موضوعات داغ

رنو و پژو قانون وزارت صنعت را دور زدند؟

عکس مطلب اول
وزارت صنعت، معدن و تجارت در حالی دو شرط «آغاز تولید با ساخت داخل 40 درصدی» و «صادرات 30 درصدی» را پیش پای خودروسازان خارجی (برای حضور در ایران) گذاشته است که به‌نظر می‌رسد فرانسوی‌ها چندان زیر بار این شروط نرفته‌اند.
بنابر اعلام وزارت صنعت، هر خودروساز خارجی که قصد همکاری با شرکت‌های خودرساز داخلی را دارد، باید شروع تولیدش در ایران، با ساخت داخل 40 درصدی آغاز شده و در ادامه نیز 30 درصد از محصولات تولیدی را به بازارهای خارجی صادر کند.
به نقل از دنیای اقتصاد، هر چند منظور وزارت صنعت از در نظر گرفتن این شروط، محکم کردن پایه‌های حضور خودروسازان خارجی در ایران است، با این حال، ظاهرا شرکت‌های فرانسوی حاضر به پذیرفتن تمام و کمال این دو شرط نشده‌اند. بر این اساس، گفته می‌شود پژویی‌ها با وجود عقد قرارداد با ایران خودرو (که طبعا باید به به معنای قبول شروط دوگانه وزارت صنعت باشد)، به‌نوعی با وزارت صنعت بر سر تسهیل این شرایط به توافق رسیده‌اند؛ نشان به آن نشان که محصولات پژو قرار است با ساخت داخل 20 درصدی در ایران تولید شده و طی یک سال این رقم به 40 درصد برسد.
از آن سو اما به‌نظر می‌رسد رنویی‌ها هنوز نتوانسته‌اند با وزارت صنعت و شروطش کنار بیایند و اصلا یکی از دلایل اصلی به تاخیر افتادن عقد قرارداد این شرکت با خودروسازان ایرانی، همین موضوع است. بر این اساس شنیده می‌شود رنو زیر بار ساخت داخل 40 درصدی (در آغاز تولید) و صادرات 30 درصدی نرفته و این موضوع به محل اختلاف طرفین تبدیل شده است. حال اینکه پژو چطور توانسته با وزارت صنعت کنار بیاید و رنو فعلا نتوانسته، پرسشی است که نه مسوولان داخلی و نه مقامات رنو، پاسخ روشنی به آن نمی‌دهند.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/5/29
" شرکت های فرانسوی حاضر به پذیرفتن تمام و کمال این دو شرط نشده‌اند. "
به درک که نشده اند !!
یادمون باشه این فرانسه هست که محتاج بازار ایرانه وگرنه کارما که توی رنج های بالا با ژاپنی و کره ای راه میوفته.
1395/5/29
فکر کردن اوناهم مثل مردم بدبخت ایرانن که به هر ساز اینا برقصن
1395/5/29
این شرط وزارت صنعت یعنی: 60% رو شما تولید کنید، 40% رو چینی.ها
و بعدش ما این شلم شورواهارو خودمون باهم قاطی میکنیم
آبشو میدیم مردم بخورن، مخلفاتشو هم صادر میکنیم.
1395/5/29
مسئول خاور ميانه رنو يك ايراني فرانسوي
كه به گفته خودش بايد تمام قوانين رنو رو در ساييپا و ايرانخودرو ديكته كنه ،تا ايراني ها از كيفيت و آپشن هاي خودرو نزنن و با قيمت نجومي ندن دست مردم.گويا طرف ايراني مي خواد سود خيلي بالايي ببره از صادرات با كم كردن از كيفيت ساخت،براي همين رنو زير بار نميره
1395/5/30
قانون وزارت صنعت چه مسخره بازیه دیگه؟تازه این قانون فقط برای پژو ورنوه؟چرا برای چینی ها این قانون نیست؟برلیانس و اریزو وام وی ام وهزار کوفت دیگه ایا داخلی سازی وصادرات دارند؟این ها همه فیلم های مافیای خودروسازی داخلیه برای اینکه پژو ورنو هم فرار کنن.هیچ خودروساز معتبری حاظر نیست بیاد تو این خراب شده.تویوتا فولکس و هوندا و...هیچ کدام نمیان.پژو ورنو هم که اومدن را میخوان فراری بدن تا با خیال راحت اشغال تولید کنن بدن دست مردم
1395/5/30
مرگ بر شیاطین جن وانس