موضوعات داغ

نیسان جوک با چه پیشرانه ای به ایران می آید

عکس مطلب اول
همانطورکه دیروز در خودروبانک خواندید، قرار است 4 مدل از نیسان به زودی به بازار داخل عرضه شوند. البته فعلا و در زمان نگارش این مقاله هنوز اطلاعات دقیقی از مدل های عرضه شده و سطح تجهیزات هر کدام در دسترس نیست و فعلا تنها مدل های هر کدام بیان شده است. اما اولین مدلی که قصد داریم به آن بپردازیم، نیسان جوک است. خودروی بسیار معروفی که قرار است در بازه قیمتی 120 تا 130 میلیون تومان عرضه شود و امیدواریم تا رسیدن به بازار داخل و گذشت از هفت خوان رستم واردات کماکان این قیمت حفظ شود.
نیسان جوک که در بعضی از بازارها به آن اینفینیتی ESQ هم می گویند، از سال 2011 به بازار عرضه شد و علیرغم چهره نه چندان عامه پسند و ناموزونی که نیسان برای آن در نظر گرفته، توانسته فروش قابل توجهی را در بازارهای مهم جهانی بدست آورد و در کشور مادر یعنی ژاپن تنها در ماه اول عرضه توانست نزدیک به 11 هزار سفارش را دریافت کند که عدد قابل توجهی است (البته با توجه به رقابت داغ و باز در این بازارها و وگرنه فروش و رسیدن به چنین اعدادی توسط بعضی خودروسازان داخلی در شرایط بسته بازار داخل کار ساده ای است!). نیسان جوک با پیشرانه های مختلفی عرضه شده اما با توجه به قیمت اعلامی توسط شرکت جهان نوین، می توان به راحتی حدس زد که موتور نصب شده روی این خودرو 1.6 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی است و می تواند حداکثر 117 اسب بخار و 157 نیوتن متر گشتاور را تولید کند.

نیسان جوک به زودی به ایران می آید

مصرف سوخت این ژاپنی خوش فروش حدود 6 لیتر است و می تواند در عرض 11 ثانیه به مرز صد کیلومتر در ساعت برسد. عددی که احتمالا در شرایط شهری مانند تهران و با توجه به ارتفاع از سطح دریا و کیفیت بنزین به بالای 12 سقوط می کند. همچنین گیربکس احتمالی نصب شده روی این خودرو از نوع Xtronic CVT است.
نیسان جوک تنها در کشورهای ژاپن، انگستان و اندونزی تولید می شود و در حقیقت روی پلتفرم B نیسان ساخته و طراحی شده است. جوک را باید یک شاسی بلند کوچک شهری بنامیم که در بعضی از بازارهای به آن هاچ بک هم می گویند.
اگر با تمام هزینه های گمرکی و واردات کماکان قیمت این خودرو زیر 120 میلیون تومان بماند، می تواند رقیبی و مستقیم برای رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی باشد و مطمئناً برند معتبر نیسان و عقبه آن در بازار ایران می تواند کار را بر رقیبان بسیار سخت کند.



به محض دریافت اطلاعات جدید در مورد این خودرو، در همین صفحه بروزرسانی خواهیم کرد.

بروزرسانی در 2 مهرماه: دو مدل از نیسان جوک توانستند مجوز واردات را بگیرند. برای اطلاع بیشتر از مدل هایی که مجوز واردات گرفتند این مقاله را مطالعه کنید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد