موضوعات داغ

بازار خودرو بلاخره تکان خورد

عکس مطلب اول
به نقل از اقتصاد نیوز ،بنا به گفته برخی فعالان بازار خودرو با توجه به افزایش قیمت برخی خودروهای ارزان نظیر انواع پراید و متنوع شدن روش فروش این احتمال وجود دارد که متقاضیان به سمت خودروهای قسطی نظیر ۲۰۶ تیپ۲ روی آورده و مالک این خودرو شوند.
این کارشناسان بر این باورند که هنوز در بین خودروهای ساخت داخل، پراید از قدرت نقدشوندگی بالایی برخوردار بوده و دست دوم آن در بازار دارای بیشترین مراجعات مردمی است.
بررسی ها نشان می‌دهد که با توجه به قسطی شدن شرایط فروش خودرو و انعطاف تحویل این کالا، برخی از مشتریان به جای مراجعه به بازار ترجیح می‌دهند از طریق سایت های فروش خودروسازان و تحمل یک دوره چند ماه تاخیر در عدم تحویل خودرو، محصول مورد نظر خود را از خودروسازان دریافت کنند.
در همین رابطه علیرضا پورحسنی، فعال بازار خودرو بر این باور است که خودرو ال۹۰ پارس‌خودرو محبوب‌ترین خودرو موجود در بازار است و میزان مراجعات مردم برای خرید این خودرو بالاست.
به گفته این فعال بازار، در خانواده رنو خودروهایی نظیر ال۹۰ و ساندرو از نقدشوندگی بالا و افت قیمت پایینی برخوردارند. بر این اساس افرادی که خودروهایی همچون کپچر را خریداری می کنند باید مراقب باشند که به هنگام فروش آن ممکن است با مشکل نبود مشتری و افت قیمت شدید مواجه شوند.
با توجه به آغاز موج سفرهای تابستانی این احتمال وجود دارد تا تقاضای موجود در بازار تا اواسط شهریور به طول بینجامد و پس از آن بازار وارد رکود طبیعی پاییز شود.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/4/28
چه مسخره بازی دارن انجام می دن؟‌آخه پراید آشغال چرا باید گرون بشه در کشور ارزانی خودرو معنا ندارد حداقل سایپا تولید پراید رو متوقف کنه تا مردم مجبور شن تیبا بخرن باز از پراید بهتره پراید خیلی خیلی قدیمیه و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر وارد نشدن خودرو امریکایی باید اشاره کنم که پراید امریکایی است! بله این خودرو در شرکت مزدا ژاپن با نام مزدا 121 و در شرکت فورد امریکا با نام فورد فستیوا تولید شد در سال های 1986 تا 1993 بله پراید امریکایی است باید تولیدش متوقف بشه.
1395/4/28
اینکه پراید اصلش امریکاییه حقیقته امیدوارم دوستان نیان اینجا شروع کنن به چرتو پرت گفتن...
1395/4/29
ببین دقت نداشتی خودروهای "خوب" آمریکایی حق ورود ندارن پراید که اوکیه بابا کاملاً برای نسل کشی وارد میشه دیگه چه ایرادی داره باید وارد بشه اگه امریکا بتونه خودروی دیگری به این حد در پیتی تولید کنه وارداتش آزاد خواهد بود... خخخخخخخخخ

درضمن میدونستین همین پراید اسن برای چی تولید شد برای اینکه روی ناو های هواپیما بر بتونن راحت تر رفت و آمد کنن مثل ماشین های گلف که تو زمین گلف باهاش دور دور میکنن ولشون کنی میان از رو اونم یه ماشین تولید میکنن.
1395/4/28
چنان تیتر زدید که بازار تکان خورد، آدم فکر میکنه که مردم پولدار شدن و مشتری توی صف وایستاده. اینکه مافیای سرگردنه قیمت رو بالا برده و احتمال داره (به گفته متن خبر) مردم به سمت خودروهای اقساطی مثل 206 تیپ 2 برن که نشد تکان خوردن بازار.
فرار به جلو یعنی این. مردم توی خرج روزانه شون موندن و پول ندارن ماشین بخرن، بعد به جای اینکه قیمت ها پایین بیاد و شرایط فروش آسون تر بشه، برعکس قیمت این ارابه ها رو بالا میبرن! یا وعده و وعید میدن که 206 سرطان با اون اشکالات عجیب غریب رو اقساطی میشه خریداری کرد. چرا اینا نمیخوان قبول کنن که این استراتژی بستن درهای گمرک و فروش محصولات از رده خارج اون هم با کیفیت افتضاح و قیمت های نجومی شکست خورده؟
1395/4/28
فعلن که متاسفانه 36 ساله که جواب داده.
1395/4/29
تكون بده آه تكون بده آه يادش بخير
1395/4/29
بزودی بقیه محصولات ایرانخودرو هم مثل 206 تیپ 2 با شرایط پیش پرداخت یک سوم قیمت و اقساط 6 مرحله ای 3 ساله و بهره 18 درصد به فروش گذاشته خواهد شد
1395/4/29
واقعا تا کی می خوان به این تولیدات فسیلشون ادامه بدن. تا کی می خوان مردمو از بازار جهانی خودرو دور نگه دارن. اگه این توهین به مصرف کننده نیست پس چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