موضوعات داغ

معرفی هفت خودرو برقی جدید برای سال 2020

عکس مطلب اول
این روزها اگربه دنبال یک خودروی تمام الکتریکی با بُرد حرکت نسبتا زیاد در بازار بگردید، قطعا گزینه‌های بسیار محدودی خواهید داشت. در واقع تنها وسیله نقلیه‌ای که در حال حاضر تمام الکتریکی بوده و می‌تواند حداکثر مسافتی 320 کیلومتری را تنها با یک بار شارژ طی کند، محصولات تسلا موتورز آمریکاست، ولی اگر به دنبال خودرویی غیر از تسلا مدل S یا مدل X هستید، باید چند سالی صبر کنید تا محصولات دو کمپانی جنرال موتورز و فولکس واگن و همچنین محصولات زیر مجموعه این دو برند وارد چرخه تولید و عرضه شوند.
در ادامه چند خودروی تمام الکتریکی را برای شما معرفی خواهیم کرد که در سال‌های آینده قرار است به بازار عرضه شوند.
- تسلا مدل 3
درست است که این محصول هم یکی از برندهای تسلا موتورز به حساب می‌آید، ولی قیمتی چندین برابر کمتر از مدل‌های دیگر، یعنی قیمت پایه 35 هزار دلاری دارد و قرار است تا پایان سال 2017 میلادی به مرحله تولید و عرضه برسد. این خودرو در تاریخ 31 مارس معرفی شد و می‌تواند با تنها یکبار شارژ کامل باتری‌ها حداکثر مسافت مفید 320 کیلومتری را همراه با شتاب صفر تا 100 تقریبا 6 ثانیه‌ای طی کند. این خودرو تقریبا 20 درصد کوچک‌تر از تسلا مدل S است، ولی همچنان گنجایش 5 سرنشین بزرگسال در راحتی کامل را دارد.

تسلا مدل 3


- تسلا رودستر
دومین خودرویی که تسلا موتور می‌خواهد روانه بازار کند، خودرویی رودستر یا همان اسپرت کروکی خواهد بود که از سال 2019 میلادی به خط تولید اضافه شده و روانه بازار می‌شود. این محصول در جولای سال گذشته معرفی شد و تقریبا هیچ چیزی از مشخصات فنی آن تا به الان ارائه نشده است، ولی مدیرعامل کمپانی تسلا موتورز به شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعتی حدودا 2.8 ثانیه‌ای این رودستر اشاره کرده است.

نسل اول رودستر برقی تسلا


- شورلت بولت EV
جنرال موتور قصد دارد این خودروی مقرون به صرفه را در پایان سال جاری به خط تولید شورلت اضافه کند. این خودرو براساس شواهد و اطلاعاتی که ارائه شده است، با هربار شارژ می‌تواند مسیری برابر با محصولات تسلا، یعنی تقریبا 320 کیلومتر را تنها با تکیه بر سیستم محرک تمام الکتریکی طی کند. گفتنی است که این خودرو با قیمتی حدودا 30 هزار دلاری به تولید خواهد رسید.

شورولت بولت برقی


- آئودی e-tron
اولین شاسی بلند الکتریکی آئودی که بر مبنای کانسپت e-tron ساخته و پرداخته شده است و قرار است از سال 2018 میلادی خط تولید آن راه اندازی شود. آئودی در ماه ژانویه نسخه تقریبا نهایی آن را تایید کرد و در برنامه ریزی‌های خود تاریخ تولید را سال 2018 میلادی عنوان کرده است. این شاسی بلند سه موتور الکتریکی بر روی خود خواهد داشت که به لطف باتری‌های قدرتمند و سود جستن از یک سیستم شارژ سریع، خودرو را تا حداکثر 500 کیلومتر از شارژ مجدد باتری‌ها بی نیاز می‌کند.

کانسپت برقی آئودی


- پورشه Mission E
این خودرو در قالب یک ماشین سدان چهار درب در ماه سپتامبر و دسامبر از سوی شرکت خودروسازی پورشه رونمایی شد که برای طراحی و توسعه آن تاکنون مبلغ 1 بیلیون و 90 میلیارد دلار سرمایه گذاری شده است. این خودروی مفهومی با نام "ماموریت E"، طبق گفته‌های پورشه دارای برد حرکتی 500 کیلومتری است که برای شارژ حداقل 80 درصد آن تنها به 15 دقیقه زمان نیاز است. شایان ذکر است که برنامه تولید و عرضه این خودرو در سال 2020 میلادی برنامه ریزی شده که در صورت رسیدن به مرحله تولید، با شتابی 3.5 ثانیه‌ای به خیابان‌ها قدم خواهد گذاشت.

کانسپت فوق العاده زیبا و برقی پورشه


- استون مارتین رپید E
نسخه استاندارد رپید را می‌توان یکی از شاهکارهای استون مارتین دانست که با چهره‌ای زیبا و عملکردی بالا، گنجایش حمل 4 سرنشین یا 5 سرنشین را دارد، حال استون مارتین با همکاری شرکت چینی "لی اکو" اقدام به توسعه یک نسخه تمام الکتریکی از برند رپید با قیمتی بین 200 هزار الی 250 هزار دلار کرده است که براساس آمارهای گزارش شده می‌تواند مسافتی حدودا 320 کیلومتری را تنها با یکبار شارژ طی کند. گفتنی است که این خودرو در برنامه ریزی‌های استون مارتین، در سال 2018 میلادی معرفی یا عرضه خواهد شد.

نمونه مفهومی آستون مارتین رپید


- فارادی فیوچر
کانسپت این خودروی اسپرت در ماه ژانویه سال جاری و در جریان نمایشگاه تکنولوژی CES معرفی شد که برخلاف دیگر خودروهای الکتریکی لیست، چهره‌ای آینده‌نگر و تهاجمی و کاملا اسپرت دارد. برای تولید این خودرو، شرکت طراحی و توسعه دهنده یعنی "فارادی" مهلتی چهار ساله را طلب کرده است تا در سال 2020 میلادی یک نسخه تمام عیار از آن ارائه کند، هرچند این دست کانسپت‌ها عموما در مراحل ابتدایی یا میانی با شکست مواجه می‌شوند. اما مدیر طراحی و توسعه این محصول وعده محدوده حرکتی 320 کیلومتری تنها با یکبار شارژ را داده است که در آینده امید به افزایش این عدد می‌رود.

فارادی فیوچر


نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/4/1
ببخشید فقط در بخش پورشه میشن E،
بیلیون معادل میلیارد هست در نتیجه یک بیلیون و 90 میلیون دلار صحیح هست.