موضوعات داغ

قوی ترین نسخه ولوو کدام است؟

عکس مطلب اول
شاید در نگاه اول ولوو شما را به یاد یک کمپانی بیاندازد که فقط و فقط ترکز خود را در حیطه ایمنی (safety) گذاشته و به هیچ یک از فاکتور های دیگر اهمیت نمی دهد. اما این گونه که فکر می کنید نیست و ولوو همه جانبه می اندیشد!
ولوو صرفاً تمرکز خود را در زمینه ایمنی نگذاشته (اما در حوزه ایمنی همچنان حرف اول را میزند)، ولوو در زمینه هایی همچون لوکس بودن و مدرن بودن زیبایی کیفیت و مشتری و عامه پسندی (جوان پسندی) و حتی قدرت و شتاب فعالیت های بی شماری دارد.
یک یادآوردی کوتاه و مختصر از کمپانی ولوو (cars) می کنیم. شرکت سوئدی ولوو در سال 1927 (89 سال قبل) آغاز به کار کرد که هم اکنون کمپانی خودروسازی چینی جیلی مالک آن می باشد. یکی از زیر شاخه های بخش موتور اسپورت ولوو پولستار(polestar) نام دارد که وظیفه شخصی سازی با بهتر است بگوویم وظیفه تیونینگ و افزایش کارایی موتور وبدنه (High performance) می باشد.
کمپانی پولستار یکی از زیر مجموعه های کمپانی ولوو است و پولستار با ایجاد تنوع و تغییر و افزایش کارایی و بهره وری موتور اقدام به تیونینگ کردن خودروهای ولوو می نماید که طیف اعظمی از خودروهای ولوو در این کمپانی به زیر تیغ جراحی پولستار (polestar) رفته اند. حال می رسیم به سراغ اصل مطلب یعنی مدل مفهومی ولوو S60 پولستار، قدرتمند ترین خودرو ولوو با تغیرات پولستار البته به صورت کانسپت.

رکورد شکنی ولوو در پیست مزدا

ولوو اس60 پولستار را می توان به یک هیولای با شاخ و دم توصیف کرد چرا که این هیولا فقط ظرف مدت 3.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر یا 62 مایل در ساعت می رسد و حداکثر سرعت نهایی آن بیشتر از 300 کیلومتر بر ساعت میباشد!
پولستار توانسته است با انجام تغیرات بسیار گسترده بر روی پیشرانه و بدنه این غول سوئدی را به 508 اسب بخار برساند که شرح تغییرات به صورت زیر است:
1-تغییرات بر روی سرسیلندر و محفظه احتراق
2-تغییرات بر روی مانیفولد و ورودی هوای موتور (اینتیک)
3-تغییرات بر روی شاتون (ساخت شاتون با الیاژ ویژه)
4-استفاده از توربو شارژ (Garret 3171 turbo)
5-استفاده از سیستم خروجی اگزوز تمام استیل ساخت کمپانی ferrite سوئد با سایز 3.5 (سایز بزرگ تر)
6-گیربکس تقویت شده 6 سرعته دستی
7- استفاده از دیفرانسیل لغزش محدود الکتریکی (E-LSD) ساخت کمپانی haldex سوئد
8-استفاده از لاستیک های میشلن پایلوت با ابعاد 265/35R19
9- استفاده از سیستم دامپر فعال (استفاده از سیستم تعلیق تطبیق پذیر) و استفاده از سیستم آنتی رول بار (anti-roll bar) برای هر 4 چرخ
10- استفاده از فرمان برقی Polestar EHPAS steering ساخت پولستار
11-بهبود تقسیم وزن خودرو (جلو و عقب)
12-استفاده از کالیپر و دیسک برمبو 6 پیستونه 380 میلی متر خنک شونده با هوا (جلو) و استفاده از دیسک 320 میلی متری خنک شونده با هوا (عقب)
13- پکیج آیرودینامیکی استفاده از اسپلیتر (splitter) برای جلوی خودرو و اسپویلر (spoiler) برای عقب و استفاده از دیفیوزر (diffuser) فیبرکربن برای عقب جهت بهبود وضعیت آیرودینامیک خودرو

این لیستی از تغییرات ویژه پولستار بر روی ولوو S60 می باشد که نکته ای حائز اهمیت میباشد که این است پولستار سعی کرده از بیشترین قطعات ساخت کمپانی مادری خود یعنی سوئدی استفاده کند در واقع ولوو و پولستار افتخار می کند که سوئدی است حتی برای نشان دادن سوئدی بودن خود بر روی بعضی قطعات پرچم کشور سوئد را می زند!
حال به سراغ تست این ابر خودرو پولستار می رویم. این خودرو توسط نشریه موتور ترند Motortrend مورد تست و ارزیابی قرار گرفت که ما برای شما شرح این تست را به نمایش می گذاریم.
این خودرو در پیست Mazda Raceway Laguna Seca مورد آزمایش قرار گرفت که نتایج بسیار جالب و خیره کننده ای از خود به جا گذاشت بهتر است بگوییم رکورد این پیست را در زمینه خودروهای 4 درب خانوادگی در هم شکست.
ولوو پولستار در زمان 1:40.8 توانست رکورد سریع ترین خودرو 4 درب را در این پیست از آن خود کند. جالب است بگوییم خودروهای گوناگونی در این پیست مورد ارزیابی قرار گرفته اند که پولستار توانست همگی آن ها را از دور خارج کند! برای شما این اعداد و ارقام را در جدولی تدارک دیده ایم و می توانید زمان ثبت شده برای هر خودرو را مطالعه کنید.

جدول مقایسه تایم های این پیست

جدول مشخصات فنی ولوو اس60 پولستار:

جدول مشخصات فنی ولوو S60 پولستار



نویسنده: امیرحسین کهریزی

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/4/14
ممنون از مطلب مفیدتون
1395/4/16
بهترين چيني بازار
1396/4/6
استااااااد ولوو ساخت چین نیست ساخت سوئده