موضوعات داغ

گزارش گردهمایی فولکس واگن گلف در تهران

عکس مطلب اول
دیروز 29 مردادماه در موزه خودروهای تاریخی ایران، گردهمایی خودروهای فولکس واگن گلف صورت گرفت. این گردهمایی که در آن تعدادی از گلف های نسبتاً قدیمی دور هم جمع شده بودند، اکثراً نسل اول این خودروی مشهور حضور داشتند و تعد محدودی از نسل سوم نیز به چشم می خورد. متاسفانه حضور فولکس واگن در ایران بسیار کمرنگ و مقطعی بوده و باعث شده تا نتوانیم از گلف های نسل بعدی این خودرو بهره ببریم، خودرویی که در سطح جهانی بسیار مشهور و پرفروش است.
البته در گردهمایی دیروز، تعدادی فولکس واگن گل نیز حضور داشتند که در زمان عرضه آن به بازار و با توجه به عدم حضور دیگر مدل های این برند، توانست فروش خوبی را تجربه کند.
در گوشه این مراسم یک فولکس واگن ترانسپورتر آبی رنگ نیز به چشم می خورد که به صورت خوبی بازسازی شده بود و به این گردهمایی رنگ و بویی دیگر داده بود.
در زیر می توانید عکس هایی از این گردهمایی که توسط تیم خودروبانک تهیه شده را مشاهده کنید.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/5/31
در با دوام بودن این خودروی آلمانی ، با دیدن این خودروهای دهه نودی ، هیچ شکی نیست و حتی نمای داخلی آن گلف در تصویر ها ، نشان از برتری ساخت این خودرو در کنار نگهداری مالک آن دارد . حال می توان یک کره ای هم سن و سال این گلف ها را که در آن زمان هم قیمت هم بودند را سنجید . حتی یک النترا و اکسل و یا اسپرو ، نمی توانید پیدا کنید که در این شرایط ، مخصوصا درون اتاق ، دوام آورده باشد و مانده باشد .
تکنولوژی های طراحی . ساخت اصیل ، در بلند مدت ، خیلی بیشتر ، فاصله خود را با کپی هایشان (کره ای ها و چینی ها) نشان می دهند .
کسی اگه یک کره ای سال 1992 ، در حد این فولکس ها دیده ، بگه ما هم در جریان باشیم ..
1395/5/31
اسپیروها هنوز داره مثل ساعت کار میکنه موتورشون . .چی میگی.همچین میگه گلف انگار مثلا ما ندیدیم تا حالا یا سوار نشدیم.اکثرا موتور تعویضن یا تمام رنگ یا باید خرج اساسی کنی
1395/5/31
آقای a ، نکته در همین جاست که بر فرض درست بودن فرمایش شما ، تنها همان بخش ماندگار اسپرو که پیشرانه ای 2000 سی سی 8 سوپاپ است ، ساخت کارخانه جنرال موتور ایالات متحده بود و کره ای نیست . جایگزینی پیشرانه های گلف ، به دلیل دیگری است که کاربر آن در نظر داشته و اگر نه ، پیشرانه نخستین ، فرجام ناگواری نداشته !
1395/5/31
نظر کشکی کتره ای میخواهید بخونید!؟ نظر برادر عارف.
میخواهید وقتتون رو تلف کنید!؟ خوندن نظر کشکی کتره ای بهترین راهه.
آخه برادر اون صدای ناهنجار به شقیقه چه ربطی داره!؟
من خودم گلف داشتم ( قرمز هم بود بهش میگفتیم گوجه!) واقعا ماشین خوبی بود. اما در همین حد که بهت گفت. خوب بود! از همه جهات! از هیچ منظری "عالی" "غیر منتظره" و .... نبود.اون موقع که به قول شما اکسل و اکسنت و غیره اومدن باید قیمتشون رو با همون گلف هم یه مقایسه میکردی. بعد از مقایسه قیمت مقایسه کیفیت گلف و اکسنت اون روز با گلف (اگر گیرتون اومد) با النترا امروز بسنجید بعد نظر بدید!
بابا این اصالت که میگید ماله ماشین ها لوکسه. فولکس و تویوتا و هیوندا و کیا و اشکودا و رنو و امثالهم اصالت براشون یعنی "کشک"! چون ماشین های اقتصادی هستند نا سلامتی.
در ضمن همین الان میتونید پیکان هایی رو پیدا کنید که از نظر سلامتی در شرایط بسیار عالی تری از گلف هایی که شما دیدید هستند. این که دلیل نشد.
اگر میخواهید واقعا کیفیت رو مقایسه کنید یه سری به دارندگان دوو سیلو یا حتی ماتیز جارو برقی یا هیوندا اوانته هم بزنید.
بماند که خودرو تولید سال 1992یعنی 24 سال پیش که از نوع خودروهای ارزان قیمت و اقتصادی هم هست و ارزش کلکسیونی هم نداره چی هست که سالم بودن کابینش مهم باشه!؟ مگه شما خیلی خیلی خیلی خیلی عاشقه یه خودرو خاص باشید که با عرض معذرت گلف اصلا خاص نیست/
1395/6/1
رضا جان ، از نظرات روشنگرانه و پر مغز شما بهره مند شدیم ..
دوست من ، اصالت یعنی قدمت یعنی فرصتی که یک سازنده در جهت اصلاح و بالابردن کیفیت ، طراحی و مهندسی ، گذر زمان و سالها کار و تلاش ، به آن رسیده است . نه این زمان را می شود قیچی کرد و نه می توان میانبر زد .
البته انتظاری نیست که همه نسل جوان کشور و جماعت تازه به دوران رسیده ، واژه اصالت را درک کند که در این صورت این همه ناهنجاری را شاهد نبودیم .
به هر حال هم اکنون هم مانند گذشته های دهه نود ، نمی توان کیفیت برتر یک فولکس گلف را با هم سگمنت کره ای اش مقایسه کرد و فاصله کیفیت و فن آوری آنها حتی از گذشته هم بیشتر شده است .
اتفاقا کیفیت مقوله ای است که در خودروهای اقتصادی مهم تر است.. کلکسیون کردن یک خودرو ربطی به گرانی و ارزانی خودروها ندارد و واژه لوکس را هم درست نفهمیدی و اگرنه اصالت را با گران بودن گره نمی زدی ..