موضوعات داغ

رنو کولیوس 2016 شاسی بلند جدید رنو در ایران

عکس مطلب اول
رنو کولیوس را باید یکی از بد اقبال ترین خودروهای داخلی بازار بدانیم. خودرویی که در چند سال حضور خود در بازار ایران نتوانست به اندازه لیاقتش بفروشد و جای خود را در بازار داخل بدست نیاورد. سطح تجهیزات بکار رفته روی این خودرو قطعاً از بسیاری از خودروهای بالای 200 میلیونی هم بیشتر است اما چهره نه چندان عامه پسند و دست به دست شدن آن بین نگین خودرو و پارس خودرو و همچنین یکه تازی کره ای ها در بازار همگی دست به دست هم دادند تا کولیوس آنچنان خودروی موفقی در بازار داخل نباشد.
اما گویا ورق برگشته است. رنو قصد دارد با کولیوس 2016 داستان متفاوتی را در بازار رقم بزند. چهره جدید رنو کولیوس که امضای جدید رنو را پس از تالیسمان بر روی خود می بیند، قرار است به زودی وارد بازار داخلی نیز بشود. خودرویی که چهره جدید آن بسیار متفاوت از گذشته شده و می تواند به یقین نظر افراد بسیاری را به سوی خود جلب کند.
رنو کولیوس 2016 که در مورد آن صحب می کنیم در حقیقت نسل دوم از کولیوس است و قرار است با مدل 2016 وارد بازارهای جهانی شود. به این خودرو رنو سامسونگ QM6 نیز می گویند ولی در ایران با همان نام کولیوس (یا کولئوس) نامیده می شود. کولیوس 2016 روی پلتفرم CMF-CD طراحی شده، همان پلتفرمی که سومین نسل از نیسان X-Trail یا رنو کجار روی آن نصب شده و باعث شده بزرگ تر از نسل کنونی کولیوس باشد. رنو کولیوس 2016 در حال حاضر قرار است در دو کارخانه رنو در کره جنوبی و چین (دانگ فنگ) ساخته شود ولی شاید این برنامه در آینده تغییر کند.

رنو کولیوس 2016

احتمالاً رنو کولیوس 2016 با موتور 2.5 لیتری وارد بازار می شود. پیشرانه ای که هم اکنون در مدل های کنونی کولیوس نیز نصب شده و اینبار روی نسل جدید و دوم کولیوس نیز نصب شده است. این پیشرانه که دقیقاً 2488 سی سی حجم دارد توسط نیسان ساخته شده و می تواند حداکثر 168 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و 226 نیوتن متر در 4400 دور در دقیقه را تولید کند. روی تمامی مدل های کولیوس گیربکس CVT نصب شده، گیربکسی که از نوع X-tronic است و می تواند توان تولیدی را به هر چهارچرخ و یا چرخ های جلو منتقل کند. این نوع گیربکس اگرچه از نظر بهره وری و مصرف سوخت عالی و بهینه است اما تنبلی در شروع حرکت و نبود تعویض دنده ها برای بعضی جوانان کسل کننده است و این خودرو قطعاً مناسب برای افرادی است که خواهان رانندگی آرام و با مصرف سوخت مناسب برای داخل شهر هستند. البته اوضاع آنچنان هم حاد نیست و 9.8 ثانیه شتاب صفر تا صد این خودرو نوید عملکرد خوب پیشرانه و گیربکس است.

رنو کولیوس جدید به زودی به ایران می آید

مصرف سوخت کولیوس 2016 در نسخه چهارچرخ متحرک 4WD به صورت ترکیبی 8.3 لیتر، در شهر 10.7 لیتر و خارج از شهر 6.9 لیتر در هر صد کیلومتر است و این میزان بنزین را با استاندارد یورو 5 می سوزاند.
همانطورکه گفتیم این خودرو به صورت دیفرانسیل جلو و یا دو دیفرانسیل عرضه می شود و کامل ترین مدل این خودرو از نظر تجهیزات نسخه Intens است که دارای امکاناتی نظیر صفحه نمایش لمسی 8.7 اینچی، سیستم صوتی Bose، گرمکن و سردکن صندلی با روکش چرمی صندلی ها، سقف پانوراما، سیستم ورود بدون کلید، تهویه مطبوع دوگانه، دکمه استارت موتور، آینه الکتروکرومیک، سیستم هشدار نقطه کور و ... می باشد. البته کولیوس در دو مدل Zen و Life نیز عرضه می شود که نسبت به مدل Intens از تجهیزات کمتری برخوردارند.
تا به حال رنو کولیوس نسل اول با قیمتی در حدود 160 میلیون تومان عرضه می شد اما به نظر می رسد با ورود نسل دوم این خودرو با تجهیزاتی کامل تر و به روزتر، قیمت آن به بیش از 200 میلیون برسد و آن را رقیبی جدید و مدعی برای خودروهایی نظیر تویوتا راو4، هوندا CR-V و یا حتی هیوندای سانتافه کند. در هر صورت باید تا ورود رنو کولیوس 2016 صبر کنیم تا ببینیم آیا نسل دوم این فرانسوی می تواند با چهره ای مدرن و مملو از امکانات جدید شکست نسل اول را به برد شیرین تبدیل کند یا خیر؟

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد