موضوعات داغ

امگرند GL؛ پدیده جیلی برای بازار چین

عکس مطلب اول
تصاویری که مشاهده می‌کنید مربوط به جیلی امگرند GL جدید بوده که یکی از زیباترین سدان های چینی است.
فروش این خودرو در بازار کشور چین ماه سپتامبر آغاز خواهد شد و بازه قیمتی آن بین ۹۰,۰۰۰ یوآن تا ۱۲۰,۰۰۰ یوآن چین خواهد بود.
در واقع امگرند GL نسخه سدان جیلی امگرند GS هاچبک به حساب می‌آید که اخیراً فروش آن آغاز شده است.
طراحی جیلی امگرند جدید شیک و اسپرت بوده و بر خلاف مدل های پیشین چرخ ها خیلی کوچک نیستند، اگر چه چرخ های کمی بزرگتر گلگیر ها را بیشتر پر میکرد و به این خودروی چینی ظاهر زیباتری می بخشید.

جیلی امگرند جی ال


امگرند GL سدان از همان دو موتور نصب شده بر روی مدل هاچبک GS بهره میبرد: یک موتور ۱.۳ لیتری توربو با ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۸۵ نیوتن متر گشتاور و همچنین یک موتور ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی با توان ۱۳۳ اسب بخار و ۱۷۰ نیوتن متر گشتاور.
قدرت و گشتاور این دو موتور حدودا برابر است و با در نظر گرفتن مالیات بیشتر مدل ۱.۸ لیتری، نصب این موتور روی امگرند GS و GL کمی عجیب به نظر میرسد.
موتور ۱.۳ لیتری توربو فقط با گیربکس خودکار ۶ سرعته دو کلاچه عرضه میشود، اما مدل ۱.۸ لیتری علاوه بر گیربکس ذکر شده با گیربکس ۶ سرعته دستی نیز به فروش میرسد.
جیلی امگرند جدید 4725 میلی متر طول، 1802 میلی متر عرض و 1478 میلی متر ارتفاع داشته و فاصله بین دو محور آن به ۲.۷ متر میرسد.
طرح کابین مدل GL نسبت به مدل GS تغییری نداشته و با بهره گیری از غربیک فرمان اسپرت، مواد با کیفیت به کار رفته و ترکیبی از دو رنگ قهوه ای و مشکی، شیک و زیباست.

جیلی امگرند جی ال


صفحه نمایش ۸ اینچی وسط کنسول با دکمه های لمسی در دو طرف اشغال شده است. این دکمه های لمسی اگر چه به افزایش زیبایی داشبورد کمک میکنند، اما در حین رانندگی پیدا کردن کلید مورد نظر از بین آنها کار آسانی نیست!
طرح ساده و خاص کنسول میانی در کنار تضاد رنگ مشکی براق اهرم تعویض دنده با پنل پلاستیکی نقره ای رنگ اطراف آن از قسمت های شاخص در کابین امگرند جدید محسوب می‌شود.
فضای صندلی های عقب امگرند خیلی بزرگ و جادار نیست، اما برای دو نفر بزرگسال کافی به نظر میرسد. عقب امگرند جدید بسیار زیباست و اسپویلر عقب با درب صندوق ادغام شده است.
فرم سر اگزوز ها کمی عجیب است و شاید سر اگزوز گرد با طرح عقب امگرند همخوانی بیشتری داشت.
جلو پنجره طرح همیشگی جیلی را داشته و آرم امگرند سابق که اکنون دیگر آرم جیلی محسوب می‌شود، وسط جلو پنجره جا خشک کرده است.
اکثر قسمت های موتور پوشانده شده است، اما بخش های ضروری مانند درب روغن موتور بدون برداشتن کاور در دسترس هستند.

جیلی امگرند جی ال

نظرات کاربران

47 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/5/17
مدل ۱.۸ اش رو با قیمت مناسب بدن به مردم خوبه!(توربو نگهداری اش سخته!)
مونتاژ هم بکنن،۴نفر برن سر کار!
1395/5/17
اصلاااااا احساس نمیشه که از رو کیا اپتیما برداشت شده ها🤔
1395/5/18
جدا از این مورد که کپی محض است ولی به سلیقه بنده از خود اپتیما (فیس جلوش ) زیباتر شده .
1395/5/17
جلوش شبیه تویوتا و سوبارو
پشتش که عین آئودی
داشبوردش هم کمی شبیه هوندا
1395/5/17
عالیه.................
1395/5/17
کپی اپتیما 2010, حتی به خودشون زحمت ندادن یکم توش تغییر بدن
1395/5/17
اينكه اوپتيما خودمونه خخخخخخ
1395/5/17
آقا این جلوش اپتیما، عقبش کمری نیست؟!
1395/5/17
به خدا من کشور و رهبرم را دوست دارم ولی کمی انصاف هم خوب است این از وضع جيلي و دیگر خودروهای چینی اینم از وضع ایران خودرو و سایپا که ۵۴سال پژو 405ميفروشه آخه این آدما تو اون دنیا چگونه جواب خواهند داد نصف کارمندان ناسا ایرانين, در چند ماه پهپاد آمریکایی رو کپی میکنن یعنی خیلی سخته یه خودرو ساختن یعني ما در کشورمون خلاقیت و استعداد ساخت خودرو نداریم
1395/5/17
داریم میثم جان اتفاقا استعداد های زیادی تو همه ی زمینه ها داریم که به قول شما نصف کارکنان ناسا ایرانین ولی اونهایی که از رو پهپاد امریکایی کپی میکنن به دنبال دفاع از امنیت کشورشون هستند و اونایی که تو زمینه خودروسازی و امثالهم هستند که استعداد ها رو نادیده میگیرن به فکر دزدی کردن و گرفتن حقوق های چند صد میلیونی هستند.
1396/3/19
سلام. خودروهای چینی هم به سرعت در حال پیشرفت هستند اما صرفا به دلیل مطلب شما راجع به کارکنان ناسا وارد بحث شده ام. کلیپ مربوطه که ظاهرا از تلویزیون هم پخش شده متاسفانه اطلاعات فوق العاده غلطی داده است. کمتر از یک درصد کارکنان ناسا ایرانی هستند. البته این هم افتخار بزرگی است. در آن کلیپ تعداد ایرانیان عضو ناسا را 70 نفر اعلام کرده و همچنین درصد ایرانیان را حدود 60 درصد گفته. به عبارتی تعداد کارکنان ناسا میشه 117 نفر!!!! این محاسبه ساده نشان از اطلاعات فوق العاده غلط آن کلیپ پخش شده دارد. اما کارکنان ناسا بین 25هزار تا 30 هزار (کارکنان مستقیم و غیر مستقیم وابسته) هستند. و از این تعداد کمتر از 300 نفر ایرانی هستند. لطفا این مطلب را گوگل کنید. اطلاعات بهتری بدست می آورید.
1395/5/17
ترکیب اپتیما و سراتو نسل قبل! چ ادمای بیخودین چینیا
1395/5/17
داخلش کپی شده از ماشین ام جی 6 هستش
1395/5/18
مرد حسابی ام جی 6 خودش کپیه اون وقت اینا بیان از روی ی جنس چینی بنجل دیگه کپی کنن !!!!!!!!!!
1395/5/19
داداش خدایی شوخی کردی یا جدی گفتی ؟؟؟
آخه ام جی ارزش کپی کردن داره ؟؟ اصن کجای داشبورد شبیه ام جیه ؟
1395/5/19
یا خدا، جهل تا کجا!! 93 سال قدمت برند انگلیسی ببین ملت چقدر دانا هستند!، طرف به خودش زحمت نمیده یکم تحقیق کنه تو جهان سوم نشسته دنیا رو نقد میکنه
حیف برندهای ولو و ام جی برای امثال شما
1395/5/20
ایمان عزیز...اشتباه نشه...
منظور من این بود که طراحی ام جی 6 اونقدرا دلبر و با ارزش نیست که چین وقتی می خواد کپی کنه از روی طراحی ام جی کپی کنه ! اگر احساس میشه من اعتبار ام جی رو زیر سوال بردم، عذرخواهی می کنم، چون اصن چنین قصدی نداشتم !
اصن کجاش شبیه ام جی 6 هستش ؟؟؟
1395/5/17
فاصله زیاد جلو پنجره و سپر جلو برای چیه!؟ ایراد طراحی که نیس
1395/5/17
نکته درشتی بود و دقیقا ایراده
1395/5/19
آقا نگو... ایراد چیه ؟؟؟
احتمالا یه ایده ی غافل گیر کننده براش دارن...گذاشتن واسه روز رونمایی إإإ
تازه ایده ای هم که نداشته باشن، اصن مگه این چیزا از چینیا بعیده ؟؟؟
شایدم دم صبح بوده، خواستن ماشینو ببرن واسه معرفی ، وقت کم آوردن إإإ
شایدم خواستن بالاخره یه فرقی با اپتیما داشته باشه إإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإ
1395/5/17
اتفاقا عالی است. با قیمت 60تومن گزینه واقعا خوبیه.
1395/5/17
این آدما با چه انگیزه ای کامنت ميذارن و به جای انتقاد از خود هی ایراد میگرن یا میگن اينجاش اونجاش کپیه پسg80 هیوندای هم کپی بنز کلاس s است شما فقط زورتون به چینی ها می رسه ما همه میتونیم جيلي مالک ولووست حتما رنگی از طراحی و ایمنی ولوو به اینم رسيده
1395/5/20
شما تنها آدمی هستی که میبینم میگی g80کپی شده هستش...شک ندارم ژاپنی پرستی
1395/5/22
سلام، میثم عزیز...
لازم به ذکر است که خودروهایی نظیر انواع برند جنسیس از پلت فرم های بنز یا ب ام و استفاده می کنن...نه اینکه بخوان تقلیییید کنن !!!! با وجود استفاده از پلت فرم آیا واقعا شما در طراحی مثلا چراغ ها یا ....اثری از تقلید در هیوندای یا حتی سایر کره ای ها می بینید ؟؟؟!!!!!
با آرزوی توفیق و سلامتی برای تمامی دوستان.
1395/5/17
آقا من اصلا از این ماشین خوشم نیومدا، ولی یه سوال داشتم؛ دقیقا کجای داشبوردش شبیه ام جی 6 هست؟؟؟
یا اینکه کدوم بخش عقبش شبیه کمریه إإإإ؟
1395/5/17
دوستان لطفا بی انصافی نکنید. نباید از شرکت های چینی توقع بیشتر از این رو داشت، امروزه چینی ها به خاطر سابقه خراب و کم کاری های همیشگی، هر چی که طراحی می کنن، محکوم به کپیه.
من هیچ علاقه ای به خرید ماشین چینی ندارم حتی ام جی انگلیسی، چون به سختی باید بهشون اعتماد کنی و آخرشم تو می مونیو اعتماد بی جوابت و یه ماشینی که از هر نظر بد جوری توسری خوره. ولی با این اوصاف به نطر میرسه اگه بدرستی توی ایران قیمت گذاری بشه، حداقل 10 برابر جک j5 ( با اون آرم مسخرش ) به فروش میرسه.
اونوقت همونایی که میگن کپی اوپتیماست، به عنوان نفرات اول ثبت نام می کنن إإإإ.
1395/5/19
دوست حانوادگي ما رفته كلي پول داده ولو چيني كه تو چين توليد ميشه خريده كه صاحبش هم جيليه چين هست، حالا هر چقدر شتاب و امنيت و سرعتش خوب باشه
من هم بهترين ماشين دنيا حالا انگليسي سويدي الماني چيني نميخرم
اشغالاي ايراني و كره اي رو ترجيح ميدم البته اگه ژاپن ( بهترين خودروساز جهان) گيرم نياد
1395/5/20
شما فکر کنم مارک سایپا رو خیلی دوست داری برو اونو بخر یا حتی مارک ایران خودرو. چینیا عرضه دارن میسازن و میفروشن ایران خودرو و سایپا که همینو هم ندارن.
1395/5/22
آقای محمد، کاش جواب نیما رو با نام من نمی دادی که یه وقت اشتباه نشه
چون من با نظر نیما موافقم ولی شما با نامی نظر دادی که یکم غلط انداز شده.
1395/5/17
harfe moft chera mizanid. hey mesle in shode ya mele oon shode agha chin dare pishraft mi kone ghabool koniiiiiiid
1395/5/17
من اصلا کاری با کیفیت و چینی بودنش ندارم و هیچ وقت هم خودرو چینی خرید نمی کنم با همه این حرفا واقعا از خودم و کشورم خجالت می کشم که بعد از این همه سال منتاژ و ساخت خودرو ما چی تولید می کنیم و اونها که تازه دست به کار شدن چی تولید می کنن ...
1395/5/18
اکورده!فقط علامتش عوض شده!!!!!!!!!!!!!!
1395/5/19
داداش خدایی آکورد و تا به حال دیدی ؟؟؟؟
حالا اینکه جلوش اپتیماستو همه قبول داریم ولی جون من توی بحثای جدی اینقدر شوخی نکنین إإإإ
1395/5/18
سلام....سلام به همه اونهایی که چینی ها رو خوار و عقب مونده میدونند.......عزیزان باز هم یک خودروی زیبا و بروز دیگه رو از برادران چینی رویت میکنید.....اینکه یک ماشینی در بعضی جهات شبیه یک خودرویی باشه همه جا هست.....بله میشه بگی شبیه اوپتیمای قدیمی هست ولی کاملا سبک طراحی جدیدی داره.......مثل اینکه بگی رانا شبیه 206 صندوقداره.....بله از یک پلتفرم هستند و شبیه هستند ولی رانا هم بسیار زیباست و از 206 طراحی جدیدتری داره......پس دوستان عزیز.....برادران چینی تلاش کردند به اینجا رسیدند.... ما هم تلاش نکردیم هنوز خودروی 30-40 سال قبل رو مونتاژ میکنیم.....برادران چینی از پلتفرم قدیمی استفاده نمی کنند ولی ما میکنیم.....
و باز هم میگم آقایون وخانوم هایی که دم از کپی چینی میزنند به شعور خود توهین میکنند......
خودروی جدید و زیبا با آپشن های بسیار عالی و موتور جدید و بازده خوب رو با آشغال های 30-40 سال قبل ایران خودرو و سایپا مقایسه نکنید.....از ایران خودرو هایما و سوزوکی بخرید از سایپا چانگان و کیا سراتو بخرید ولی به خود ظلم میکنید وقتی پارس و 405 و .......... میخرید.......
هنوز هم متوجه نشدید سال هابه سرتون چه کلاه گشادی رفته............................
1395/5/19
با عرض سلام، دوست عزیز شما احتمالا با برادران چینی نسبتی ندارید ؟؟؟؟
واقعا 40 سال پیش، ایرانخودرو پارس تولید می کرد ؟؟ إإإإ
واقعا ایرانخودرو ماشین های 40 سال پیش رو مونتاژ می کنه ؟؟؟؟؟ إإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإ
ماشین های چینی ماشین های بروزی هستند ؟؟؟؟ إإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإ
یعنی ، وقتی لیفان 820 رسما پلتفرم کمری 2007 رو می خره یا byd از پلتفرم لکسوس rx 2003 استفاده می کنه و خود چینی ها هم به این موضوع افتخار می کنن، بازم شما روت میشه که بگی برادرانتان در چین از پلت های جدید استفاده می کنن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مثلا جک j5 که با قلب دروغین میتسوبیشی خود، صدی 13-14 مصرف سوخت داشته و به زور در 15 ثانیه به مرز 100km/h میرسد ( به فیلم بررسی جک در همین سایت رجوع شود ) واقعا به نطر شما بازده مناسبی دارند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کسانی که نظر خود را راجع به طراحی ماشینی که قراراست وارد کشورشان شود مطرح می کنن، واقعا از نظر شما به شعور خود توهین کردن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ إإإإإإإإإإإإإإإإإ
دست شما درد نکنه که بسیار زیرکانه (إإإإإإإ)هایما آشغال رو با سوزوکی ژاپن یکی کرده و به ما پیشنهاد خرید دادید.
اینکه رانا شبیه 206 هست به خاطر اینه که ایرانخودرو پلتفرم 206 یا 405 رو در اختیار داره و اجازه داره که طرح های متنوعی رو روی ماشین خودش پیاده کنه، اما جیلی از پلتفرم اپتیما استفاده نمی کنه، بلکه از طرح قسمت های مختلف ماشین های محبوب مث اپتیما و... تقلییییییییییییییییییییییییییییییید می کنه، که البته مسول اینهمه جار زدن ما ملت ایران نیستیم و دوستان فقط اینجا قصد داشتن که به اطلاع همه برسونن که چینیا اینقدر در بحث طراحی اتومبیل وابسته و کم خلاقیت هستند که حتی بعد از مدتی هم که می خوان مدل جدید ارایه کنن از ماشینهای خارجی تقلید می کنن .
دوست عزیز هیچ ایرانی نه قصد توهین به محصولات ایرانی را دارد و نه با شرایط موجود از محصولات بسیار سطح پایین ایرانخودرو و سایپا حمایت می کند، مردمانی که که پارس می خرن به خاطر این است که جیب پرپولی مث شما چینی سواران ندارن و گرنه همه ما دوست داریم که با خرید خودرو چینی کمی هم در این زمانه عجیب و غریب به شعور خود احترام بگذاریم إإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإ.
حالا از این حرفا گدشته ، شما دقیقا کدوم ماشین چینی رو خریدین که اینقدر راضی به نظر می رسید ؟؟؟
1395/5/19
بچه کجایی شما داداش ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
1395/5/20
اقای mr اثلا و ابدا حرفتونو قبول ندارم. شما برو یه تحقیق کن ببین 206 که شما سوار میشی یا همون پارس مال چند سال پیشه؟ بعدم یه مدل 80 رو با یه مدل 95 سوار شو تست کن. جدای این مسئله برو فیلم تست تصادف ام وی ام 110 رو با فیلم تست تصادف پارس یا 206 یا همون سمند ببین قیاس کن. دوست عزیز جک مصرفش 110 هست و از پارس و سمند و دنا کمتره با اینکه اتوماتم هست و یه مقدار مصرف بیشتر میشه. در ضمن خیلی از این شرکتای چینی مثل جک که میفرمایین موتور و گیربکسش تحت لیسانسه میتسو بیشی هست و طراحیشم که مال پینین فارینا هست. ایران خودرو گارانتی 3 سالشو برداشته کرده 2 سال اون وقت اس5 الان گارانتی 5 ساله داده. حتما یه چیزی میدونن که گارانتیش میکنن. شما برو از نزدیک از یه چینی سوار سوال بپرس برو اصلا بشین توش بعد نظر بده. پارس در حد قیاس با ام وی ام 110 هم نیست چه برسه بقیه خودرو های چین. بنظرم صما با همون ماشین با کیفیت پارست کیف کن ما هم با ماشین چینی بقول شما بی کیفیتمون. اول یه چیزیو بررسی بکنین به نظرم بعدا نظر بدین ندونسته خوب نیست نظر دارن و تعصبی برخورد کردن دوست عزیز .
