موضوعات داغ

الانترا اسپرت برای بازارهای جهانی معرفی شد

عکس مطلب اول
سال گذشه اواسط بهمن ماه 94، مدیرعامل هیوندای آمریکا در خصوص معرفی نسخه‌ای اسپرت از هیوندای الانترا نسل جدید صحبت کرد که قرار شد در سال 2016 میلادی به صورت رسمی معرفی و در سال 2017 میلادی کارهای ثبت سفارش و عرضه آن صورت بگیرد. سه ماه پس از آن در اوایل اردیبهشت ماه سال جاری هم نسخه اسپرت هیوندای الانترا در بازار کره جنوبی با نام بومی "آوانت اسپرت" رونمایی شد که توانست سرنخ‌های زیادی در مورد مدل الانترا اسپرت به ما بدهد، ولی حالا شرکت خودروسازی هیوندای رسما از نسخه بین المللی هیوندای الانترا رونمایی کرده است تا دیگر مخاطبانش را بیشتر از این در انتظار نگذارد.

هیوندای النترا اسپرت


طراحی کلی هیوندای الانترا پس از معرفی نسل جدید، به شدت جذاب‌تر و همه‌پسند شده است، ولی چیزی که می‌توانست طراحی این خودرو را جذاب‌تر از چهره فعلی خود کند، ارائه نسخه‌ای اسپرت بود که در این خصوص طراحان هیوندای دست به کار شدند و با ایجاد تغییراتی در ظاهر و استفاده از مولفه‌های طراحی اسپرت، باعث پدیدار شدن چهره‌ای جذابتر از این برند شدند. هیوندای الانترا اسپرت هم همانند برادر کره‌ای خود، به فاکتورهای طراحی اسپرت مجهز شده است که می‌توان نشانه‌های آن را در ورودی‌های بزرگ‌تر هوا بر روی سپر به همراه مه شکن‌های جدید، گرافیک اصلاح شده چراغ‌های پیشانی و همچنین حاشیه‌های مشکی رنگ جلوپنجره دنبال کرد. در عقب خودرو نیز به همین شکل، یک دیفیوزر اسپرت و یک خروجی دوبل کرومی رنگ در گوشه سمت راست سپر اضافه شده است که برای تکمیل آن می‌توان به صورت سفارشی از باله‌ای آیرودینامیکی هم بر روی درب صندوق عقب استفاده کرد.
بخش فنی این خودرو هم برابر با نسخه کره‌ای هیوندای آوانت، به پیشرانه‌ای 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر مجهز شده که می‌تواند قدرتی 200 اسب بخاری و گشتاوری 257 نیوتن متری تولید کند، در صورتی که نسخه کره‌ای هیوندای الانترا می‌توانست گشتاوری 265 نیوتن متری تولید کند!. علاوه بر این، شرکت خودروسازی هیوندای برای الانترا اسپرت دو جعبه دنده شش سرعته دستی و یک جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک اختیاری را هم در نظر گرفته که دقیقا جعبه دنده‌های بکار رفته بر روی نسخه کره‌ای الانترا، یعنی هیوندای "آوانت" هستند.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/4/24
طرحش تکراری شده، الان همه ماشینا این شکلی شدن ولی در کل خوبه، داشبوردش هم خوبه و کلیومترش خیلی سادس
1395/4/25
با این که خودم هیوندا سوار هستم این جلو پنجره رو نمی پسندم.
چه میتسوبیشی باشه چه لکسوس یا هر برندی،آخه این چه جلو پنجره ای هست؟یعنی با کوچکترین تماسی جای سپر باید جلو پنجره درگیر شه؟ سپر رو بردن پشت جلو پنجره که چی بشه.
1395/4/25
نسخه بازار جهاني هم مثل توليد كره ديفراسيل عقب هست يا جلو؟