موضوعات داغ

نیسان میکرا ، تازه وارد کوچک بازار

عکس مطلب اول
اگر به رده قیمتی حدود 80 میلیون نگاهی بیندازید، متوجه می شوید که این بازه مملو از خودروهای هاچ بک شهری کوچکی هستند که تقریباً تمامی آنها نتوانستند آنطورکه باید به فروش مناسبی دست پیدا کنند. از کیا پیکانتو گرفته تا ام جی 3 و میتسوبیشی میراژ که در حقیقت تمامی آنها اصلا فروش خوبی را تجربه نکردند و شاید بهترین اوضاع را هیوندای i20 داشت که نسل جدید آن هم متاسفانه وارد بازار ما نشد.
حال در این آشفته بازاری که چندین ژاپنی، چینی و کره ای دست و پا می زنند، قرار است به زودی نیسان میکرا هم وارد شود و خود را به عنوان معتبرترین برند این سگمنت معرفی کند. طبق اعلام اولیه این خودرو قرار است در بازه قیمتی 80 میلیونی به زودی پیش فروش شود و امیدواریم در نهایت و به زودی با همین قیمت وارد بازار ایران شود.
جدیدترین مدل میکرا در سال 2013 در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شد و در حقیقت آخرین نسل آن به سال 2014 باز می گردد اما در سال 2015 فیس لیفت شد و با توجه به قوانین واردات باید منتظر همین چهره در بازار داخل نیز باشیم. نکته قابل توجه دیگر در مورد این خودرو این است که با توجه به همکاری نیسان و رنو، این خودرو در بعضی از بازارها به نام رنو پالس Pulse نیز عرضه می شود و اینبار از سری محصولات این دو شرکت قرعه به نام نیسان افتاده تا خودرویی را در بازار ایران عرضه کند. همانطورکه می دانید خودروهای زیادی توسط نیسان و رنو به صورت مشترک عرضه می شوند و در هر بازاری عرضه آن به عهده نیسان و یا رنو است و تحت همان برند روانه بازار می شوند که به عنوان مثال می توانیم به عرضه رنو داستر در ایران اشاره کنیم که همین خودرو با نام نیسان ترانو Terrano در بازار روسیه و چین عرضه می شود.

نیسان میکرا به زودی به ایران می آید

با توجه به بازارهای حاشیه خلیج فارس، نیسان میکرا احتمالاً با پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر وارد بازار ایران می شود. این پیشرانه می تواند حداکثر 99 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و 134 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه را تولید کند. این نیروی تولید شده توسط یک گیربکس 4 سرعته خودکار به چرخ های جلو منتقل می شود و از این رو نمیتوان گفت که از نظر پیشرانه و قدرت موتور مزیتی نسبت به رقبا داشته باشد و تقریباً در سطح آن ها قرار دارد.
شتاب ثبت شده برای این خودرو عدد ناامید کننده حدود 15 ثانیه است و البته دیگر رقیبان این خودرو در بازار نیز در همین رنج هستند و نباید از یک هاچ بک شهری کوچک انتظار شتاب و قابلیت های این چنینی داشت و مطمئناً این خودرو مخصوص استفاده شهری و روزانه است و می تواند مناسب شهرهای بزرگ و شلوغی همچون تهران باشد.
همانطورکه می دانید پیش فروش این خودرو قرار است به زودی آغاز شود و در حقیقت اصلاً اطلاعاتی در مورد سطح تجهیزات خودرویی که قرار است وارد بازار شود در دسترس نیست اما با نیم نگاهی به این خودرو در دیگر بازارها می توانیم انتظار امکاناتی همچون ABS ، EBD ، BA ، رینگ های 14 و یا 15 اینچی، باز و بسته شدن آینه های جانبی به صورت برقی، سیستم ورود بدون کلید، دکمه استارت، و یا تنظیم برقی صندلی ها را داشته باشیم اما بعضی از این امکانات به صورت سفارشی روی این خودرو قابل نصب هستند و لذا باید تا ورود میکرا به بازار منتظر بمانیم.
اما سلاح اصلی این خودرو برند معتبر آن است. برندی که در بین مردم ما نیز کاملاً شناخته شده است و شاید شرکت وارد کننده اصلاً نیازی به برندینگ جدی نداشته باشد و با اهرم عرضه مناسب و قیمت خوب بتواند فروش مناسبی را تجربه کند.
در زیر می توانید تیزر تبلیغاتی این خودرو را که برای تلویزیون ساخته شده را مشاهده کنید:



در صورت کسب اطلاعات جدیدی در مورد این خودرو در همین صفحه بروزرسانی خواهیم کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد