موضوعات داغ

تغییرات قیمتی بازار خودرو در هفته گذشته + جدول

عکس مطلب اول
قیمت خودرو در حالی با افزایش قیمت مواجه شده که نگاه خودروسازان و فعالان بازار، در مورد رویکرد جدید مشتریان به بازار، متفاوت به نظر می‌رسد؛ به‌طوری‌که خودروسازان از پایان رکود به‌دلیل حجم بالای تقاضا خبر می‌دهند اما فعالان بازار همچنان از سایه رکود بر بازار اظهار گلایه می‌کنند. براساس سنت رایجی که در بازار خودرو وجود دارد، مردادماه اوج افزایش تقاضا در بازار است؛ هرچند فعالان بازار نسبت به مراجعه مشتریان در اواخر تیرماه و ماه جاری نسبت به ماه‌های گذشته ابراز رضایت بیشتری می‌کنند، اما تاکید دارند که شرایط فروش دلگرم‌کننده نیست.
در این میان اما خودروسازان تقاضا و فروش خودروهای خود را مطلوب توصیف می‌کنند. آنگونه که به نظر می‌رسد تمایل مردم به خرید خودرو از شرکت‌های خودروساز ارتباط مستقیمی با شرایط فروشی دارد که خودروسازان در سال جاری طراحی‌کرده‌اند؛‌ بنابراین این موضوع موجب شده تقاضای فعال برای خرید خودرو به سمت نمایندگی شرکت‌های خودروساز روانه شود و معامله در بازار خودرو که عمدتا به‌صورت نقدی صورت می‌گیرد همچنان در رکود به سر ببرد.
به نقل از ایران جیب، از سوی دیگر اما فعالان بازار از کاهش عرضه خودرو به بازار خبر می‌دهند و این موضوع را عامل گرانی خودروها عنوان می‌کنند. این در حالی است که آمار تولید خودروسازان در چهارماه نخست سال جاری افزایش 7/ 5 درصدی را نشان می‌دهد که این موضوع کاهش عرضه در بازار را اثبات نمی‌کند زیرا خودروسازان چند سالی است که برنامه تولید خود را براساس میزان فروشی که دارند، برنامه‌ریزی می‌کنند.
در حالی چالش جدی میان خودروسازان و فعالان بازار درخصوص تقاضای موجود در بازار وجود دارد که کارشناسان اقتصادی وضعیت تقاضای خودرو طی 3 ماه اخیر را نسبت به مدت مشابه سال گذشته بهتر می‌دانند و عامل موثر در این زمینه را تغییر دیدگاه مشتریان به بازار خودرو عنوان می‌کنند. به اعتقاد آنها، بخشی از مشتریان به‌دلیل عدم اطمینان از تحولات بازار دست از خرید کشیده‌اند، اما بخشی از آنها در شرایط کنونی به‌دلیل آگاهی از روندهای پیش‌رو به‌خصوص عدم ورود خودروهای جدید تا پایان امسال، تصمیم خود برای خرید را قطعی کردند بنابراین از طریق شرایط فروش خودروسازان خرید خود را عملیاتی می‌کنند.

قیمت خودرو در بازار

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد