موضوعات داغ

تحول در پورشه پانامرا 2017

عکس مطلب اول
نسل دوم از پورشه پانامرا توربو به طور رسمی معرفی شد. چند روز گذشته تصاویری بدون پوشش از نسل دوم پورشه پانامرا توربو به بیرون درز کرد و در رسانه‌های خودرویی منتشر شد، حال پورشه پس از گذشت تقریبا یک هفته، نسل دوم خودروی شوتینگ بریک لوکس خود را به طور رسمی معرفی کرده است.
در حالی که تصاویر لو رفته تا حدودی طراحی کلی این خودرو را به ما نشان داده‌اند، ولی باتوجه به معرفی رسمی این محصول می‌توان به جزییاتی بیشتر پی برد. درواقع نسل دوم پورشه پانامرا که می‌بایست یک طراحی انقلابی و کاملا تغییر یافته داشته باشد، بیشتر می‌توان به چشم یک خودروی تکامل یافته از نسل اول به آن نگاه کرد که در قسمت جلویی آن تنها چراغ‌های پیشانی تغییر پیدا کرده و پیشرفته‌تر شده و مجموعه سپر هم اندک تغییراتی را تجربه کرده است. در عقب نیز به همین صورت تغییراتی محدود صورت گرفته است، ولی به نسبت قسمت جلویی خودرو می‌توان تغییرات و اصلاحات بیشتری را مشاهده کرد.
در بخش فنی هم طیف وسیعی از پیشرانه‌های مختلف توربوشارژر در نظر گرفته شده که از دل آن‌ها، سه مدل پانامرا 4S، پانامرا توربو و پانامرا 4S دیزلی پدید آمده است.
برای مدل پانامرا 4S در کنار سیستم چهارچرخ محرک و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک دوکلاچه PDK، یک پیشرانه 2.9 لیتری شش سیلندر BiTurbo در نظر گرفته شده که قدرت تولیدی آن به 434 اسب بخار و گشتاور آن به 550 نیوتن متر می‌رسد که در حالت اسپرت می‌تواند شتابی صفر تا صد 4.2 ثانیه‌ای را به ثبت رساند.
برای مدل پانامرا توربو هم یک موتور هشت سیلندر 4 لیتری BiTurbo کنار گذاشته شده که با قدرت 542 اسب بخاری و گشتاور 770 نیوتن متری می‌تواند در عرض تنها 3.6 ثانیه، خودرو را از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. این مدل هم از سیستم چهارچرخ محرک و یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک دوکلاچه سود می‌برد.

پورشه پانامرا 2017

آخرین مدل یعنی پورشه پانامرا 4S دیزلی هم با مشخصاتی یکسان در انتقال قدرت، به پیشرانه‌ای هشت سیلندر BiTurbo دیزلی مجهز شده که برای بدست آمدن شتابی صفر تا صد 4.3 ثانیه‌ای، حداکثر 416 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور را روانه خروجی خودرو می‌کند.
فاکتورهای درون کابین هم پیشرفته‌تر از نسل اول طراحی شده و حالا از 2 صفحه نمایشگر بزرگ 7 اینچی یکی بر روی کنسول مرکزی داشبورد و دیگری بر روی خوشه ابزار سرنشینان عقب نصب شده است. به غیر از این، صفحه نمایشگرهای 12.3 اینچی هم به پشت صندلی‌های جلویی خودرو نصب شده‌اند تا سیستم سرگرمی سرنشینان عقب را تکمیل کنند.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/4/12
دم پورشه گرم...شاهکاره
1395/4/12
آقا زاده های عرب سوار شن حالشو ببرن ما نمیخوایم!!
زنده باد پرااااااااااااید!!!
1395/12/5
شما که پراید دوست داری چرا اومدی مشخصات پانامرا اس 4 رو ببینی؟ برو تو سایت سایپا و مشخصات پراید رو ببین
1395/12/29
نمیدونم چطور میشه یه خونه یه سرویس بهداشتی داشته باشه مثلا700ملیون ولی یه ادم تو این مملکت نمیتونه یه ماشین خوب داشته باشه
1396/3/31
من۲۰۱۵دارم خیلی خوبه خیلیییییی راضیم خداکنه آزاد بشه همه دوستان راحت سواربشن