موضوعات داغ

هر آنچه در نمایشگاه خودروی شیراز گذشت

عکس مطلب اول
همانطورکه می دانید هفته گذشته از 22 لغایت 25 تیرماه، در شیراز نمایشگاه خودرویی برپا بود که در آن بعضی از بزرگان خودرویی کشور شرکت کرده و از جدیدترین محصولات خود رونمایی کردند و در مقابل بعضی از شرکت های تولید کننده و یا واردکننده اصلا در این نمایشگاه حضور نداشتند! در این مقاله سعی میکنیم به صورت خلاصه تمامی اتفاقات این نمایشگاه را بیان کنیم و به شرکت های مختلف سری بزنیم و با جدیدترین محصولات آنها بیشتر آشنا شویم تا متوجه شویم سال جاری قرار است چه خودروهای جدیدی وارد بازار ما شوند.

محصولات تکراری ایران خودرو

از ایران خودرویی شروع می کنیم محصولات تکراری خود را به شیراز برده بود و همانند همیشه جمعیت قابل توجهی به غرفه این خودروساز وطنی سر می زدند. اما در بین خودروهایی همچون رانا و سمند، پژوهایی آمده بودند مانند 208 و یا 2008 که فعلا جز اخباری مبنی بر توافق بر سر تولید آنها و حدود قیمتیشان، چیز دیگری نصیب بازار نشده است.
خودروی کراس اوور اچ 30 نیز در این نمایشگاه حضور داشت، خودرویی که موتور TU5 روی آن نصب شده و توانسته در روزهای ابتدایی پیش فروش تعداد قابل توجهی را ثبت نام کند. البته باید منتظر عرضه این خودرو و آشنایی بیشتر با این خودرو باشیم.

جیلی با بم خودرو به توافق رسیده است

بعد از عدم ادامه همکاری جیلی با جیلران موتور، حال این شرکت معروف چینی با بم خودرو به توافق رسیده و قصد دارد اولین محصول خود یعنی GC6 را از مهرماه روانه بازار کند. البته این پایان همکاری نیست و قرار است خودروی شاسی بلند جیلی NL3 نیز در رده 100 میلیون تومانی راهی بازار ایران شود و مطمئناً چهره به روز و عقبه این خودرو می تواند رقابت این رده قیمتی را سخت تر از گذشته کند.

رامک خودرو با لشکری از تیوولی ها

رامک خودرو با تیوولی هایی به شیراز رفته بود که این روزها فروش بسیار خوبی را تجربه کرده و یکی از موفق ترین خودروهای سال گذشته نام گرفته است. سانگ یانگ تیوولی با چهره ای به روز و قیمتی مناسب نظر بسیاری را به سوی خود جلب کرده است و سال گذشته تیم خودروبانک نیز توانست به صورت فیلم تست و بررسی سانگ یانگ تیوولی را روی سایت قرار دهد که مورد استقبال بازدیدکنندگان نیز قرار گرفت.
البته رامک خودرو قصد دارد در سال جاری محصولات دیگری را نیز به بازار معرفی کند و باید شاهد حضور دیگر محصولات سانگ یانگ نیز در ایران باشیم.

گلرنگ موتور با هوندای با کیفیت به شیراز رفت

یکی از شرکت هایی که این روزها بسیار در تلاش است خدمات خود را گسترش دهد و محصولات شرکت خوب هوندا را به رده و جایگاه اصلی خود در بازار برساند گلرنگ موتور است. باید گفت به زودی خبرهای بسیار خوبی از این شرکت به گوش خواهد رسید و خودروهای برند معتبر هوندا به زودی با تنوع زیاد و چهره هایی مدرن به جنگ رقیب دیرینه خود یعنی تویوتا خواهند رفت.
امیدواریم خودروهایی همچون نسل جدید هوندا سیویک با قیمتی مناسب به ایران بیاید که مطمئناً با توجه به چهره و تکنولوژی هوندا می تواند به راحتی فاتح بازار خود باشد و کره ای ها را تار و مار کند!

ستاره مرسدس با کلاس E استاندارد

همانطورکه در اخبار متوجه شده اید، ستاره ایران دوباره فعالیت خود را آغاز کرده و برای شروع مرسدس بنز کلاس E را به بازار عرضه کرده است. البته مدل ارایه شده توسط ستاره ایران از نوع E200 است و کیت های محبوبی مثل AMG روی آن نصب نیست و باید گفت که از نظر آپشن بسیار استاندارد و معمولی است. اما بنز است بالاخره! با این قیمت حتی می تواند از فاصله دور چشم هر بیننده ای را به سوی خود جلب کند و امیدواریم با بیشتر شدن فعالیت ستاره ایران شاهد حضور محصولات مختلف این برند معروف جهانی در ایران باشیم.

سوباروهای کم فروغ

شاید یکی از ناکام ترین محصولات ژاپنی در ایران همین سوبارو باشد. برندی که در ابتدا با تبلیغ در بیلبوردهای اتوبان همت تهران کار خود را آعاز کرد اما در ادامه نتوانست در حد و اندازه برند سوبارو کار خود را ادامه دهد و این روزها به جز فارستر متاسفانه مدل های دیگری همچون لگاسی نیستیم. اگرچه این خودرو در نمایشگاه های اخیر برای بازدید شرکت کنندگان حضور داشت اما فعلا خبری این مدل در بازار نیست و امیدواریم شرکت واردکننده بتواند در نهایت از سد مشکلات گذشته و در حد و اندازه سوبارو، محصولات این شرکت محبوب و مشهور را راهی بازار کند.

بهمن موتور، هنوز هم بی مزدا!

گروه بهمن اخیراً شاهد تغییر بزرگی بوده و سهام آن به بخش خصوصی منتقل شده است. تغییری که امیدواریم در نهایت باعث ورود مجدد مزدا به ایران شود و لااقل شاهد حضور نسل جدید مزدا 3 در ایران باشیم. اما در شیراز بهمن موتور نه تنها بسترن B50f را به نمایش گذاشته بود، بلکه از مدل بسترن B70 نیز پرده برداری کرد. خودرویی که به نظر می رسد به زودی شاهد حضور آن در بازار باشیم و فعلاً بهمن موتور قیمتی از این خودرو را اعلام نکرده اما به نظر می رسد کمی گران تر از مدل B50 باشد.

کارمانیا و BYD S6 بزرگ و پرمدعا

کارمانیا که از زیرمجموعه های شرکت کرمان خودرو است، با تنها محصول خود یعنی BYD S6 راهی شیراز شده بود. خودرویی که فعلاً تنها محصول این شرکت است اما قرار است به زودی محصولات دیگری از این شرکت معتبر چینی راهی بازار ایران شوند. بی وای دی S6 خودرویی است که این روزها با تبلیغات گسترده در حال پیدا کردن جایگاه خود در بازار شاسی بلندهای بزرگ زیر 100 میلیونی است و اخیراً سایت خودروبانک فیلم تست و بررسی BYD S6 را نیز در سایت قرار داده که می توانید برای آشنایی بیشتر با این خودرو، این فیلم را مشاهده کنید.
بی وای دی در زمینه تولید خودروهای برقی و هیبریدی بسیار معروف است و به نظر می رسد با ورود این نوع محصولات از این شرکت، بتوان شاهد حضور پر رنگ آنها در بازارهای مختلف و خاص داخلی باشیم.

مدیران خودرو و چری لوکس 70 میلیونی

اما مدیران خودرو در این نمایشگاه از خودروی آریزو 5 رونمایی کرد. خودرویی که در چند هفته گذشته توسط خبرنگاران مختلف تست و بررسی شده و می توانید در صفحه تست چری آریزو 5 با این خودرو بیشتر آشنا شوید. البته این آخر کار نبود و در طرف دیگری از غرفه مدیران خودرو، ام وی ام X33 جدید نیز به نمایش درآمده بود. خودرویی که با پسوند S معرفی شده و مخصوصاً در جلو تغییرات زیادی را به خود دیده است.
از دیر محصولاتی که در این غرفه به نمایش درآمده بود می توانید به ام وی ام 110 جدید جدید اشاره کنیم که با قیمتی نزدیک 30 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شود.

در زیر می توانید عکس هایی از این نمایشگاه را مشاهده کنید.

نظرات کاربران

26 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/4/26
پس چرا حرفی از سورن توربو زده نشد؟حتی جزو عکساتونم نبود.ب نظرم ماشین قابل تاملیه و باید حرفی زده میشد ازش
1395/4/26
جالبه که تمام محصولات کرمان خودرو هستن بغیر از تیگو5
1395/4/26
چری لوکس؟؟؟؟؟؟؟
1395/4/28
از دوستان محترم در سایت وزین خودروبانک تقاضا می شود در شعار بی طرف بودن خود استوار باشند . گویا حال و روز این روزهای مملکت به داخل این سایت هم در حال وارد شدن است . البته همان طور که یک کلمه بیانگر نیت دوستان نیست یک تیتر اشتباه نشان دهنده ای هدفی نادرست است !
باتشکر
1395/4/26
چقدر جالب ماشنهای بی کیفیت وآشغال چینی داخل سالنبرند بنزو هیوندای بیرون سالن بیخود نسیت حتی برا تبلیغ حاضر نیستن سالن اجاره کنن
1395/4/27
ماشینهای چینی واسه واردکننده ها سود زیادی داره چه از فروش خودرو چه از قطعات بی کیفیت واسه اینه که زیاد تبلیغ شو میکنن
1395/4/26
نمایشگاه خیلی خیلی ضعیف بود اگه یه سر میرفتیم پرنیا تو یه نمایشگاه سواری دیدن میکردیم بهتر از این نمایشگاه خودرو بود باید مسئولهای بیسواد کارخانه های خودرویی ایران برن کشورهای همساییه یه سری بزنن ببینن چه خبره هرچند که میدونن ولی خودشونو زدن به ......!
1395/4/26
تو خود کشور چین انقدر ماشین چینی یه جا نمیشه پیدا کرد واقعا متاسفم
1395/4/26
خاك تو سر ما كه بايدبگيم چري لوكس واقعا هم خنده داره و هم ادمو ناراحت ميكنه
1395/4/26
برند مظلوم میتسوبیشی حتی توی گزارش شما هم مظلوم واقع شده و خبری ازش نیست. .یک نکته دیگه اینکه بنز ستاره ایران هم دربهاش بسته بود و فقط یک بنده خدائی مدام تکه میکشید روش ...اینم ازنکات ظریف نمایشگاه بود...😊
1395/4/27
میتسوبیشی با اوتلندر 2016 دوباره داره بازارش رو تو ایران پیدا میکنه.اگر آرین موتور عرضه منظم و شرایط مناسب فروش بذاره و درست عمل کنه مطمئناً اوتلندر فروش بالایی خواهد داشت.از هر نظر نسبت به رقبای کره ای و حتی ژاپنی اش انخاب مناسبی هست
1395/4/26
بیشتر اوقات نمایشگاه انواع خودرو چینی تو ایران برگزار میشه !!!!
1395/4/27
چرا کیا نبوده؟
1395/4/27
ضعیف بود واقعا ولی لامصب بنزه تک بود بین همشون ....
بقیشون جالب نبودن زیاد
باز خوبه پای برندهای بدتری مثل ام جی تو این نمایشگاه باز نشد
این دوره از کیاهیوندای نمیاینده ای نبود متاسفانه چون سطح این نمایشگاه پایین بود واقعا مسولین آسان موتور ترجیح دادن شرکت نکنن
1395/4/27
ام جی هم حضور داشت،هم ام جی 6هم gs
1395/4/27
برندهای اصیل بیرون بودند مثل ام جی ، سوبارو ، برندهای نوپا داخل بودند مثل چینیها و آشغالهای کره ای رو اصلا راه ندادند .
1395/4/27
حالا توروخدا شرکت میکردن کیا و هیوندای...خواهش میکنم با مدیرشون صحبت کن واسه سال دیگه بیان. شب ها دیگه خوابمون نمیبره حالا که کیا و هیوندا نبودن...جمع کن این حرفارو آقای دلال.هیوندای با اون مراکز مسخره نمایندگیش که قیمت هر لیتر روغن موتور و روغن ترمز رو اندازه خون باباشون حساب میکنن.خودم سوناتا داشتم میدونم چجوری سر میبرن موقع خدمات پس از فروش
1395/4/27
شما خودت و حتما به یک دکتر چشم و یک دکتر روحی روانی نشون بده.
حتما....
1395/4/27
ام جی (نمایندگی شیراز مدیا موتورز) و هایوندای(نمایندگی شیراز آسان موتور) هردو حضور داشتند و در عکس ها هم مشخص است..
شما فقط چشماتو میبندی و دهنتو باز میکنی.. یکی در میون هم حرف ام جی را میکشی وسط و یه مزخرفی میگی و بعد به ستایش برند مورد نظرت می پردازی..
دوست من زشته.. این سایت علمی و تخصصیه و جای مزخرف گویی نیست..
1395/4/28
جواب حمید رو تو پست قبلی مربوط به گرد همایی ام جی دادم
شاهین هم که دلال خودروهای ژاپنی هست و با 100 تا اسم توی این سایت پیام میده که بتونه برای مزدا 3 نیو تبلیغ کنه
آرش رو نمیشناسم و نمیدونم کیه ترجیح میدم با سکوتم بهش بفهمونم ک این تو هستی ک باید بری روانپزشک
اما عارف
شما یکی از بدترین آدم هایی هستی ک تو عمرم دیدم حتی بدتر از شاهین
شما فکر کردین کی هستین ک بدون دلیل و منطق صحبت میکنی
حرف با مدرک داری بسم الا بیا جلو
نیاز به اینجور حرف زدن نیست .....بنده خودم ارادت قلبی به ام جی دارم منتهی با یا ه گویی یه عده منم مجبور میشم بحث ام جی رو وسط بکشم ....ولی باز هم عذر خواهی میکنم اگه بچه گونه رفتار کردم
تحت تاثیر قرار گرفتم
حداقل شهامتش رو داشتم عذر خواهی کنم مثل بعضی از دلال های ژاپنی نیستم ک 24 ساعت تو این سایت پلاس تشریف دارن
1395/4/27
تشکر از زحمات دوستان در خودرو بانک و پوشش خبریتون
غرفع ارایی بیرون سالن ها خیلی جالبه موکت انداختن با ماشین رفتن روش و اینکه نمایشگاه اکثرا خودرو چینیه و ایران خودرو دنا توربو نیو فیسش نیاورد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ولی باز هم دم خودرو بانک گرم بخاطر عکسها
1395/4/27
چرا هیچ حرفی یا عکسی درباره هایما اس نزاشتین
واقعا متاسفم ماشین خوب و قابل تاملیه
لابد چیزی از شرکت کارمانیا بهتون میچسبه که اینقد تعریف میکنید ازش و عکس میزارید
1395/4/27
برای اطلاع هیچ کدام از محصولات کرمان نبود سینا جان
اونایی که میگه مدیران خودرو هستند
1395/4/27
واقعاً نمایشگاه از این مسخره تر نمیشه. فلسفه یه همچین جایی معرفی خودروییه که هنوز وارد بازار نشده. نه خودرویی که چند وقته توی بازاره و حتی عیب و ایرادش هم مشخصه. تیولی و MVM 550 که دیگه تکراری شده رو تازه آوردن نمایش میدن. رانای چند سال اومده دیگه چه چیزی برای معرفی داره؟ جالبه چند نفر هم دارن از رانا عکس میگیرن! حتی برای نمایش و عرضه یک محصول هم آماتورن. عین پارکینگ سر خیابون 6 تا تیولی کنار هم یعنی چی آخه؟ باز اگه رنگ بندی متنوعی داشت باز میگفتیم یه چیزی. نه اینکه از اون 6 تا دو تاش مشکی ـه و بقیه هم رنگ های سفید و خاکستری.
آدم خجالت میکشه که صنعتی مثل خودروسازی داره. صنعتی که آریزوی چینی رو لوکــــس میدونه.
آقا دلمون پُره از این همه بی تدبیری. این همه عقب افتادگی، این همه خجالت زده شدن جلوی خارجی ها با این آشغال های بی کیفیت و این وضع نمایشگاه خودروسازی مون.
1395/4/28
اقا نوشته هات 100 تا لایک دارن. مخصوصا اون سطر اخر
واقعا دلمون پره از این همه بی عدالتی که اسمشو گذاشتن حمایت از تولید کننده و ....
1395/4/27
بزرگان خودروئی کشور؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
کدوم بزرگ؟ همه یا مونتاژ میکنن یا وارد کننده اند. حالا خوبه خودروسازیمون ... نیست وگرنه چه میکردیم.