1395/5/22
با سلام...محمد آقای عزیز...
دوست خوبم یه وقت اشتباه نشه...محاله بنده بدون دلیل از یه برند خودروسازی حمایت کنم چون اصن وظیفه بنده نیست.!
خدانکنه روزی بیاد که من بخوام ایرانی یا چینی سوار بشم !!! ولی شما هم اگر تحقیقی بکنید، می بینید که ماشینی مث پارس کاملا برای ایران با نام اصلی پرشیا، طراحی شده و به هیچ وجه 40 سال پیش در فرانسه تولید نشده و در ایران هم بیشتر از 15-14 سال قدمت ندارد.....ولی با این وجود من به همه هم وطنان حق می دهم که نخوان پول به ماشین هایی بدن که سالهاست از رده خارج شده و کیفیت و دوامش هم روز به روز بیشتر زیر سوال میره....
ولی ای کاش بعضی دوستان هم حمایت بی جا و تعصبی نکن...من که نگفتم جلوش کپیه اپتیماست ولی اگه دقت کنید همه دوستان روی تقلیدی بودن طراحی اتفاق نظر دارن...همون طور که گفتم، حرف از تقلیدی زدنش هم کار ما ایرانی ها نیست. ولی این هم درست نیست که از نظر اخلاقی، وقتی دوستان اظهار نظر می کنن، یکی بیاد با یه لحن عجیب بگه شما به شعور خود توهیییین کرده اید !!!!
درضمن دوست عزیز موتور جک به قول شما تحت لیسانس هستش نه اینکه ساخته خود میتسوبیشی باشه و اگه دقت کنید روی قطعات موتور نامی هم از کشور محبوبتان، چین آمده است !!! والا مزدا3 هم اتومات و تقریبا هم قدرت جک هستش، پس چرا تفاوت بین شتاب مزدا و جک اینقدر در همین سایت بررسی زیاد است ؟؟؟
با این حال من هرگز از تولیدات داخلی حمایت نمی کنم چون نه وظیه دارم ونه لیاقت دارند و به دوستان تعصبی چینی دوست نیز توهییییین نمی کنم و به همه کسانی که به جای ایرانی چینی می خرند، حق می دهم...
اگر باز هم از جانب بنده بی ادبی و جسارتی نسبت به صنعت محبوب چین و دوستان عزیزم صورت گرفته، عاجزانه پوزش می طلبم و برای همه عزیزان آرزوی توفیق و سلامتی دارم.
1395/5/24
ایشالا که همیشه پول داشته باشین بنز سوار شین ولی خود بنده با توجه به سنم خودرو های زیادی داشتم بنده 21 سال دارم و تا الان حدود 8 رقم خودرو از پراید گرفته تا سورنتو و ازراشو داشتم. دوست عزیز همین خودرو جک و شما با مزدا قیاس میکنین قیمتی چقدر تفاوت داره؟! بعدم گیربکس 4 دنده رو شما با مال مزدا مقایسه میکنین؟! شما موتور 2000 مزدا 3 رو با 1800 جک قیاس میکنین؟! پلتفرم پژو پارس حدود 20 سال قدمت داره و از رنو مگان که مال 2003 هست خیلی قدیمی تره و از طراحیش کاملا مشخصه. در ضمن همین تحت لیسانس میتسو که میفرمایید فقط کافیه کاور موتور باز شه مارک میتسو رو زیرش میبینین. کشور چین برای هیچ کس محبوب نیست اما دوست عزیز همین پارس یکی از اقوام بنده با سن 24 سال با یه تصادف ساده یه پاشو از دست داد چرا چون کابین ضعیفه. چرا چون توی کیفیت دزدی شده. ولی همین محصولات بی کیفیت چین که میفرمایید لااقل چنتا تست تصادف میدن چنتا استاندارد رو پاس میکنن. قطعا اگه همین جک یا ام وی ام با برند ایرانخودرو و با کیفیت مشابه جنس چینی ساخته بشه همه ما جای خرید محصولات بیکیفیت و تکراری فعلی همونا رو میخریم. ما باید از پیشرفت چین درس بگیریم. باید سرلوحه کارمون قرار بدیم. در حال حاصر باید قبول داشته باشین که محصولات چینی حباب قیمت بین ایرانی و کره ای و ژاپنی رو پر کرده. تعصبی نظر ددادن خوب نیست. با علی
1395/5/24
با سلام...دوست عزیز، محمد آقای گل...
