موضوعات داغ

وانت هیوندای سانتا کروز یک قدم نزدیک تر به خط تولید

عکس مطلب اول
در سال 2015 میلادی زمانی که اولین وانت هیوندای یعنی "سانتا کروز" در نمایشگاه خودرویی دیترویت رونمایی شد، کسی فکرش را نمی‌کرد که هیوندای قصد توسعه و یا تولید آن داشته باشد، اما پس از جوی که میان شرکت‌های خودروسازی ایجاد شد و در ادامه آن شرکت خودروسازی رنو، پژو و یا مرسدس بنز برنامه‌ای برای تولید خودرویی وانت پی ریزی کردند، شرکت خودروسازی هیوندای نیز به تولید یک خودرو وانت چراغ سبز نشان داد تا شاهد کلاس وانت‌ها در سبد محصولات هیوندای هم باشیم.
براساس تقویمی که از سوی شرکت خودروسازی هیوندای تدوین شده بود، این خودروی وانت قرار شد طرح نهایی آن در سال 2018 میلادی رونمایی و سپس در سال 2019 میلادی هم به بازار عرضه شود، حال یکی از منابع نزدیک به شرکت خودروسازی هیوندای از پیشرفت قابل ملاحظه توسعه "سانتا کروز" خبر داده تا در نمایشگاه لس آنجلس امسال (شروع در ماه نوامبر) و یا در نمایشگاه خودرویی دیترویت 2017 (شروع از ژانویه) شاهد رونمایی از نسخه‌ای تکامل یافته و نزدیک به نسخه نهایی باشیم.
در این خصوص دیو زوچوسکی، مدیرعامل شرکت هیوندای موتور آمریکا هم با تایید این خبر اعلام کرده که برای بازار آمریکا، نسخه دیزلی این وانت بسیار مناسب خواهند بود، از این رو در صورت تایید تولید و عرضه در بازار، تنها شاهد حضور نسخه‌های دیزلی از این وانت در بازار ایالات متحده آمریکا خواهیم بود. پیرو صحبت‌های دیو زوچوسکی، باید گفت که شرکت خودروسازی هیوندای در حال حاضر از پلتفرم هیوندای توسان برای توسعه این وانت استفاده کرده است و بر روی هیوندای توسان هم فعلا دو موتور 1.7 لیتری و 2 لیتری توربودیزل ارائه می‌شود که با کمی تغییرات، می‌توان منتظر آنان بر روی وانت "سانتا کروز" هم باشیم، هرچند صحبت‌هایی در رابطه با پیشرانه‌ای جدید چهارسیلندر دیزلی هم شنیده می‌شود و در کنار آن، موتورهای بنزینی را هم نباید فراموش کرد.
شایعاتی هم وجود دارند که هیوندای "سانتا کروز" با قیمتی احتمالی 25 هزار دلاری، در کنار هیوندای سانتافه اسپرت، سوناتا و الانترا، در کارخانه "مونتگمری" واقع در ایالت آلاباما آمریکا به چرخه تولید اضافه خواهد شد.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/6/2
باز کپی کاری آسیایی! چراغای عقبش کپی الفارومیو هست...
1395/6/7
چی میگی بابا ، چرا حرف الکی میزنی شما . خواهشن یه کم برو مدل ماشین های هیوندای و مخصوصا همون چراغ عقبشون رو که میگی نگاه کن . کامل میتونی روح و شباهت چراغ های عقبش رو به ماشین هایی مثل سانتافه 2016 ، النترا 2016 ، اکسنت 2016 و تا حدودی هم به جنسیس EQ900 2016 ببینی .
1395/6/2
این ماشی بیشتر به درد رفتن به عروسی می خوره تا باربری!!!
تا به حال وانت اینقدر مدرن ندیده بودم !
1395/6/2
به نظرم خیلی خیلی دخترونه است
1395/6/2
داره میاد واسه رقابت با پیکان وانت و پراید وانت و آریسان و نیسان آبی و..... واقعا متاسفم که چقدر از دنیا عقب افتادیم. البته تو ادعا تو همه زمینه‌ها حرف اول رو میزنیم
1395/6/2
از همه مسخره بازه ها که بگذریم ، یه سوال منطقی :
قصد از ساخت این ماشین چیه ؟؟ یعنی واقعا اینو برای بار کشی میسازن ؟؟ یا برای آفرود ؟؟ واقعا برای چی ؟؟ .... یعنی کسی دلش میاد با این ماشین این کارها رو بکنه .
1396/5/4
کسی که پول همچین ماشینی رو داره چرا دلش نیاد