موضوعات داغ

جنگ قاره ها؛ دوج چلنجر هلکت در برابر پورشه 911 توربو S و نیسان GT-R

عکس مطلب اول
دوج چلنجر هلکت در مقابله با پورشه 911 توربو S، به نظرتان کدامیک سریع‌تر هستند؟! جواب تاحدودی مشخص است و با توجه به قدرت و سبکی پورشه 911 می‌توان امید بیشتری به پورشه 911 توربو S داشت، ولی وقتی نیسان GT-R هم حضور داشته باشد، به نظرتان کدامیک از این سه خودرو در مسابقه درگ پیروز می شوند؟!. برای گرفتن پاسخ این سوال می‌توانید ویدیو درگ این سه اتومبیل با یکدیگر را در انتهای مطلب مشاهده کنید.
از زمانی که شرکت خودروسازی نیسان در سال 2007 میلادی نسخه R35 GT-R را معرفی کرد، تهدیدی همیشگی برای پورشه 911 توربو بوجود آورد و کمپانی پورشه برای جبران این کار، نسخه توربو S از این برند را معرفی کرد که تاحدودی گودزیلای ژاپنی را در مقابل خود رام می‌کرد. دوج چلنجر حضور یافته در این مسابقه هم از نوع قدرتمند هلکت است که تنها چرخ‌های عقب آن محرک هستند و همین مورد می‌تواند نقطه ضعف آن در مقابل دو خودروی چهارچرخ محرک دیگر در این مسابقه باشد.
برای آشنایی بیشتر با خودروهای حضور یافته در این مسابقه باید گفت که دوج چلنجر هلکت از پیشرانه‌ای بزرگ 6.2 لیتری سوپرشارژر هشت سیلندر سود می‌برد که در دور موتور 6000 می‌تواند قدرتی 697 اسب بخاری تولید کند. بر روی کاغذ با چنین پیشرانه‌ای و همچنین استفاده از یک جعبه دنده‌ای 8 سرعته اتوماتیک، شتابی صفر تا صد 3.5 ثانیه‌ای بدست آمده است.
نیسان GT-R شرکت کننده در این مسابقه هم پیشرانه‌‌ای کوچک‌تر 6 سیلندر 3.8 لیتری دارد که قدرت تولیدی آن در دور 6400 دور بر دقیقه، حداکثر 542 اسب بخار عنوان شده که با چنین قدرتی در کنار جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک، موفق به ثبت شتابی صفر تا صد 2.7 ثانیه‌ای شده است.
سومین شرکت کننده در این تورنومنت، یعنی پورشه 911 توربو S هم بر روی کاغذ شتابی صفر تا صد 3.1 ثانیه‌ای دارد که با کمک یک پیشرانه 3.8 لیتری شش سیلندر خوابیده با حداکثر قدرتی 552 اسب بخاری بدست آمده است. علاوه بر این، نیروی تولیدی موتور هم توسط یک جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک به خروجی منتقل می‌شود.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/4/9
الان یکی از نوادگان جومونگ میاد میگه چرا جنسیس کوپه بینشون نیست؟ خخخخ
1395/4/9
پورشه به راحتي اول شد. تبريك فراوان به هوادارانش .
1395/4/9
واقعا قبل از دیدن فیلم هم میشد نتیجه پیش بینی کرد....واقعا صنعت خودرو آمریکا در برابر آلمان هیچ حرفی برای گفتن نداره...حالا اگه توی پیست بود که دیگه فاصله ها چندین برابر میشد...به قول جرمی کلارکسون دقت صنعت خودروسازی آلمان میلیمتری و آمریکا نیم متری هست...ساخت یه موتور پر حجم و به کار بردن کلی آهن تو ماشین هنر نیست...ببینید پورشه با موتوری چه قدر کوچک تر تونست هل کت رو پشت سر بگذاره...تازه چلنجر یه سوپرچارجر خیلی بزرگ هم داره...بدنه های ماشینای آمریکا هم که با این هیبت میسازن دیدیم که از نظر ایمنی هم باز در برابر آلمان خیلی ضعیف خودشونو نشون میدن...البته تمامی این ضعف ها در مقایسه با آلمان عرض کردم نه جامبوجت های وطنی
1395/4/10
شما ک ایقد از ماشینای آلمانی طرفداری میکنید, بد نیس برید نگا کنید که تو پیست نوربرگ رینگ, داج وایپر ACR رکورد مک لارن p1 یک و نیم میلیون دلاری رو شکست. ولی همین 911 با اختلاف فاحش 3 الی 4 ثانیه ای نسبت به وایپر از خط پایان رد شد. درحالیکه وایپر حدود هشتاد هزار دلاره. ولی 911 حدود صد و ده هزار دلاره. بعدش هم چلنجر هلکت قیمتی درحدود 65 هزار دلار داره. ولی قدرتش از لامبورگینی اوراکان و اونتادور هم بیشتره. جالبه بدونید فقط 7تا ماشین تو دنیا هس ک از چلنجر هلکت 2016 قوی ترن. مثل بوگاتی, پورشه 918 , p1 , لافراری, پاگانی هوآیرا و کوینیخزگ آگرا که قیمت میلیون دلاری دارن.
1395/4/10
سلام
واقعا من خودم فکر میکردم که جی تی ار بزنه 911 رو تو درگا هم دیده بودم که 911 توربو اذیت میکنه جی تی ار رو ولی ندیدم بزنه اونم با این اختلاف فاحش که خیلی بود ...
تشکر از خودرو بانک
1395/4/10
GTR nismo bood porche noghte mishod...haminam be nazaram video tabliqe porsche bood... GTR tunning didam bugati ro !!!gerefte...shetabesh 1.5 seconds
1395/4/10
آقا حسین سخن شما درسته ولی برای این تست باید نسخه استاندارد ماشین ها باشه....مثلا توی درگی که بین نیسان و ویرون بود اگه ویرون منصوری بود اون وقت کاملا ورق ها برمیگشت...و در جواب به آقا آرش هم که از حرف من ناراحت شده باید بگم که اون رکوردی که توی نوربرگرینگ گفته شده خودشون اعلام کردن و رسمی نیست دقیقا مثل زمانی که ویرون رکورد جهانی زد بعد هنسی گفت ما هم رکورد ویرون زدیم ولی وقتی گینس درخواست کرد که ثبت بشه و رکورد باید میانگین سرعت مسیر رفت و برگشت باشه(کاری که برای ویرون انجام شد)اونوقت هنسی دیگه قبول نکرد