به گمونم دیگه بحث کردن جایز نیست...
چون با وجود اینکه بنده توی همه کامنت ها اصرار به این دارم که بگم روی هییییچ برندی تعصب ندارم و از هیچ کدام حمایت نمی کنم...باز هم شما اعتقاد به تعصبی بودن نظر بنده دارید !!!!
به ولای علی اگر من مزدا رو با جک مقایسه کنم...چون برعکس عده ای از دوستان اعتقاد دارم مقایسه از همه نظر باید عادلانه باشه، به خصوص قیمت...
بنده فقط گفتم، با توجه به شباهت پیشرانه جک با مزدا، ولی اختلاف بین این دوتا ماشین که از هرجهت قابل مقایسه هستند، الا قیمت، بسیییییار از نظر کیفیت رانندگی و قدرت موتور در عمل زیاد است...با این وجود اگر شما اصرار دارید جک رو به خاطر 200cc حجم موتور کمتر، با مزدا مقایسه نکنید، باشه...
ولی تا اون جایی که بنده می بینم...در سایت های مختلف، طرفداران جک همگی عاشق مقایسه ماشین خود با ماشین هایی مث مزدا، النترا یا کرولا هستند. در همین سایت پس از مقایسه جک و توسان هیچ یک از چینی دوستان و چینی پسندان...نگفتند آخه جک کجا و هیوندای کجا...ولی هر چینی پسندی از راه رسید، گفت ؛ مقایسه خوبی بود و جک برنده شد !!!!!!!
همین پژو پارس elx غیر ایمن، با موتور 1800 زانتیای قرن بوق !!! کمری 2500، سوناتای 2400، مزدا3 ، کرولا و...رو توی فیلم های مختلف میزنه، ولی هرگز کسی با پررویی تمام نگفه که پارس بالاتر از کمری یا سوناتا است...حرفی که گویا چینی پسندان از گفتنش بدشان نمی آید.
اگر کامنت های بنده رو کامل بخونید، به هیچ وجه حمایتی از خودروهای داخلی نکردم، ولی هربار جواب شمارو می خونم...به خودم شک می کنم!...مگه من گفتم طراحی پارس مال 2سال پیشه..علیرضای عزیز فرمود:
" ما هم تلاش نکردیم هنوز خودروی 30-40 سال قبل رو مونتاژ میکنیم"
بنده هم گفتم به خدا من حمایت نمی کنم ولی پارس کمتر از 15 سال هست که وارد خیابان ها شده...آن هم در ایران..
...پس چرا برای حمایت از چینی، روی ایرانی هر اسمی می گذاریم. در همین حد...حالا آقای علیرضا خودش اومده توی کامنت پاینش حرفشو اصلاح کرده...ولی شما هنوز اصرار داری قدمت پارس رو 5 سال دیگه هم ببری بالا...
باشه آقا اصلن سال 75 پارس طراحی و وارد خیابان ها شده است...و از این نظر کاملا در برابر خودرو های به روز و مدرن چینی حرفی برای گفتن نداشته و باید برود و بمیرد !
خوبه عزیزم....یا بازم بگم؛ ایمنی پارس درحد کاغذ مقوایی و حتی پست تر از آن است،...ولی ایمنی چینی های مدرن، به روز، قدرتمند، جذاب، پرابهت، با دوام، خوش کیفیت، معتبر، با کلاس و...خیلی خیلی بهتر است.
تمام گله من از علیرضا جان وقتی بود که ایشان فرمودند:
" و باز هم میگم آقایون وخانوم هایی که دم از کپی چینی میزنند به شعور خود توهین میکنند..."
آخه من که از همون بالا تا الآن دارم مدام میگم به ولله طراحیش نه شبیه ام جی هستش و نه شبیه آکورد !!!
ولی این درست نیست که درمورد هم وطنانی که فقط نظظظظظظر خوددرا در این فضای مجازی، ابراز می کنند، از جانب این دوستان چنین برخورد تندی صورت بگیرد...باز هم...دوست عزیز،
ای کاش اگر می خواهیم از صنعتی درس بگیریم، حداقل چین نباشد، چون همه می دانند که کار چینی ها تولید اجناس مشابه با کیفیت کمتر و قیمت خییییلی کمتر است...چین هرگز میلی به ارتقای محصولاتش ندارد، چون می داند که تنها با همین روش می تواند بیشترین سود را به جیب بزند...! طی سال های اخیر نیز پیشرفت چینی ها 10 برابر در عرصه طراحی و شاید کمتر از 2 برابر در بحث کیفیت و دوام بوده...واین نشان از سیاست ظاهر سازانه چین دارد...که بسیار هم به سودشان است.
با این وجود..دوست عزیز و محترم...اگر احساس می کنید بنده به شما، به آقای علیرضا، به صنعت محبوب و مدرن و ایمن چین، به هر صورتی بی ادبی و جسارت کرده ام و یا در نقطه ای از نوشته ام از صنعت غیر ایمن، غیر مدرن، پست، خوار، ضعیف، ذلیل، ناچیز و...ایران خودرو حمایتی کرده ام...عاجزانه، از همگی عذر خواهی می کنم.
با آرزوی توفیق روزافزون برای همگان.
1395/5/19
چيزي كه براي من جالبه اينه كه اگه اسم ماشين رو از متن حذف كنيم ، خواننده قطعا و بدون شك احساس ميكنه متن رو براي يك خودروي الماني مثل پورش نوشته نويسنده . اميد وارم اين سايت دست از اغراق راجع ب ماشين هاي چيني برداره ، اوايل كه بدون تعصب و يا حتي شايد بدون اسپانسر بوديد سايت رو بيشتر دوست داشتم
1395/5/21
سلام....جناب Mr خان.......اولا من گفتم لفظی ۳۰-۴۰ سال قبل......سال رو دقیق نگفتم......هر چند ۴۰۵ و پلتفرم آن ۳۰ دقیقا ساله هست عزیز.....بعد پژو پارسی که سنگش رو به سینه میزنید همون ۴۰۵ فیس لیفت که خیلی هم انصافا فرقی با اون نداره و در سال های اول امکانات پژو ۴۰۵ فول رو روی اون سوار میکردند و میگفتن این لوکس تره...هیچ فرقی نداشت سر همه رو شیره مالیدن رفت...بعد پلتفرم خودروی ۲۰۰۷ اونم تویوتا با پلتفرم سال ۱۹۸۷ یکی میکنید....یا ۲۰۰۳ لکسس؟؟؟!!!! حالا اینا استفاده کردن از پلتفرم نه چندان قدیمی....به نظرت همین جک جی ۵ طراحی پنین فارینا و پلتفرم جدید طراحی شده داره و یا جیلی ای سی ۷ پلتفرم خودشو داره و ۴ ستاره ایمنی اروپا در سال تولید داره.... بازم بگم.... بنظرت موتور میتسوبیشی ۱۸۰۰ ۱۶ سوپاپ ۱۴۰ و اندی اسب بخاری با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک بنظرت با وضعیت بنزین ایران کمتر باید بسوزونه.....یا نمیدونی اتوماتیک چیه....
عزیز اگر این بده پس پارس و ۴۰۵ و ۲۰۶ و تندری که ۱۳-۱۴ میسوزونن و تقریبا همشون شتاب ۱۴ ثانیه ۰ تا ۱۰۰ دارند دیگه ماشین نیستند فرقون هستن.... تازه با گریبکس دستی به این شتاب رسیدن....من همه ی خودرو های ایرانی تا بهترینشونو داشتم.....دیگه در این حد تجربه دارم.....
من گفتم اینا رو بخرین نه که ندونم کدوم چینی و کدوم ژاپنیه و کدوم در حد خودش و قیمتش میارزه....منظورم بود هر کسی و با توان خودش هر کدوم رو بخره بهتر از ایرانی های قدیمی هست.....
من گفتم ۲۰۶ و رانا برای مثال طرح شبیه بود......به تشابه خودرو اشاره کردم....خودم هم گفتم از یک پلتفرم هستن.... ولی نگفتم جیلی از پلتفرم اون استفاده کرده.. گفتم درسته شبیه شدن ولی طرح جدید هست مثل رانا نسبت به ۲۰۶.......بعد حداقل از پلتفرم خودشون که جدید هست یا خودروهای جدید استفاده میکنن.....
من اشتباه کردم دوتا موضوع قاطی و تو دل هم گفتم...نمیدونستم اینقدر شما زود قضاوت میکنید... والا دست ایران خودرو و سایپا آزاده میتونن کپی زیبا بزنند بخدا من میخرم....توانشون اندازه سورن و دنا و تیبا و.....غیره بیشتر نیست....والا فکر نکنم یکبار هم تلاش کرده باشن طراحی خارجی و داخلی مثل این جیلی باشه.....
به نظر شما امکانات و ایمنی خودروهای قدیمی تولید ایران با این زمانه و روزگار جور در میاد؟؟؟.......آیا همه پول دارن ژاپنی یا اروپایی سوار بشن تا امکانات روز رو تجربه کنن....به واقع یک کارمند با حقوق یک میلیون و چندی توانایی خرید این محصولات گران حتی تا پایان زندگی دارد؟؟؟؟!!!! واقع بین باشید....
عراق هم خودروهای ما را استاندارد نمیشناسد....بعد چینی ها پس از کره ای ها رتبه دوم فروش در عراق هستند....یا در برزیل و روسیه و .......که از ایران حداقل پیشرفته ترند.....
حداقل چینی ها با قیمت معقول خودروهای با امکانات و همان ۵ سال گارانتی را عرضه کردند....مگر غیر از اینه......
Mr جان با همین توجیهات باعث شدیم خودروسازان بهمون توهین کنن و هنوز تکنولوژی قرن بوق رو به خورد ملت میدن..
اطمینان داشته باش چینی هر سال به اندازه ۵ سال ما پیشرفت میکنن....ما هم هنوز اندرخم یک کوچه ایم......
توهین به مردم بالاتر از این نمیتونه باشه وقتی کشور دیگری پیشرفت میکنه ما مسخرش میکنیم وقتی خودمون توان اون رو نداریم.....
خودتون سیر پیشرفت چینی ها رو دیدید....حرفی ندارم
1395/5/22
سلام...علیرضای عزیز...مرسی که جواب منو دادی، هم نظریات شما رو قبول دارم و هم درد دل هاتو...عزیزم.
ولی،
...همیشه توی همه کامنت ها گفتم، بازهم می گم؛ من از هییییییچ برندی حمایت نمی کنم، چون وظیفه ای ندارم و بعضی برندها مث انواع داخلی، اصن لیاقت حمایت هم ندارند....اما،
مصرف 206 در سیکل ترکیبی دقیقا طبق اعلام ایرانخودرو صدی 6.6 می باشد که طبق تست های مکرر بنده، کاملا درست است.
مصرف سوناتا و کمری با موتورهای 2400 و 2500 و قدرت های بسیییار زیاد،در جاده و با همین کیفیت بنزین زییییر صدی 8 می باشد،( البته طبق تجربیات چندساله بنده )، پس لطفا مصرف زیاد جک و شتاب کم را به کیفیت بنزین ربط ندهید و برای 206، مصرف صدی 14 و شتاب 14ثانیه ای اعلام نکنید...
تمام گله من از شما، فقط در کلامی است که می گویید؛
" و باز هم میگم آقایون وخانوم هایی که دم از کپی چینی میزنند به شعور خود توهین میکنند...."
عزیزم این درسته که شما با هم وطنان خودت که در مورد طراحی ماشین یه اظهار نظر ساده می کنن، اینجوری صحبت کنی ؟؟
معلومه که شرکت های ایرانی اصن نمی خوان که پیشرفت کنن، چون دلشون به حال منو شما که نمی سوزه عزیز جان...دارن از سودهای کلانی که می کنند، لذت میبرند !
فقط و فقط امیدوارم که روزی برسه که همه ی ایران پر بشه از خودروهایی که در کیفیت و بروز بودن گوی سبقت رو از یکدیگر می ربایند...حالا چه با برند های خارجی و چه با برندهای چینی و ایرانی.
برای شما دوست عزیز و تمامی علاقه مندان به دنیای خودرو آرزوی پیروزی، سربلندی و سلامتی دارم، با تشکر.
1395/5/21
راستی حرف آخرم Mr خان......برو chery tiggo 7 رو سرچ کن ببین......بعد حتما به طراحان و خودروسازان چینی و تلاششان احترام میگذاری....نگذاشتی هم چیزی از تلاششان و عزم جدی برای پیوستن به خودروسازان جهان کم نمیکنه...
1396/4/14
من ۴ ساله جیلی دارم وراضیم
1396/12/10
سلام یه سِوال داشتم که شما تا حالا تاریخچه ی جیلی رو خوندین که حرف می زنید ؟ جیلی مالک دیملر شرکت مادر بنز می شود مالک ولوو - لوتوس-انگلبون و شرکت تاکسی سازس انگلیس است - آیا کسانی که دم از خودرو های کره ای می زنند کانسپت جیلی رو دیدن؟ آ تا حالا f1 جیلی رو دیدن ؟ تا حالا خودروی 6 سیلندر جیلی رو دیدن یا 8 سیلندر شو ؟ یا شرکت لینک اند کو رو دیدن که بیشترین پیش فروش دنیا را داشته ؟؟؟؟؟؟
1397/2/3
سلام دوستان وقت بخیر میگم این ماشین قیمتش چقدره؟؟