موضوعات داغ

رودستر 838 اسب بخاری برابوس در آستانه تابستان معرفی شد

عکس مطلب اول
قوی‌ترین و سریع‌ترین خودروی کروکی چهار سرنشینه جهان توسط شرکت تیونینگ آلمانی برابوس در کالبد یک دستگاه خودروی مرسدس بنز S63 AMG کابریو در حاشیه مسابقات 24 ساعته استقامت لمانز معرفی شد.
مهم‌ترین کار برابوس بر روی این خودرو به تقویت پیشرانه آن مربوط می‌شود، جایی که پس از اصلاح و تقویت باعث شده تا این خودروی کروکی لقب شیطان بزرگ در سگمنت خود را دریافت کند. به طور دقیق‌تر، براباس برخلاف عادت همیشگی تیونرها به جای تقویت پیشرانه اصلی 5.5 لیتری مرسدس بنز S63 AMG کابریو، از پیشرانه‌ای جدید 5.9 لیتری هشت سیلندر استفاده کرده است و پس از آن با اضافه کردن یک سیستم اگزوز فولادی ضدزنگ، منیفولدهای طلایی هوا، نصب یک کاتالیزور جدید اسپرت در انتهای اگزوز، اصلاح اطلاعات ECU موتور و در نهایت نصب دو توربوشارژر بزرگ با کمپرسورهای بزرگ‌تر، باعث شده تا سقف قدرت تولیدی موتور به 838 اسب بخار و گشتاور آن هم به 1450 نیوتن متر افزایش پیدا کند.

مرسدس اس کلاس برابوس 838 اسب بخاری


با وجود قدرت 838 اسب بخاری و گشتاور سرسام‌آور 1450 نیوتن متری، براباس احتیاط را شرط عقل قرار داده و برای حفاظت از موتور و جعبه دنده نصب شده بر روی آن، گشتاور خروجی موتور را با استفاده از نرم افزارهای محدود کننده الکترونیکی بر روی حداکثر 1150نیوتن متر محدود کرده است، به همین خاطر در شتاب و سرعت گیری تنها شاهد کاهش 0.4 ثانیه‌ای شتاب صفر تا صد و رسیدن آن به 3.5 ثانیه هستیم. حداکثر سرعت خودرو هم بر روی 350 کیلومتر بر ساعت محدود شده است، چون لاستیک‌های خودرو توان تحمل سرعت بالاتر را ندارند، ولی در غیر این صورت قطعا سرعتی بیش از 380 کیلومتر بر ساعت خواهد داشت. وظیفه تبدیل و انتقال قدرت تولیدی موتور هم بر عهده یک جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک مجهز به پدال‌های شیفتر پشت فرمان و یک سیستم درایو چهارچرخ محرک 4MATIC گذاشته شده است.
برای تکمیل پروژه هم براباس از سیستم تعلیق جدید با کاهش ارتفاع 15 میلی متری، رینگ‌های آلیاژی 21 اینچی مشکی رنگ و یک سری بروزرسانی‌های ظاهری که در بهبود آیرودینامیک خودرو کمک کرده‌اند، استفاده کرده است.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/3/31
پراید من هم 50 اسب بخار داره
1395/3/31
عالیه
1395/3/31
1450 نیوتن متر گشتاور؟؟!!!!!!!!!!!!! اینا دارن چیکار میکنن !!!!مسلمان نیستند اینا ...