موضوعات داغ

کاهش قیمت اندک 10 خودرو داخلی به دلیل رکود در بازار

عکس مطلب اول
به نقل از اقتصاد نیوز ،با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و کاهش تقاضا، قیمت ۱۰ خودرو سواری پرطرفدار در بازار خودرو پایتخت با کاهش قیمت ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی مواجه شدند و دو خودرو سمندSE و رانا، افزایش قیمت ۲۰۰ هزار تومانی را تجربه کردند.
این گزارش حاکی از آن دارد که با کاهش سطح دخالت نهادهای سرکوبگر قیمتی نظیر شورای رقابت، سازمان حمایت و تعزیرات حکومتی در دخل و خرج خودروسازان، نظام عرضه و تقاضا، قیمت خودرو را به سمتی برده که مشتریان آن از هر جهت متنفع شوند.
بر اساس این گزارش خودروهای پرطرفداری که تا دو سال پیش و قبل از اجرایی شدن برجام با افزایش تقاضا و کمبود عرضه مواجه بودند، در حال حاضر از سوی خودروسازان کشور به روش‌های گوناگون پیش‌فروش شده به‌طوری‌که مشتریان در صف تحویل خودرو به مانند گذشته قرار نمی‌گیرند.

کاهش قیمت خودروهای تولید داخل در بازار


پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که در دهه سوم ماه مبارک رمضان با توجه به تعطیلات عید فطر و شروع موج اول سفرهای تابستانی، تقاضا بالا رفته و ممکن است قیمت خودرو اندکی افزایش یابد.
این گزارش حاکی از آن است که بازار خودرو در صورت عدم دخالت دولت و نهادهای سرکوبگر قیمتی روزهای آرامی را پشت سر خواهد گذاشت که هم بنگاه و هم مشتری در یک معامله برد- برد از آن متنفع شوند.

نظرات کاربران

12 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/3/28
من حالا فهمیدم که کل مردم ایران که هیچی کل مردم آسیا هم خودرو ایرانی نخرند این شرکت ها از رو نمی‌رن 100 هزار تومان کاهش قیمت حساب میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگه روزی تندر 90 40 میلیونی به قیمت اصلی اش یعنی 14 میلیون رسید میشه کاهش قیمت!!!
1395/3/28
خدا کنه ورشکست بشن خدا نشناسا
1395/3/28
وقتی چنین محصولات با کیفیتی ارایه می شه چرا ایران خودرو و سایپا قیمت ان را پایین اورده ؟
به نظر من 30 درصد باید گران تر می شد
1395/3/28
با سلام و خسته نباشيد ،لطفا سمند سورن توربو رو تست كنيد يا با يكي ازهمرده هاش مقايسه كنيد ،با تشكر
1395/3/29
آقا من با اطمینان میگم اینجا داره به مردم مظلوم ایران ظلم میشه یعنی مثل چی حسرت میخورم که باید اینجا پول سوناتا ال اف بدم ولی پارس اشغال (که دیگه فرانسوی نیست) با تجهیزاتی مثل چراغ داخل داشبود و فرمان هیدرولیک و چراغ راهنما روی آینه بغل(اشاره به ذکر امکانات پیش پا افتاده ی یک خودرو به عنوان تجهیزات اتومبیل های ایران خودرو و سایپا )تحویل بگیرم. خدایا این ظلمو از سر ما بردار.
لایک = آمین
1395/3/29
درسته كه محصولات خودرويي ساخت داخل واقعا فاجعه هستن و هيچكس رضايتي ازشون نداره ، ولي راهش تعطيل شدن اين دو كارخونه ي بزرگ نيست ، اين كارخونه ها به نوعي مادر تمام صنايع ايران هستن و با تعطيلي اين دو تا تقريبا كل صنعت ايران فلج ميشه چه صنايع كوچيك و خصوصي چه صنايع بزرگ و دولتي ، درسته الان اين شركتا دارن قطعات رو از چين واود ميكنن اما فراموش نكنيم بخاطر وجود اين دوتا شركت زير ساخت توليد خيلي از اين قطعات شكل گرفته حالا بخاطر هزينه تمام شده كمتر قطعات چيني از توليد داخل حمايت نميكنن ، بايد ولي اگه اين كارخونه ها تعطيل بشن همه ي اونها بايد كلا جمع كنن برن جاش كبابي بزنن، اونجاست كه تحريم صادرات خودرو به ايران هم مياد جز گزينه هاي روي ميزشون
1395/3/29
فرمایشتون صحیح فقط یادمون نره یه عده نونشون تو تحریم و همین صنعت ورشکسته خودروسازی هستش
این دو تا کارخونه هر جایی غیر از ایران بودند 15 سال پیش ورشکست میشدن
هیچ لزومی هم نداره که ما بخوایم با خودروسازی چرخ صنعتمون رو بچرخونیم
مثل خیلی از کشور ها با قطعه سازی اصولی وبا کیفیت 10 برابر خودرو سود میکنیم کارگرمون هم سر کارش میمونه
سال 86 اتحادیه رنو و نیسان میخواستن تو ایران سه تا کارخونه بزنن قاعدتا کارگر و مهندس ایرانی میرفت سر کار سود فروششم تو جیب همین ملت میرفت یه عده آقایون مخالفت کردن و هوچی گری کلا کنسل شد جالبه همون آقا شده رعیس سایپا نونشو میزنه تو خون مردم
در ضمن اینکه قطعه از چین بیاد خودش فروپاشی همون شرکت هاییه که خودتون بهش اشاره کردید
1396/3/19
دوست عزیز هیچ کس راضی نیست سایپا یا ایرانخودرو بساطشون رو جمع کنن..اعتراض ملت ایران بخاطر برنامه های غلط و ظالمانه دولت و این شرکت هاس... تا کی باید پراید 22 تومنی بخریم تا کی پژو 30 40 تومنی بخریم؟؟؟؟ پراید و پژو هایی که تا همین لحظه دارن تولید میشن کی از کارخونه های اصلیشون از رده خارج شدن ؟؟ جان من ارزش داره این همه پول بدیم به یه حلبی با چهار تا چرخ؟؟ چرا اونا به فکر جیب خودشون هستن اما به فکر جیب اقشار کم درآمد جامعه نیستن؟ مگه ماها آدم نیستیم؟؟ شاید شما بهتر از من بدونید که تو تیم های طراحی شرکت های خودروسازان دنیا ایرانیان حرف اول رو میزنن!؟ چرا از اینا حمایت و استفاده نمیکنن؟
1395/3/29
منظور از این نوع کاهش قیمت از سوی سازندگان بیشتر ایجاد بعد روانی ارزان شدن محصولات بین مردم و ایجاد موج خرید است... که خوشبختانه عمق فاجعه ای که در اثر 40 سال سوء مدیریت و تورم 300 درصدی یک شبه دلار به حدی شدید است که این مرهم ها برای آن کارگر نیست...امید وارم در آینده کمپین " ایرانی آشغال نخر " حالا چه ایرانی چه چینی و جدیدا هم چه هندی...
1395/3/29
سلام
خطاب به آقای عصام
دوست من، درسته این دو کارخانه قطب اقتصادی کشور هستن و مادر تمام صنایع محسوب میشن و میلیونه نفر دارن از این صنعت مهم درآمد کسب میکنن و همه صنایع نسبتا به اقتضای این صنعت پیشرفت میکنن . ما اینارو میدونیم. اما اینکه مردم آرزو میکنن این دو قول خودروسازی کشور ورشکست بشن چیست؟ منظور این نیست که کلا دیگه صنعت خودروسازی نداشته باشیم و کلا از روی صفحه جهان محو بشن بلکه منظور اینه با ورشکست شدنشون این ساختار غلط خودروسازی داخل فرو بریزه و این صنعت مهم از چنگ این خونخوارها در بیاد و دوباره با برنامه ریزی و ساختار درست و با انقلابی جدید در این صنعت مهم شروع بکار کنیم. وگرنه اگه مردم به خرید اینجور ماشینا ادامه بدن اونا هم همچنان به کارشون ادامه میدن دریغ از یه ذره پیشرفت و وجدان کاری .
به امید فردایی بهتر...
1395/3/29
من به همه مردم سفارش میکنم خودرو های داخلی رو با این قیمت مسخره و بالا و گران نخرید واقعا نخرید بخدا نخرید اینا الان در حال دست و پا زدن هستند تا نابودیشون چیزی نمونده منتظر ورود خودرو های ایمن و ارزان خارجی باشید تا بزودی وارد کشور شوند هر کی هم ماشین ایرانی دست دوم داشته باشه دیگه باید بندازه دور چون با قیمت مناسب میتونه بهتر از اون رو جایگزین کنه اینا تو فکر خودشون مردم رو چیز فرض کردن غافل از اینکه خودشونند
1396/3/25
اینا قیمت خودرو ها تو بازاره که کاهش پیدا کرده دوستان.شرکت ها قیمتارو کاهش ندادن که هیچ،قراره ببرن بالا