبریدی، نیاز کمتری به موتور درون‌سوز ایجاد می‌شود و همین امر موجب کاهش مصرف سوخت در سیستم‌های محرک هیبریدی می‌شود.
براساس شایعات، این تکنولوژی برای اولین بار قرار است در مدل جدید مرسدس بنز S کلاس بکار گرفته شود.
افزایش ولتاژ در این سیستم در مقایسه با راه انداز 12 ولتی هیبریدی‌های فعلی، اجازه می‌دهد تا مرسدس بنز در موتور جدید دیگر نیازی به نصب یک ژنراتور استارت یکپارچه (ISG) نداشته باشد (جایگزینی برای دینام و استارت سنتی). این سیستم همچنین بخشی از نیروی از دست رفته‌اش به کمک سیستم ترمز احیا می‌شود و از طرفی سیستم 48 ولت الکتریکی امکان شروع سریع‌تری برای موتور درون سوز را به وجود می آورد.

تست نمونه آزمایشی اس کلاس با مدار برق 48 ولتی


استفاده از یک منبع تغذیه 48 ولتی فقط بخش کوچکی از برنامه‌های مرسدس بنز در حیطه قدرت و الکتریک خودروست. گام بعدی در حوزه الکترونیک و الکتریک خودرو سال 2017 محقق خواهد شد که بنابر گفته مرسدس بنز، نسل جدید باتری‌های لیتیوم بونی با ظرفیت بسیار بالاتر خواهد بود که در صورت نیاز به همراه یک سیستم شارژ القایی بر روی مرسدس بنز S کلاس ارائه می‌شود.
باتوجه به شایعات، گفته شده که مرسدس بنز در نمایشگاه بین المللی پاریس امسال در یک حرکت بزرگ می‌خواهد از یک کراس اوور تمام الکتریکی پرده برداری کند که در صورت تحقق این موضوع، چالشی بزرگ برای تسلا مدل X بوجود می‌آید که کابوس آن از سال 2019 میلادی به حقیقت تبدیل می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد