موضوعات داغ

رنو کوئید، ارزان قیمتی که ارزان نیست!

عکس مطلب اول
رنو کوئید(Kwid) ، یک مینی کراس اوور طراحی شده توسط شرکت رنو با بادی استایل خودروهای کراس اوور است که در ابتدا برای بازار ضعیف هندوستان با قیمت و امکانات پایین و قابل دسترس برای عموم مردم عرضه شد که در اصل هدف اصلی آن، پر کردن جای خودروی منسوخ سوزوکی آلتو در بازار هند بوده است. حال این خودرو در آینده قرار است در کشورهایی چون ایران و برزیل هم به تولید انبوه برسد، از این رو قصد داریم مختصر صحبتی در رابطه با این خودروی ارزان قیمت رنو داشته باشیم.
اولین چیزی که در مورد رنو کوئید جلب توجه می‌کند، قیمت بسیار پایین آن نسبت به دیگر خودروهای بازار است. این خودرو در هند با قیمتی پایه 3885 دلاری تولید و عرضه می‌شود که با یک تبدیل ساده به واحد پول کشورمان، به رقمی حدودا 12 الی 13 میلیون تومانی می‌رسیم. هرچند مدل اصطلاحا فول آپشن آن با قیمتی 5340 دلاری در دسترس است، ولی طبق گفته‌های یکی از مدیران رنو، این خودرو قرار است با محدوده قیمتی 25 میلیون تومانی! به عنوان جایگزینی برای سری محصولات پراید تولید و عرضه شود و در داخل کشور هم از قیمتی حدودا 30 میلون تومانی برای تولید و عرضه این خودرو یاد می‌کنند، پس با این وجود یا دیگر همان خودروی اصطلاحا ارزان قیمت پراید در دسترس نخواهد بود و یا همچنان پراید با قدرت بیشتر مسیر زندگی خود را در کشور ادامه خواهد داد. زیرا پیش از این قرار بود رنو ال‌90 هم جایگزینی برای خودروی پیکان باشد، ولی در عمل چیزی متفاوت را شاهد بودیم.
کمی بیشتر مو شکافی کنیم، می‌توان گفت که این خودروی چند رگه ارزان قیمت در سال 2014 میلادی نسخه‌ای کانسپت از آن رونمایی شد و در سال 2015 میلادی هم به چرخه تولید در کارخانه مشترک رنو- نیسان واقع در چینای هند با ابعادی 3679 میلی متری در طول، عرضی 1478 میلی متری، ارتفاعی 1579 میلی متری و یک فاصله 2422 میلی متری میان دو محور افزوده شد که در دل خود از پیشرانه‌ای سه سیلندر 800 سی سی با قدرتی 54 اسب بخاری و گشتاوری 72 نیوتن متری سود می‌برد. به ازای هر 100 کیلومتر مسافت پیموده شده هم طبق آمار، تقریبا 4 لیتر سوخت ترکیبی از باک برای مصرف موتور کشیده می‌شود.
این خودرو در ابعاد و اندازه کمی بزرگ‌تر از کوچک‌ترین خودروی رنو، یعنی اندکی بزرگ‌تر از رنو "توینگو" است که حجمی باری 300 لیتری برای آن تعریف شده است. در آخرین تست‌های ایمنی صورت گرفته توسط سازمان ایمنی بزرگراه‌ها NCAP هم در کنار سوزوکی آلتو، هیوندای EON، تاتا نانو، سوزوکی سلریو و فورد فیگو، این خودرو موفق به دریافت هیچگونه ستاره ایمنی نشده است.
رنو کوئید در بازار هند در چهار مدل استاندارد، مدل RXE، مدل RXL و مدل RXT عرضه می‌شود که مدل فول آپشن آن علاوه بر داشتن امکاناتی استاندارد، از امکانات و تجهیزاتی نظیر داشبورد دوگانه، کیسه‌های هوای راننده، لهجه‌های کرومی در داشبورد، پنجره‌های برقی در جلو، صفحه نمایشگر کنسول مرکزی مجهز به سیستم ناوبری و پورت‌های بلوتوث و USB و AUX، سیستم ورود بدون کلید از راه دور با قفل مرکزی و همچنین چراغ‌های مه شکن جلو سود می‌برد.


