موضوعات داغ

کانسپت‌های فراموش شده: فورد Ghia فوکوس

عکس مطلب اول
تقریبا شش سال قبل از معرفی و عرضه اولین خودروی فوکوس توسط فورد، نام "فوکوس" بر روی این ماشین زنده شد.
عموما تمامی خودروهایی که از طرح‌های عجیب و غریب پیروی می کنند، شکست آن‌ها در تاریخ خودروسازی جهان قطعی بوده است، بخصوص خودروهایی که در دهه 90 میلادی معرفی شده‌اند. یکی از خودروهای کانسپت دهه 90 میلادی، فورد Ghia فوکوس نام دارد که برای اولین بار در سال 1992 میلادی در جریان نمایشگاه خودرویی تورین معرفی شد.
بدنه این خودرو به غیر از شاسی فلزی، تماما از فایبرگلاس ساخته شده که باعث می‌شود وزنی حداقل 948 کیلوگرمی بدست آید. برای تولید و عرضه این محصول به بازار فایبرگلاس بودن بدنه مشکلی ایجاد نمی ‌کند، ولی منحنی‌های زیادی که در طراحی ظاهری آن ایجاد شده است، قطعا خط تولید انبوه را با مشکل مواجه می‌کند، بخصوص اینکه این خودرو متعلق به سال 1992 میلادی بوده و ساختن چنین خودرویی با چنین الگوهای طراحی به صورت انبوه حتی در چند سال بعد از آن بسیار سخت بوده است، به همین دلیل این خودرو فرصتی برای عرض اندام در بازار پیدا نکرده و پیش از اولین تولدش، به جمع کانسپت‌های فراموش شده پیوسته است.

کانسپت متفاوت فورد گیا فوکوس


این خودرو شانس حضور در بازار را بدست نیاورده است، ولی اگر شرکت خودروسازی فورد می‌توانست این خودرو را تولید و روانه بازار کند، پیشرانه‌ای 2 لیتری توربوشارژر بر روی خود داشت که قدرت تولیدی آن به 227 اسب بخار و گشتاور آن هم به 300 نیوتن متر می‌رسید.
باوجود اینکه سال‌های از معرفی این خودرو در سال 19932 میلادی می‌گذرد، ولی همچنان جذابیت و تازگی خاصی در طراحی آن دیده می‌شود. گفتنی است که تنها یک مدل از این خودرو به عنوان نمونه اولیه تولید شد که در ماه ژوئن 2002 میلای برای کمک به امور خیریه به قیمت 1 میلیون دلار در حراجی فروخته شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد