موضوعات داغ

انقلاب دنیای ماشین‌های خورشیدی توسط شرکت چینی هنرژی

عکس مطلب اول
شرکت تجهیزات نیروگاهی چینی "هنرژی (Hanergy)" ادعای تولید اتومبیل‌ خورشیدی با زمان شارژ و محدوده حرکتی فوق العاده کرد.
براساس گفته‌های این شرکت چینی، خودروهایی که ساخته شده‌اند دارای پنل‌های خورشیدی روی سقف بوده و انرژی لازم را برای شارژ باتری‌ها از طریق خورشید فراهم می‌سازد. پنل‌های خورشیدی هم ماژول‌های خورشیدی نازکی دارند که باعث جذب انرژی بیشتر و سریع‌تر می‌شود تا در مدت زمان کمتری، انرژی بیشتری برای موتورهای محرک ذخیره شود.
شرکت چینی "هنرژی" می‌گوید که پنل‌های خورشیدی بکار رفته در این خودرو با نرخ تبدیل 31.6 درصد، تقریبا 8 تا 10 کیلووات ساعت انرژی را از خورشید دریافت می‌کنند که اگر این مقدار انرژی به مدت 5 تا 6 ساعت به صورت متداوم دریافت شود، می‌تواند خودرو را تا حداکثر 80 کیلومتر همراهی کند که در صورت صحت این ماجرا، می‌تواند تبدیل به یک خودروی شهری فوق العاده شود.
ابعاد یک واحد از این پنل‌ها نیز طبق گفته‌های شرکت "هنرژی" ، سایزبندی 24.5 میلی متر در 11.5 میلی متر دارد. نرخ تبدیل 31.6 درصد هم بدان معناست که پنل‌های خورشیدی می‌توانند از تمامیت انرژی خورشیدی، حداکثر 31.6 درصد را تبدیل کرده و در باتری‌های لیتیوم یونی ذخیره سازی کند. البته ناگفته نماند که برای باتری‌های این خودرو قابلیت شارژ با برق شهری هم گنجانده شده است تا در صورت اتمام شارژ به خصوص در شب‌ها بتوان باز هم از این خودرو استفاده کرد. محدوده حرکتی خودروها با شارژ کامل باتری‌ها نیز حداکثر 350 کیلومتر عنوان شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد