موضوعات داغ

الکتریک فاکس، رکورد درگ 400 متر الکتریکی‌ها را شکست

عکس مطلب اول
در روزهای آغازین ماه گذشته، شرکت "الکتریک فاکس" اعلام کرد که برای شکستن رکورد سرعت یک چهارم مایلی الکتریکی‌ها برنامه ای در سر دارد، حال این شرکت یکی دو روز گذشته خودروی خود را برای ثبت رکورد به پیست درگ "تریپ آرنا" واقع در سوئد آورده و برنامه خود را اجرایی کرده است.
خودرویی که این شرکت برای ثبت رکورد سرعت یک چهارم مایلی آماده کرده، در واقع خودرویی "درگستر" یا همان خودروهای مخصوص درگ با چرخ‌های عقب بزرگ و چرخ‌های کوچک جلو هستند که بجای پیشرانه‌ای درون سوز بزرگ، از موتوری الکتریکی استفاده کرده که در عمل باعث شده این خودرو در عرض 7.631 ثانیه با سرعتی 275.2 کیلومتر بر ساعتی، مسافتی یک چهارم مایلی ( چیزی معادل 400 متر ) را طی کند و این بدان معناست که یک رکورد جدید در دنیای الکتریکی‌ها به ثبت رسیده است.
اگر هم در مورد مشخصات فنی این خودروی درگستر کنجکاو هستید، باید گفت که این خودرو بر روی شاسی SFI2.5C سوار شده و با تمامی متعلقاتش، وزنی حداقل 725 کیلوگرمی را بدست آورده است. در مهم‌ترین قسمت آن هم از شش موتور الکتریکی قدرتمند "YASA" با خروجی قدرت 1368 اسب بخاری و گشتاور 2160 نیوتن متری تشکیل شده که توسط باتری‌های لیتیوم یونی 800 ولتی تغذیه می‌شوند و در مسیری باز می‌تواند به حداکثر سرعتی 322 کیلومتر بر ساعتی دست پیدا کند.
درهمین حال، الکتریک فاکس اعلام کرده که می‌خواهد رکوردی دیگر با این خودرو به ثبت برساند، ولی اینبار در رابطه با انتشار صفر گازهای گلخانه‌ای که مراحل تست و بررسی آن قرار است در کلرادو اسپرینگز واقع در ایالت متحده آمریکا صورت پذیرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد