موضوعات داغ

پریوس پرایم، جنتلمن آسیایی

عکس مطلب اول
کمپانی خودروسازی تویوتا در پشت برند "پریوس" تاکنون مدل‌‌های مختلفی از جمله پریوس استاندارد، پریوس c، پریوس v، پریوس پلاگین هبیریدی و در نهایت پریوس پرایم معرفی کرده است که تا کنون تنها مدل استاندارد از آن توسط ایرتویا وارد کشور و عرضه شده است. پیش‌تر به طور مفصل چه در معرفی‌های اولیه و چه در تجربه رانندگی در رابطه با تویوتا پریوس وارداتی صحبت کرده‌ایم، ولی در این مقاله قصد داریم در رابطه با مدل نوظهور تویوتا پریوس، یعنی تویوتا پریوس پرایم (Prime) در حد معرفی صحبت کنیم که در میان برند پریوس، جذاب‌ترین آن‌‌ها به شمار می‌رود.
- طراحی
نقطه قوت تویوتا پریوس پرایم در مقایسه با دیگر برادرانش همین بخش طراحی است. صحبت از نسل قبل تویوتا پریوس نکنیم بهتر است، اما نسل جدید آن تا حدودی بهتر و جذاب‌تر شده و بهتر به دل مخاطب می‌نشیند، ولی چه بهتر که بتوان نسخه پرایم را طراحی کرد، آن وقت دیگر هم از اقتصاد سوخت خیالتان راحت است و هم از چهره و زیبایی خودرویتان.
برای طراحی این خودرو همانطور که می‌بینید، نسل جدید تویوتا پریوس تداعی‌گر است، ولی برای سیستم روشنایی آن فاکتورهای مختلفی در نظر گرفته شده که بیشترین تاثیر را در زیبایی خودرو گذاشته است. برای این خودرو در قسمت جلو از چراغ‌های پیشانی چهارخانه LED استفاده شده و چراغ‌های مخصوص روز هم در دو طرف سپر، یعنی در اطراف مه شکن‌ها طراحی شده‌اند که زیبایی خاصی به چهره خودرو داده است.

تویوتا پریوس پرایم


در عقب هم عموما شاهد طراحی نه چندان دلنشین و ساده در سری محصولات تویوتا پریوس هستیم که برخلاف قسمت جلویی، در طراحی عقب تویوتا پریوس پرایم چندان طراحی دلنشینی را شاهد نیستیم. یک طراحی نسبتا خشک با فاکتورهای طراحی متناقض که به دلایل آیرودینامیکی، باعث شده قسمت عقب تویوتا پریوس پرایم صاف و ساده طراحی شود تا در اقتصاد سوخت بهتر عمل کند.
- فنی
4645 میلی متر طول، 1760 میلی متر عرض و 1470 میلی متر ارتفاع، ابعادیست که تویوتا برای طراحی و تولید این مدل برپایه پلتفرم پریوس در نظر گرفته که درون آن یک پیشرانه 1.8 لیتری 16 سوپاپ چهار سیلندر اتکینسون DOHC قرار گرفته و می‌تواند قدرتی 95 اسب بخاری و گشتاوری 142 نیوتن متری تولید کند.
علاوه بر پیشرانه درون سوز بنزینی 1.8 لیتری، موتوری الکتریکی هم به تولید نیرو می‌پردازد که قدرت آن در کنار نیروی موتور درون سوز به حداکثر 110 اسب بخار می‌رسد تا در عمل شاهد شتاب 10 ثانیه‌ای باشیم.

نظرات کاربران

11 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/4/22
چقدر زشته
1395/4/23
1.8لیتر 16 سوپاپ 95اسب بخار?!?!?!مگه میشه?!?!?با یه موتو الکتریکی 110اسبی یعنی کلا205تا اونوقت شتاب 10ثانیه?!?!?والا اسب بخار که هیچی این خر بخارم نیست تازه با این ایرودینامیک.باز دمش گرم xu7 خودمون که با نصفه سوپاپ این تقریبا همین قدرتو شتابو میده
1395/4/23
در خودرو های هیبرید شهری سازنده ها همیشه سعی می کنن که فشار همیشگی وارد به موتور بنزینو کاهش بدن و با گرفتن بازده کمتر اصطحلاک اونو خیلی پایین بیارن که باعث عمر بیشتر خودرو بشه، وگرنه تویوتا جی تی 86 از موتور 2 لیتری تنفس طبیعی داره 200 اسب می گیره فکر می کنی تویوتا از 1.8 نمیتونه قدرت بیشتری در بیاره؟ یه چیزم در نظر بگیر این خودرو به جهت پاک بودن و ایجاد کمترین آلودگی ساخته شده نه شتاب گیری و سرعت.
1395/4/23
کاری به ظاهرش ندارم چون سلیقه ای هست ولی پریوس پرایم واقعا ماشین عالی هستش
1395/4/23
کاملا متفاوت با سایر ماشین ها
1395/4/23
به نظر من این ماشین فقط توی شب قسنگه بعدشم موتورش که خیلی خیلی ضعیفه
1395/4/23
به جز چراِغ های جلوش وجلوپنجره، بقیه طراحیش افتضاحه!!!
من اصلا نپسندیدم...
1395/4/23
محشره
1395/9/9
پریوس ۲۰۱۶ رو خود ایرتویا میگه ۲۲۰ باید میبود ولی بخاطر گمرک کمتر ۱۵۰ میفروشن . اصلا حاضره کسی اگر ۲۲۰ بود میخرید و از خرید راو۴ صرف نظر میکرد؟؟؟
حالا هم امیدمون به این بخاد باشه قشنگ شیرین ۲۰۰ قیمت میزارن روش تو ایران البته اگر وارد کنن.
یعنی ۲۴ هزار دلار چطور بدون گمرک ۱۵۰ میلیون میشه ؟
1395/9/28
عالیه .....
فقط حیف ما که پولمون به این ماشینا نمیرسه
1395/11/13
صندلی عقبش شیب پشتیش خیلی کمه ،کمر میشکنه