موضوعات داغ

پرخرج‌ترین و کم خرج‌ترین خودروهای جهان

عکس مطلب اول
هفته پیش مقاله‌ای در رابطه با پرخرج‌ترین و کم‌ خرج‌ترین برند‌های خودروسازی منتشر کردیم که محصولاتشان بیشترین عرضه را در سطح جهانی دارند و در آن، کمپانی بی.ام.و با هزینه نگهداری 10 ساله به عنوان پرخرج‌ترین برند جهان و کمپانی تویوتا به عنوان کم خرج‌ترین برند جهان معرفی شد، حال در این مقاله قصد داریم مستقیم به پرخرج‌ترین و کم خرج‌ترین خودروهای جهان اشاره کنیم که عموما خودروهای سدان و پرفروش را در بر می‌گیرد (برای مطالعه به صفحه هزینه نگهداری خودروهای خارجی چقدر است؟ مراجعه کنید).
به دلیل زیاد بودن خودروهای تولید شده در جهان، وبسایت "YourMechanic" تنها به 20 خودروی گران قیمت و 20 خودرو ارزان قیمت پرداخته و خودروهای قرار گرفته در رده‌های میانی را حذف کرده است. در ضمن اطلاعات این لیست طی دوره‌ای 10 ساله جمع آوری و تدوین شده است.

گران‌ترین:
اول از همه کارمان را با پرخرج‌ترین خودروهای جهان که عموما فروش بالایی دارند و سدان هستند، آغاز می‌کنیم که به ترتیب زیر هستند.

پرخرج ترین خودروهای جهان

همانطور که می‌بینید، بخش بزرگی از این لیست را ژاپنی‌ها، آمریکایی‌ها و آلمانی‌ها تشکیل داده‌اند که کرایسلر سبرینگ که تقریبا 9 سال از معرفی آخرین مدل آن می‌گذرد، با هزینه نگهداری 17 هزار و 100 دلاری در جایگاه نخست پرخرج‌ترین خودروهای جهان و مینی کوپر با هزینه نگهداری 11 هزار و 200 دلاری در جایگاه بیستم پرخرج‌ترین خودروهای جهان قرار گرفته‌اند.

ارزان‌ترین:
گزینه‌های قرار داده شده در این لیست عموما معروف‌ترین خودروهای جهان هستند و برپایه کم خرج بودنشان در زمینه هزینه‌های نگهداری، به این سطح از شهرت و فروش رسیده‌اند.

کم خرج ترین خودروهای جهان

این لیست را در حقیقت می‌توان لیستی کاملا ژاپنی و در درجه دوم، لیستی از گلچین‌های تویوتا معرفی کرد، چون به غیر از کیا سئول، سایون XB، کیا اپتیما، فولکس واگن جتا و فورد فیوژن، مابقی 15 خودروی قرار گرفته در لیست ارزان قیمت‌ترین خودروهای جهان در هزینه نگهداری را ژاپنی‌ها تشکیل می دهند که برترین آن در لیست 20تایی‌ها تویوتا پریوس ژاپنی بوده و آخرین آن هم سوبارو ایمپرزای ژاپنی است.

نظرات کاربران

29 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/3/29
با تبريك به ژاپنيها ، كره اي ها ، آمريكائيها، آلمانيها كه داخل ليست قرار دارن. اه انگليس كجاست . اي شيطونا رفتن گل بچينن.آهان اصلا يادم نبود مگه ماشين هم توليد ميكنه؟!😂💐
1395/3/29
و این آمار یعنی پیروزی کره جنوبی ....
قابل توجه اون افراد دلسوخته ژاپنی پرست که چیکار میکردند توی صفحات قبل برای محصولات ژاپنی و کره رو میکوبیدند
بنگرید
کیا اپتیما و کیا سول 2 نماینده پر افتخار کره در این لیست هستند در حالی که به عقیده ژاپنی پرست ها هیچ خودروی کره ای کم خرج نیست!!!!!!!
مزدا 6 که با افتخار هر چه تمام تر اعلام میکنم بهترین سدان سایز بزرگ حال حاظر ژاپن و خاورمیانه هست جز پر خرج ها هست که واقعا منو ناراحت میکنه چون قلبا به مزدا6 ارادت دارم و شاید روزی هم مشتری محصولات مزدا بشم
ولی از ماکسیما انتظار ارزون بودن رو نداشتم....
جای سوناتا و النترا و سراتو و مزدا 3 توی اون لیست ارزون قیمت ها خالیه و بایستی جا میشدن ....
به هر حال امیدوارم برای رو کم کردن ژاپنی دوست ها هم که شده تعداد خودروهای کره ای لیست بیشتر باشه
1395/3/29
قابل توجه بی‌ام‌و سوار ها!
1395/3/29
فقط ژاپن همین و بس
1395/3/29
الان دوباره یه عده میان میگن لیست اشتباس،کره ایها کم خرج ترن!
1395/3/29
مقاله خیلی خوبی بود ممنون خودرو بانک بازم تو لیست کم خرج ترین ها تویوتا پادشاهی میکنه....!!
1395/3/30
با سلام. این مقاله هم باشه واسه اون سری از افرادی که توی مقاله قبلی داشتن لینک میدادن ولی سرشون از کوچکترین مباحث خودرویی هم در نمیاد!!!
یه نگاهی به لیست کم خرج ترین خودروها بندازین تا ببینین همون جوری که خودروبانک هم گفته، این لیست لیست ژاپنی هاست نه کره ای های مسخره
1395/3/30
واقعا دست تویوتا دردنکنه عالیه حرفی در کیفیتش نیست پرچم ژاپن بالاست
1395/3/30
بنظرم پر خرجترین 206 ایرانخودرو هستش خخخخ
1395/3/30
این لیست یاوه گویی برخی افراد متعصب و ضد کره ای را به خوبی نشون میده!!!
اون پرفسورهایی که میگن کره ای پرخرج و استهلاکه تحویل بگیرن حتی یدونه خودروی کره ای بین 20 خودرو پرخرج نیست( در صورتی که از ژاپنی ها هست).
ولی در عوض در بین کم خرج ها 2 تا کره ای هست.
1395/3/31
بيايد كمي بي تعصب باشيم در اينكه كره اي ها پيشرفت چشم گيري در اين دو دهه اخير داشتند شكي نيست در طراحي كه فوق العاده ظاهر شدند و ماشين هايي حتي بالا تر از خيلي از خودرو هاي اروپايي (از لحاظ ظاهري) بودند ولي شما نمي تونيد كشوري مثل كره با دو دهه سابقه را با كشوري مثل آلمان مقايسه كنيد يا مثلا تويوتا با ٦ دهه سابقه ٩٠ ٪‏ تكنولوژي خودرو هاي كره اي كپي پيستي از تكنولوژي هاي خودرو سازان جهاني كه بيشتر خلاصه ميشه تو آلمان انگليس و ژاپن و ... مقايسه كردن يه خودروي كره اي با يه خودروي آلماني كاملا خنده اوره ولي وقتي صحبت از لكسوس مياد تو خيلي از فاكتور ها مثل قيمت نسبت به آلماني ها با همون كيفيت يا حتي در بعضي مواقع بيشتر از اون هاست و واقعا اينو تو بازار هاي اروپايي ميشه ديد البته من آلمان رو به شخص بيشتر دوس دارم ولي ژاپن واقعا خودش رو ثابت كرده و در اين كه تو اسيا هيچ خودرو سازي رقيبش نيست شكي نيست بازار كره اي ها فقط ايران و عراق و روسيه و بازار محدودي است و در ديگر كشور ها اصلا فروش چشم گيري ندارد شما تركيه كه يك كشور آسيا و اروپايي هست وقتي ميريد يك دونه سانتافه نمي بينيد من كه شايد هر سري رفتم مشتاق ديدن سانتافه يا امثال اون بودم فقط ماشين هاي ارزون قيمت و سطح پايين كره را ديدم نه حتي متوسط و لوكس هاش رو يا به عنوان مثال همين كيش با يكي از راننده تاكسي هاش صحبت مي كردم مي گفت اينجا تاكسي هارو فقط تويوتا ميگيرند چون هيچ ماشيني نمي تونه مثل تويوتا تو اين گرما كار كنه
1395/3/31
خواهشا قبل از کامنت گذاشتن اندکی مطالعه کن!!!!
((بازار كره اي ها فقط ايران و عراق و روسيه و بازار محدودي است و در ديگر كشور ها اصلا فروش چشم گيري ندارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟)) چرا رو هوا حرف میزنید آخه!!
بزرگترین و مهمترین بازار دنیا در حال حاضر بازار چین هست و هیوندایی به تنهایی(بدون احتساب فروش کیا) تمام برندهای ژاپنی را در سال 2015 در زمینه فروش پشت سر گذاشته!
در سال 2015 در بازار چین هیوندایی 1.029.569فروش داشته!!!
http://left-lane.com/china-car-sales-data/hyundai/
در سال 2015 در بازار چین نیسان 891.361 فروخته!!!!!!
http://left-lane.com/china-car-sales-data/nissan/
تویوتا هم 1.010.178 فروخته!
http://left-lane.com/china-car-sales-data/toyota/
بقیه برند های ژاپنی از جمله هوندا، میتسوبیشی، سوزوکی و … فروش بسیار کمتری به نسبت هیوندایی داشتن!(تو همین سایت چک کنند دوستان http://left-lane.com/ )
این یعنی هیوندایی در بزرگترین بازرا جهان (چین) تمام برندهای ژاپنی را ناک اوت کرده!!!!!
در بازار آمریکا هم هیوندایی بیشتر از سوبارو و میتسوبیشی فروش داشته!!!
وقتی اطلاعات خودرویی شما مربوط به 2 دهه پیشه و بروز نشده خواهشا نظرات قرون وسطایی نذارین. شاید هیوندایی-کیا در زمینه ساختن خودروهای لوکس و اسپرت به آلمانی ها و ژاپنی ها نرسیده باشن ولی در زمینه خودروهای ارزان و اقتصادی(غیر لوکس) تفاوتی با ژاپن و آلمان ندارن. اینو همه دنیا فهمیدن. اگر این طور نبود اسپورتیج جدید در 3 ماهه اول 2016 در رتبه دوم فروش کراس اوور های میدسایز در اروپا قرار نداشت!!
http://left-lane.com/european-sales-2016-q1-midsized-crossover-segment/
1395/3/30
اخه كلا كيا سول ١٠'سال هست طراحي و توليد شده كه همچين تخميني واسش زدن؟
1397/3/15
ای قربون آدم چیز فهم آخه مرد حسابی سول و اپتیما اونم نیوفیسش سه چهار ساله اومده.ما خودمون آزرا۲۰۱۰ داریم واقعا استهلاکش بالاس حالا کارکردشم۱۱۰هزار تاس اما فامیلمون کمری۲۰۰۸ داره به لحاظ دوام و استهلاک ده سرو گردن بالاتر از کره ای هاس
1395/3/30
الان بازم میگن ژاپنیا چون آپشن ندارن کم خرج هستن. لکسوس آپشن نداره؟؟؟؟!!!!!!
1395/3/30
واقعأ پرچم ژاپن بالاست.از قدیم هم همه کیفیت رو تو جنس ژاپنی ببین.از مکانیکا هم بمکانیکارسی تکنولوژی رو تو ماشین آلمانی،کیفیت و دوام رو تو ماشین ژاپنی و استحکام رو تو ماشین آمریکایی میبینن...

در مورد پر خرج ترین های لیست هم فکر کنم باید 1بازنگری صورت بگیره. چون فکر نمیکنم ماشین های ایران خودرو و سایپا و کلأماشین اایرانی بررسی شده باشه. چون از زمان خروج از کارخونه، همش تو تعمیرگاهنو ددر حال عوض شدن قطعاتشون چندین و چند بار که در نهایت بعد از 10سال به جز بدنه و ظاهر تمام قطعات تعویض شدن و دیگه چیزی از جنس کارخونه باقی نمونده...
1395/3/30
واقعا خنده داره هزینه نگهداری اپتیما با is 250 برابری میکنه ! یعنی شما فکر کن اگه کره یه ماشین در حد is250 بزنه هزینه نگهداریش سر به فلک میکشه ! بخاطر همینه که موهاوی های بازار بعد چند سال حتی بدون آفرود رفتن اکثرن داغون شدن (یا لش شدن یا مشکل فنی دارن) ولی پرادوهای 5سال قدیمی تر از همون موهاوی ها مثل روز اول دارن کار میکنن و آفرود میرن. این از دلایلیه که هیشکی با کره‌ای آفرود نمیره چون بری برگردی باید چند میلیون خرج فنی ماشین کنی.
1395/3/30
خودروهای تویوتا - لکسوس و هوندا قابل اعتمادترین خودروهای دنیا هستند و اگر میخواید یک عمر با خیال راحت از
کیفیت و عدم خرج های اضافه از ماشینتون استفاده کنید ، خودروهای این سه کمپانی بهترین انتخاب هستند.
اما خیلی ها میرن دنبال کلاس و سرعت و شتاب و ملاک های دیگه و ماشینهای اروپایی میخرن . اما بعدا متوجه میشن که کیفیت و استهلاک حقیقتا یه فاکتوریه که خیلی ارزشمندتر از فاکتورهای دیگست.
مثل انتخاب بین گوشی های اپل و اندروییدی ؛ اونی که اپل میخره تا 7 -8 سال گوشیش رو عوض نمیکنه
اونی هم که اندرویید میخره سر 3 ماه نشده از گوشی اش دلسرد میشه. فقط به خاظر کیفیت .
بیخود نیست که 95 درصد خودروهای ژاپنی از توربوشارژر استفاده نمیکنن. فقط به خاطر پایین آوردن استهلاک ...
1395/3/30
با سلام.
دوباره این جناب M اومد حرف زد. اخه تو اگه از ماشین چیزی سر در میاوردی که توی مقاله قبلی میتونستی جواب بدی. کسی که بلد نیست یه صفحه رو درست مطالعه کنه و بفهمه منظور نویسنده از مطلب چی بوده، دیگه نمیخواد راجع به تویوتا نظر بده.
بچه جون نگاه کن لیستو، فقط کیا سول!!! اونم ازبس مسخره و بیخوده و گرنه بقیشون حتی توی لیستم نیستن! و اپتیما که تفاوت جایگاهشو با کمری نگاه کنی میفهی چه خبره.حالا باز این حضرت آقا میاد میگه تفاوتش 1200 دلاره که در مدت 10 سال اصلا چیزی به حساب نمیاد!!!
اگه آدم منصف باشه و یه ذره عقل تو سرش باشه میفهمه اون چیزی که باعث میشه از یه ماشین خوشت بیاد و از یه ماشین دیگه نه، کیفیت و لذت رانندگی باهاشه نه اپشناش. هر ماشینی هرچی هم آپشنال باشه نهایتاً بعد از 6 ماه دیگه برات عادی میشه و حتی از بسیاری از اپشنا شاید حتی یه بارم استفاده نکنی ولی بعد از اون، کیفیت میمونه و بس.
تموم آدمایی که سوار کیا و هیوندا شدن بعد از اینکه ماشینشونو با یه تویوتا عوض کردن تعاریفشون از تویوتا شنیدنی هست.( قابل توجه جناب M!!!)
در آخر: امثال تو همون آدمایی هستن که ساینا رو میخرن 29 میلیون و حس میکنن با تیبا فرق داره چون 4 شیشش برقی شده( آپشنال شده)!!!
1395/3/31
آی ملت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
این امین اینقدر بی سواد هست که یه صفحه ساده را نمی تونه بخونه!
خواهشا هر کسی این این کامنت را میخونه یه سری به همین لینک بزنه تا بفهمه امثال این امین بی سواد فقط پرت وپلا میگن! تو این لینک قابلیت اعتماد سوناتا بیشتر از کمری معرفی شده و مربوط به سال 2016 هم هست :
http://www.jdpower.com/cars/study/2016-Vehicle-Dependability-Study-%28VDS%29-by-Category/843ENG/Midsize-Car/1098
تو این لیست که توسط موسسه معتبر j.d power منتشر شده و مربوط به قابلیت اعتماد در قسمت سدان های میدسایز هست به ترتیب 1- شورولت مالیبو 2- هیوندایی سوناتا 3- تویوتا کمری 4- بیوک ریگال و .... رتبه بندی شدند.
این یارو امین میخوات با صر وصدای اضافی و هو و جنجال واقعیت و پنهان کنه!!! ژاپنی پرست متعصب کل کامنتی که گذاشتی سراسر اطلاعات اشتباه هست. البته آخرش خوب خودتو لو دادی که یه تیبا سوار بیش نیستی! چون یه ضرب المثل هست که میگه کافر همه را به کیش خود پندارد.خخخخخخخ.
1395/3/30
تو رو خدا جواب این MeHdI J رو داشته باش: یه لیست داده شده که تموم خودروهاش ژاپنیه و فقط 2 تا کره ای توش هست اونوقت این یارو نوشته: این یعنی پیروزی کره جنوبی!!!
ای خدا اینا رو شفا نده بخندیم...
1395/3/31
امین تو که از ماشین خیلی سرت میشه
تو 20 تای پر خرج اون 6 تا ماشین ژاپنی چیکار می کنن؟؟؟؟ ها؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یعنی 30% لیست 20 تایی پرخرج ها ژاپنی هستن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
چرا حتی یدونه کره ای تو لیست پرخرج ها نیست!! نکنه همش در مورد استهلاک و کیفیت ماشین های کره ای خیال بافی می کنی؟؟؟؟؟؟ اصلا تا حالا تو عمرت حتی صندلی عقب ماشین کره ای نشستی؟
1395/3/30
این ژاپنی ها کلا تقلب دوست دارن باور کنید تو این جدول هم تقلب کردن و موارد را جابجا کردن😂
1395/3/30
هيونداي قبل اعتماده؟؟؟؟😂😂😂😂😂 نه واقعا😂😂😂😂😂 ازين حرفا نزنين ماشين فقط آلماني و بقيه اروپايي ها و ژاپني ها اگه تقلب نكرده باشن پس قردا معلوم ميشه اين جدولا و رتبه ها ساختگي بوده
1395/4/3
پاره نکنین یه وقتی
1395/8/10
اقایون طرفدار کره ای لطفا قیمت ماشین هم در نظر بگیرید کرایسلر که پر خرج ترینه دلیل نمیشه 24 ساعته تو تعمیرگاه باشه که یه قطعه کوچیک عوض کنه کلی قیمتشه کیا سول کلا 50 تومن قیمتشه بعد 10 سال 17 تومن خرجش میکنی کمری 100تومنه داری 20 تومن هزینه میکنی اصن کل اینا بستگی به راننده داره که به ماشین برسه حدود یه ساله پارس و سانتافه دارم به موقع روغن و لوازم عوض میکنم و راضیم ولی پارس الان بدنش صدا درومده و میدونم سانتافه هم صداش در میاد بعد چند سال
1395/9/8
بازم تعصب آقای M اعداد و ارقام میاره یعنی دلیل ماشین آلمانی خوبه ولی گرونی مهم استفاده عموم مهمه اما کره ایها قیمت مناسب کیفیت بالا
1396/3/21
فقط ژاپن، فقط تویوتا...