موضوعات داغ

انتشار جزییاتی جدید از پیکاپ رنو آلاسکا

عکس مطلب اول
سال گذشته رنو از وانت مفهومی جذاب خود تحت عنوان آلاسکا رونمایی کرد و در خلال این رونمایی، صحبتی کوتاه از برنامه توسعه و تولید آن در سال 2017 میلادی ارائه شد. در زمان معرفی شرکت سازنده اطلاعات چندانی از این خودرو ارائه نکرد و دلیل آن هم کانسپت بودن طرح آلاسکا عنوان شد، ولی حالا پس از گذشت چند ماه اطلاعاتی جدید از پروژه پیکاپ آلاسکا بدست آمده که در ادامه بیشتر در مورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد.
خودروی آلاسکا درواقع اولین خودروی پیکاپ رنو به شمار می‌رود و قرار است پس از عرضه به بازار، تبدیل به رقیبی برای محصولات نیسان و پیکاپ‌های جدید مرسس بنز شود. گفتنی است که شرکت خودروسازی مرسدس بنز اعلام کرده اولین محصول پیکاپش را در سال 2020 میلادی به بازار عرضه خواهد کرد، ولی رنو برای تولید این خودرو صبری کمتر دارد و از طرفی دیگر مراحل طراحی و توسعه این خودرو را تقریبا به پایان رسانده است، به همین دلیل اعلام کرده که رنو پیکاپ آلاسکا را از تابستان سال جاری به سایت‌های تولیدی‌اش اضافه خواهد کرد. هرچند این وانت خودرو از لحاظ پلتفرم با نیسان ناوارا NP300 یکی است و همین موضوع برنامه طراحی و توسعه رنو آلاسکا را سرعت بخشیده است.

اولین وانت رنو بر روی پلت فرم نیسان شکل گرفته است


علاوه بر این گفته شده رنو آلاسکا با رینگ‌های 21 اینچی و چراغ‌های روشنایی کاملا LED به مرحله نهایی نزدیک خواهد شد که چندان دور از ذهن نبود و اکثر خودروهای تولید جدید از چنین خصوصیاتی همچون داشتن چراغ‌های LED بهره‌مند هستند. برای داخل کابین هم گنجایش 5 سرنشین بزرگسال تعریف شده و همچنین برای دید بهتر راننده به محیط اطراف، از دوربین‌های کیفیت بالا در آینه‌های جانبی استفاده خواهد شد.
برای بخش فنی هم گفته شده که یک پیشرانه‌ای 2.3 لیتری توربودیزل 163 اسب بخاری، اولین موتوری است که شرکت خودروسازی رنو تصمیم به استفاده از آن بر روی رنو آلاسکا را گرفته است که مصرف سوختی حدودا 6.9 لیتری به صورت ترکیبی خواهد داشت.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/4/2
هر وقت خارجیها تونستن یه وانت سبک و جیبی بسازن و فروش خوبی داشته باشه ، مثل وانت پراید . اون وقت من میگم اونا از ما جلوترن .
1395/4/2
دیگه چی بگم رنو هست دیگه شاهکاره.
1395/4/2
با اینکه از رنو خوشم نمیاد ولی این عالیه طراخیش محشره
1395/4/2
با سلام خدمت دوستان
به این نکته توجه کردید که تصویری از داخل خودرو نبود؟!
هنوز در طراحی داحل اش یک سری اتفاقات قراره ایجاد بشه تا بیشتر برای مصرف کننده سوپرایز داشته باشد.
1395/4/3
کاش میشد خود نیسان ناوارا زودتر بیاد ایران...بخدا خسته شدم ازبس هایلوکس بدون رقیب رو تو خیابونا دیدم...تنها انتخابی که ایرانیا دارن همین هایاوکسه فقط...خواهشا زودتر بیا...