موضوعات داغ

خبر واردات آزاد خودروهای کمتر از 100 هزار دلار تکذیب شد

عکس مطلب اول
مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر اینکه ملاک ممنوعیت واردات خودرو کماکان حجم موتور 2500 سی‌سی است، گفت: هیچ تغییری در روند ثبت‌سفارش خودرو برای ورود به سرزمین اصلی انجام نشده است. تقی محمدیان افزود: در قوانین مربوط به ثبت‌سفارش خودرو، هیچ تصمیم جدید و محدودیتی اتخاذ نشده است.
به نقل از ایرنا، به‌تازگی برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند «واردات خودرو با ارزش بالای 100 هزار دلار ممنوع شد تا به این ترتیب ممنوعیت واردات بر حسب حجم موتور برداشته شود و تغییراتی اساسی در ورود خودروهای خارجی به کشور صورت گیرد.» مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت تاکید کرد: قوانین مربوط به تعرفه‌های وارداتی و عوارض صادراتی مربوط به سرزمین اصلی می‌شود و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مشمول این قوانین نمی‌شوند. محمدیان در مورد تغییر شاخص ممنوعیت واردات خودرو از «حجم موتور» به «قیمت» و «مصرف» نیز گفت: در سال 1391 تصمیم گرفته شد که از واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی جلوگیری شود و اکنون بحثی برای تغییر این شاخص مطرح نیست. وی در مورد ثبت‌سفارش خودروهای آمریکایی نیز گفت: به هیچ وجه ورود خودروهای آمریکایی به کشور مجاز نیست و ثبت‌سفارشی در این زمینه انجام نمی‌شود. محمدیان ادامه داد: در ماه‌های گذشته که ثبت‌سفارش تعدادی از مدل‌های یک خودروی آمریکایی انجام شده بود، با فرمایشات رهبر معظم انقلاب جلوی آن گرفته و بعد از آن هیچ خودروی آمریکایی ثبت‌سفارش نخواهد شد.

نظرات کاربران

12 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/4/2
والا منم دیروز تعجب کردم یه تصمیم درست تو این مملکت گرفته شده....ولی خدارو شکر خبر اشتباه بوده....الحمد لله همیشه باید نشون بدیم که اینجا ایران هست و با همه کشورای دنیا متفاوت هست...مبادا یه وقت این اشتباه کنین واردات و تعرفه ها آزاد بشه که مردم خوش حال باشن و یه ماشین درست سوار بشن
1395/4/2
هزار تا مثبت به این نظر.
1395/4/5
يعني عالي بود واقعا آفرين اگه قرار بود تصميم درست گرفته بشه كه اينجا ديگه اسمش ايران نبود اينجا ايرانه بايد پول يه ماشين متوسط با كيفيت جهاني رو بدي كه يك حلبي كه چهار تا چرخ بهش وصل شده (پرايد ٢١ميليوني) بگيري ماشين خارجيم خواستي بسم الله با ٣ برابر قيمت چرا ايراني جماعت ماشين خوب سوار شه كه بعضيا ناراحت شوند بايد يري پرايد بگيري با يه تصادف جان به جان آفرين تسليم كني كه جيبشون پر شه
1395/4/2
كار ما چهل ساله كه آزمون و خطا هست اين قانون رو هم بايد دير يا زود اصلاح كنند
1395/4/2
یعنی حتی در مناطق آزاد هم خودرو آمریکایی ممنوعه؟؟؟؟
1395/4/2
خیلی خیلی زحمت کشیدن واقعا!!!
آمریکایی ممنون ولی چینی آشغال آزاد، اگه آمریکایی ممنوعه پس چرا انقدر محصولات اپل توو ایران هست؟!
وقتی یه سری که اصلا سررشته ندارن میشن مسئول باید هم انتظار چنین قوانین تخیلی و غیر منطقی رو داشته باشیم!!!
تمام دنیا درحال پیشرفته ولی ما در حال پس رفتیم و واسه خودمون دشمن فرضی درست کردیم که آمریکا الان حمله میکنه و بدبخت میشیم، زهی خیال باطل، اونا به فکر خدمت به مردمشون و پیشرفت جامعشون هستن!
معلوم نیست چقدر سود از بابت تولید خودروهای داخلی و واردات این آتاشغال های چینی به جیب این آقایون میره که انقدر دارن جلوی همه ی کارا سنگ میندازن!!!
خودروبانک عزیزم فدات بشم، نظرم رو خواهشا و لطفا منتشر کن تا ببینم حق بامنه یا نه!
خواهشا...!!!
1395/4/5
البته اپل قاچاق همه گوشي هاش نماينده رسمي نداره تو ايران ولي با كليت حرفت موافقم چه ميشه كرد بشينيم حرص بخوريم كه چي
1395/4/2
خدا ی عقلی به اینا بده که بفهمن حجم موتور هیچ ربتی تو لوکس بودن ماشین نداره از نظر این اینشتنها ماکسیما چون 6 سیلندره لوکسه و b m w x 4 چون 4 سیلندر و دو هزار هست ماشین معمولی یا هایلوکس با موتور 2700 لوکسه ولی بعضی مدلای بنز و لکسوز خودرو معمولی خدا ما رو از شر و حماقت اینا نجات بده
1395/4/2
فقط ممنوع فقط ممنوع حسرت به دلمون موند یه چیز آزاد بشه خسته شدیم دیگه تموم کنید این مسخره بازیارو
1395/4/2
واقعا مزخرف ترین قانون ماشینی تاریخ بشر منع ورود خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی با این کارشون ایران رو جهنم ماشین بازها کردن
1395/4/2
واقعا به هیچ چیز و هیچ کس تو این مملکت نمیشه اعتماد کرد. هر روز یک حرفی در میاد.
فقط یه چیزی که کمک میکنه اخبار کذب را از حقیقت تشخیص بدیم اینه که بخاطر داشته باشیم هر خبری اگر بنفع اکثر مردم باشه احتمالا غلطه و اگر خبر بدیه احتمال زیاد درسته!
والا بخدا.... خوشبینی هم ممنوع است ظاهرا.
1395/4/19
الان مسئو لین یه شیشه دستشونه که خونه مردم توی اون هست