موضوعات داغ

معرفی مدلی ویژه به مناسبت 50 سالگی تویوتا کرولا

عکس مطلب اول
قطعا پس از کمری، تویوتا کرولا یکی از محبوب‌ترین برندهای تویوتا در جهان به شمار می‌رود که در پشت آن 50 سال تجربه و آزمون خطا پنهان شده است. حال تویوتا برای قدردانی از این برند 50 ساله خود، نسخه‌ای ویژه از آن رونمایی کرده که تاحدودی از فاکتورهای جدید در طراحی ظاهری آن استفاده شده است.
برند کرولا براساس تاریخچه تویوتا، برای اولین بار در سال 1966 میلادی، یعنی چندین سال قبل از اولین مدل فولکس واگن گلف متولد شد که در حال حاضر نسل یازدهم خود را سپری می‌کند و این 11 نسل طی شده، یعنی 50 سال تجربه و فروش موفق که خوشبختانه تا به امروز هم تویوتا کرولا را همراهی کرده است.
خودرویی که کمپانی تویوتا برای پنجاهمین سالگرد برند کرولا در نظر گرفته، در واقع نسخه‌ای هیبریدی از این برند است که حالا با نام کامل "کرولا Axio هیبریدی G" معرفی شده و قرار است با قیمتی 2 میلیون و 400 هزار ین، به تعداد محدود 500 دستگاهی ساخته شده و از یکم سپتامبر هم به مشتریان عرضه شود.
خصوصیات اصلی این تویوتا کرولا در مقایسه با مدل‌های اصلی هم در تفاوت‌های آنان دیده می‌شود. تفاوت‌هایی که در نسخه ویژه به جلوپنجره‌ای متفاوت و دیگر ریزه‌کاری‌ها برمی‌گردد. برای نقاشی بدنه خودرو هم یک رنگ اختصاصی مشکی رنگ موسوم به "مشکی میکا" در نظر گرفته شده است و ویژگی‌های استاندارد این خودرو هم در چراغ‌های روشنایی جلو و داخل کابین LED و همچنین رینگ‌های 16 اینچی آلیاژی با ابعاد لاستیک 185/55R16 خلاصه می‌شود.
برای بخش فنی این خودرو هم یک پیشرانه 1.5 لیتری بنزینی در کنار یک موتور الکتریکی در نظر گرفته شده که توان تولید حداکثر قدرتی 100 اسب بخاری را دارد.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/4/24
فقط تویوتا
1395/4/24
جد کرولای بزرگ یجورایی شبیه پیکان 48 خودمون(جلو پنجره اش و فاکتکور بگیریم) :)
پیکان های مونتاژی ما هم زمان خودش پلتفرم جهانی داشتن !

الانم کلاس اکونومی داریم! پراید! :|

ایران گاری ما هم به مناسبت 50 سالگی پیکانش داره گاریسان میزنه با موتور پیکان که طبق شواهد استعداد خوبی واسه آتیش گرفتن داره..
1395/4/24
به مناسبت ۵۰ سالگی چند بار نسخه جدید میدن بیرون؟الان تو ۱ سال فکر کنم این ۴ مین مدل به مناسبت ۵۰ سالگی کرولا باشه
1395/4/24
wwoOoOoOowww
بالاخره یه صندلی چرم رو این کرولا دیدم !!!!!!!!!!!

بغیر صندلیش دیگه چیزش ویژس؟؟؟؟؟
لابد موتور 100 اسبی هیبریدش!!!!!!!!