موضوعات داغ

رکورد سرعت در فرمول 1 شکسته شد

عکس مطلب اول
رکورد سرعت در مسابقات فرمول یک باکو توسط تیم "ویلیامز- مرسدس" شکسته شد. تیمی که یک تنه عزم خود را جزم کرده تا تمامی رکوردهای فرمول یک را به نام خود ثبت کند.
پیش تر درمقاله‌ای جداگانه به موضوع جابجایی رکورد پیت استاپ (تعویض چرخ) پرداختیم که توسط تیم ویلیامز- مرسدس بنز در مسابقات گرند پریکس اروپا محقق شده بود، حال رکورد حداکثر سرعت در مسابقات فرمول 1 هم توسط این تیم، درست پس از گذشت چند هفته از رکورد پیت استاپ محقق شد.
بنابر اعلام رسمی فدراسیون FIA، "والتری بوتیس" راننده 26 ساله تیم "ویلیامز- مرسدس" در دور مقدماتی و زمان گیری توانست در مسیر صاف خط شروع به حداکثر سرعتی 366.1 کیلومتر بر ساعتی دست پیدا کند که پس از تیم ردبول، توانست بهترین زمان گیری را از آن خود کند. این سرعت 366 کیلومتر بر ساعتی در دور مقدماتی به عنوان رکورد حساب نمی‌شود، به همین دلیل والتری بوتیس با آغاز مسابقه، در همان دور اول با رسیدن مجدد به مسیر صاف خط شروع، سرعت اتومبیل خود را بالا نگهداشت تا در نهایت بتواند حداکثر سرعت خود را به 378 کیلومتر بر ساعت برساند و رکورد حداکثر سرعت را در مسابقات فرمول 1 جابجا کند.

رکورد حداکثر سرعت در مسابقات فرمول یک شکسته شد


با این حال این ثبت رکورد در پیست باکو به خاطر ماهیت تنگ و پیچ خورده آن که تنها 2.1 کیلومتر مسیر صاف دارد، همه را در شوک فرو برده است. رقمی که شاید در پیست‌های مکزیک و مونزا بتوان به آن رسید، ولی هیچ کس فکرش را نمی‌کرد کسی بتواند در مسابقات باکو به چنین سرعتی دست پیدا کند.
قبل از والتری بوتیس، سال گذشته "فیلیپه ماسا" راننده دیگر تیم "ویلیامز- مرسدس" در مسابقات جایزه بزرگ مکزیک توانست با حداکثر سرعت 364.3 کیلومتر بر ساعتی، رکورد قبلی سرعت 354.6 کیلومتری در پیست مونزا را که متعلق به سرجیو پرز از تیم "فورس ایندیا- مرسدس" بوده را از آن خود کند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/4/4
فقط جهت اینکه درک کنید که 378 کیلومتر در ساعت در 2.1 کیلومتر یعنی چی.
بوگاتی ویرون اس اس با بیش از 1000 اسب تو مسیر 8 کیلومتری به 431 کیلومتر رسید و ماشین فرمول ۱ با ۸۰۰ اسب و البته وزن کمتر تو مسیر 1 چهارم تست بوگاتی به سرعت 3 چهارم ویرون اس اس رسید.
1395/4/20
این که چیزی نیست.
بوگاتی هم خودشو کشته.Nissan GT-R Switzer Goliath تو زمین یک مایلی که تقریبا 1600 متر میشه به 402 کیلومتر سرعت رسید.کلیپشم تو یوتیوب هست.
در کل nissan GT-R همه رو قورت داده