موضوعات داغ

هزینه راه اندازی سیستم ناوبری خودروهای لوکس چقدر است؟

عکس مطلب اول
امروزه تقریبا هر خودرویی که تولید می‌شود، اگر از صفحه نمایشگری دیجیتال در کنسول مرکزی خود سود می‌برد، قابلیت اتصال به بلوتوث و یا سیستم‌های سرگرمی وای- فای در آن گنجانده شده است، ولی اگر دوست دارید با خودرویتان بیش از حد آنلاین باشید، می‌بایست هزینه آن را پرداخت کنید. در ادامه می‌خواهیم به پنج خودروی محبوب لوکس در بازارهای جهانی بپردازیم که برای استفاده از تمامی امکانات سیستم سرگرمیشان، باید هزینه‌ای را مضاف بر قیمت کلی خودرو پرداخت کنید. البته این 5 ماشین تنها بخشی از خودروهای بازار هستند که برخی از سرویس‌هایشان نیاز به خریداری دارد و در این مقاله تنها به سرویس‌های خاص اشاره شده است.
- بی.ام.و سری 3
این خودرو یکی از پنج خودروی محبوب و لوکس بازار به حساب می‌آید که مدل 320i از آن در مدل‌های 2016 و 2017 با قیمت پایه 34 هزار و 145 دلاری عرضه می‌شود که سیستم سرگرمی آن به صورت استاندارد از بلوتوث، USB و یک سیستم اختصاصی درایو پشتیبانی می‌کند، ولی اگر می‌خواهید از دیگر امکانات این سیستم سرگرمی همچون فیسبوک، Spotify و یا سیستم ناوبری استفاده کنید، باید هزینه‌ای 2350 دلاری را مضاف بر قیمت اصلی خودرو پرداخت کنید. برای مدل‌های دیگر سری 3 نظیر 330i هم شرایط به همین شکل است، با این تفاوت که برای فعال سازی همین سیستم‌ها در کنار سیستم پشتیبانی و نشان دهنده زمان واقعی ترافیک، باید هزینه‌ای 2750 دلاری را پرداخت کنید.

ب ام و سری سه


- مرسدس بنز C کلاس
دیگر خودروسازی آلمانی یعنی مرسدس بنز هم برای سدان لوکس خود که محبوبیت بالایی در بازار جهانی دارد، هزینه‌ای مضاعف را در نظر گرفته است. این خودرو را می‌توان با قیمتی 39 هزار و 875 دلاری در مدل C300 تهیه کرد که به طور استاندارد از یک صفحه نمایشگر 7 اینچی با قابلیتهای بلوتوث و USB سود می‌برد، ولی اگر می‌خواهید به سیستم ناوبری مبتنی بر هارد دیسک و 5 سال ارائه سرویس نشان دهنده زمان واقعی ترافیک در کنار نشان دهنده شرایط آب و هوایی منطقه‌های مختلف دسترسی داشته باشید، می‌توانید صفحه نمایشگر 8.4 اینچی را به قیمت 2690 دلار تهیه کنید که قابلیت اتصال وای- فای و سرویس‌‌های مخابراتی را هم در اختیار شما قرار می‌دهد.

مرسدس سی کلاس


- آئودی A4
قیمت این خودرو با 38 هزار و 250 دلار آغاز می‌شود که سیستم سرگرمی 7 اینچی آن از بلوتوث و رابط گوشی‌های هوشمند سود می‌برد، ولی در صورت نیاز به سیستم ناوبری آئودی با کنترل کننده صوتی، جستجوگر صوتی گوگل، نشان دهنده زمان واقعی ترافیک و داشتن قابلیت اتصال با وای- فای، می‌توانید مبلغ 2400 دلاری را پرداخت کنید و از این سیستم‌ها استفاده کنید.

آئودی آ4


- لکسوس IS
در یک رده بندی تقریبا یکسان، لکسوس IS با قیمتی 38 هزار و 275 دلاری برای مدل 200T عرضه میشود که تعدادی از ویژگیهای تکنولوژیک استاندارد آن شامل سیستم سرگرمی رنگی، بلوتوث، USB، نشان دهنده زمان واقعی ترافیک مبتنی بر رادیو می‌شود و مدل‌های بالاتر از آن به صورت استاندارد سرویس هشدار زمان تعویض قطعات مصرفی برای یکسال را در اختیار راننده قرار می‌‌دهند، ولی با پرداخت 1505 دلار می‌توان از سیستم‌های صوتی فعال، سیستم ناوبری مبتنی بر DVD، یک راهنمای سوخت، بروزرسانی قابلیت‌های اسپرت خودرو و از بلوتوث نسخه 2 استفاده کرد.

لکسوس آی اس


- ولوو S60
این سدان محبوب بازار تقریبا آخرای عمر خود را در نسل فعلی سپری می‌کند، ولی همچنان می‌توان با پرداخت 35 هزار و 90 دلار صاحب یکی از آن‌ها شد. این خودرو به عنوان گزینه‌های استاندارد امکاناتی نظیر بلوتوث، اتصال USB، یک اشتراک 6 ماهه خدمات اورژانسی و اتصال وای- فای را به صورت رایگان در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد، ولی برای اضافه کردن سیستم ناوبری مخصوص ولوو با MapCare به دیگر سیستم‌های موجود بر روی سیستم سرگرمی 7 اینچی خودرو، باید حدود 2650 دلار را پرداخت کرد.

ولوو اس 60

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/4/11
در ایران به چه شکله اصلا وجود داره همچین سیستمایی؟؟؟
1396/4/1
تقریبا هیچکدوم در ایران فعال نیستن و من موندم ک شرکتهایی ک ادعا میکنن واردکننده و نماینده رسمی شرکت مادر هستند چرا درخواست فعالسازی این بخش در خودرهارو برای بازار نمیدن !