نظرات کاربران

19 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/4/20
با دلار چند حساب کردن که شده 30 میلیون!!!
1395/4/20
دیگه از صنعت خودرو تو این کشور هیچ انتظاری نداشته باشیم
به هر حال از مریضی که رو به مرگ هست نباید انتظاری داشت دیگه
1395/4/20
همان رنو 5 سابق قدرت موتور و ابعاد ماشین را دقت بفرمایید قیمت هم 30 تومان . چقدر بدبختیم ما در غنی ترین کشور جهان
1395/4/20
سزای گران فروش نخریدن است. تا زمانی که حاضریم این ماشینای آشغال را با چنین قیمت های نجومی خریداری نماییم همچنان داستان ادامه دارد.
1395/4/20
واقعا خسته نباشند... ماشین 6000 دلاری رو حداقل 60 میلیون تومن عرضه می کنند...
اون هم با صفر ستاره ایمنی از موسسه euro ncap و فقط در تست های برخورد کامل!!
یعنی اگه موسسه بزرگراه های آمریکا ازشون تست برخورد یک چهارم می گرفت ماشین امتیاز منفی می آورد!!
به به ...
1395/4/20
فکر کردین اینا از سود پراید میگذرن...؟؟ چه کاریه وقتی مردم پراید میخرن دردسر عوض کردن خط تولید و اوردن ماشینی مثل رنو رو به جون بخرن...؟؟ پراید تا ابد میمونه مگر اینکه مردم به شعور نخریدن برسن...
1395/4/21
اين كه از سود پرايد نمي گذرن رو قبول دارم ولي ببين به شعور مردم نيست كه بعضيا توان ندارند كسي كه به زور ٢٠ ميليون جمع مي كنه يه ماشين بخره كه دلش خوشه صفره ديگه چيكار كنه گزينه ديگه ايم داره ؟؟ نداره ولي اين همون دورو وره ٣٠ ميليون يا كمي بيشتر به بازار مياد بعيد مي دونم اينا از جيب مردم تو خريد ماشين بگذرن والا با اين كه ماشين خوبي نيست ولي به خدا اگه تو رنج ٢٥ تومان وارد ميشد خيلي بهتره از پرايد چون حداقل طراحيش ماله اين اواخره مطمئنا كيفيتش از پرايدم بيشتر
1395/4/20
انگار نه انگار که یه زمانی تو ایران کادیلاک مونتاز میشد و به کشورای اطراف صادر میکردیم.حالا به لطف مسوولین دلسوز باید ماشین 12 میلیونی با ایمنی صفر رو 30 میلیون تازه با کلی منت کمپانی فروشنده بخریم.
واقعا دست این مردم رو باید بوسید!!!
1395/4/21
هر چقدر هم خودمونو بکشیم تو این مملکت ادمایی هستن که.......
و این قضیه ژنتیکا به نسل های بعدشونم منتقل میشه
واقعا غصه میخورم یه چیز مصرفی انقدر با ارزش بشه
بحث پراید نیست بحث مسئولین نیست تا وقتی قدرت نقدینگی مردم پایین باشه
مجبورن برن پراید یا امثالشو بخرن... انسانیت چیزیه که مسئولین این حیطه ندارند
1395/4/21
پيكان نزديك ٣٥ سال توليد ميشد.حالا پرايد فعلا بيست سالشه.١٥ سال ديگه ايشالا
1395/4/21
بیا اینم کمپانی با کیفیت که ماشینش هیچ ستاره ای نگرفته صد رحمت به بعضی چینیا
1395/4/21
واقعا ادم بايد هيچي ندون باشه كه بره سي ميليون بده جاي اين پرايد خيلي بهتره پرايد با موتور 1323 سي سي با 63 اسب و 103 نيوتون متر گشتاور كم مياره وايدبه حال اين با موتور 800 سي سي سه سلندر بيشتر شبيه جوك ميمونه اين ماشين در سر بالايي زايمان خواهد كرد از رنو كه اينقدر روي كيفيت حساسه انتظار نداشتم البته بياييد واقع بيناته به قضيه نگاه كنيم همين ماشين بياد ايران براي خريدش مردم صف ميكشن
1395/4/21
اگه 25 میلیون هم باشه راضی هستیم 30 میلیون خیلیه
خدا ازتون نگذره تو هند 12 میلیونه؟؟؟ واقعا؟؟ خدا لعتتون کنه
1395/4/21
به امید نابودی مونتاژ کاران داخلی
1395/4/21
با سلام امکان نداره این ماشین با قیمت 30 میلیون دست مشتری ایرانی برسه این ماشین کمتر از 40 تا 50 میلیون دست مشتری نمیرسه حاظرم شرط ببندم
1395/7/27
جالبه ... هم از پراید گرون تره ، هم ضعیف تر ...!!
اصل نصبم که نداره خدا رو شکر ...
با این قدرت خیره کننده ای که داره !!!!! عمرا توی جاده های ایران جواب بده ...
فکرشو بکن با قدرت 54 اسبی بری جاده چالوس و هراز ...
باید یه رکاب هم توش میزاشتن که هر جا کم اوبرد لا اقل خودمون رکاب بزنیم کمکش بشه حیوونی .... خخخخخخخخخ
همون پراید بهتره
1395/8/8
صبر اله اخوي! همه ميخريمش ! التماس هم ميكنيم! بزا پيش فروش شروع بشه، ملته كه تو صف خريدش ميرين!! خخخخ
1395/10/17
این که اصلا راه نمیره. سه سیلند 800 سی سی خخخخخخ یعنی از پراید داغون تر
1396/4/15
خدا این صنعت معلول خودرو سازی ایران که بیش از چهل ساله که نیشش را در خون مرد فرو کرده واز خون ومال و جان مردم داره می خوره و همه مسولان هم از این موضوع دارند لذت می برند را نابود کنه !