موضوعات داغ

هیوندای سوناتا هیبریدی به زودی به ایران می آید

عکس مطلب اول
به تازگی یک خودروی هیوندای سوناتا هیبریدی توسط خودروبانک در یکی از شهرهای شمال غربی کشور مشاهده شده است و برای شما عزیزان عکس برداری شد. معمولاً هر خودرو برای اخذ مجوزهای لازم برای واردات، می بایستی با پلاک آزمایش فنی تست های مختلفی را در شهرهای مختلف کشور انجام دهد و این عکس و آزمایش نویدبخش احتمال ورود مدل هیبریدی از سوناتا به ایران است که البته با توجه به ورود کمری هیبریدی به کشور و موفقیت آن در فروش، این امر دور از ذهن نیز به نظر نمی رسید.
حال اجازه دهید خوش بین باشیم و با فرض اینکه همه چیز به خوبی پیش می رود و تمام مجوزها برای واردات این خودرو دریافت می شود، به معرفی این خودرو بپردازیم و ببینیم که هیوندای سوناتا هیبریدی به چه مشخصاتی به ایران خواهد آمد.
قبل از صحبت در مورد پیشرانه این کره ای، یک موضوعی کاملاً مشخص است و آن تفاوت نمای جلویی این خودرو با مدل های کنونی بازار است بطوریکه جلو پنجره ای متفاوت و چراغ های آن تغییر کرده و چهره جلویی آن به طور کلی خشن تر و زیباتر از قبل شده است. همچنین در نمای عقب تفاوت اندکی نیز انجام شده و به غیر از چراغ ها، دیفیوزر پایین سپر نیز کمی تغییر کرده و در این قسمت نیز شاهد نمایی زیباتر نسبت به قبل هستیم. شما می توانید با مشاهده تست و بررسی هیوندای سوناتا LF ، چهره کنونی را مشاهده کنید و تفاوت های این دو مدل را بیشتر و راحت تر متوجه شوید.
اما نکته اصلی در مورد این خودرو، چهره آن نیست و معمولاً خودروهای هیوندای و کیا از نظر ظاهری تمام آنچه یک خودروی زیبا باید داشته باشند را دارند! نکته اصلی در مورد این خودرو پیشرانه هیبریدی آن است. مدلی که بعد از دو مدل لکسوس، کمری هیبری و تویوتا پریوس ، حال نوبت به هیوندای رسیده تا پیشرانه هیبریدی خود را برای مقابله با رقیب اصلی خود یعنی کمری هیبریدی رو کند.
پیشرانه هیوندای سوناتا هیبریدی از یک موتور 2 لیتری بهره می برد (مدل های کنونی 2.4 لیتری تنفس طبیعی هستند) که موتور بنزینی توانایی تولید 154 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و موتور برقی توانایی تولید 151 اسب بخار در 1770 دور در دقیقه را دارد که جمعاً این پیشرانه توانایی تولید 193 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه را خواهد داشت. این عدد از جمع دو عدد حداکثری برای دو موتور کمتر است زیرا پیک تولید بیشترین نیرو توسط هر موتور در دورهای مختلفی انجام می شود. همچنین گشتاور تولید شده توسط این پیشرانه حداکثر 140 نیوتن متر در 5000 دور در دقیقه است.

هیوندای سوناتا هیبریدی به زودی در ایران

گیربکس نصب شده روی این خودرو از نوع 6 سرعته خودکار شیفت ترونیک است و نیروی تولیدی را به چرخ های جلو منتقل می کند. مصرف سوخت این مدل به صورت ترکیبی 6.9 لیتر در هر صد کیلومتر است که برای خودرویی با قدرتی نزدیک 200 اسب بخار، عدد مناسبی است.
اگر دقت کنید روی این خودرو کلمه Limited نوشته شده است. هیوندای سوناتا هیبریدی در چهار مدل استاندارد، Limited، Plug-in hybrid و Plug-in Hybrid Limited عرضه می شود که البته تمامی این مدل ها تنها از نظر سطح تجهیزات با یکدیگر تفاوت دارند و همگی از نظر پیشرانه و گیربکس مشابه هستند.
حال مدل Limited که ما احتمالاً با آن سر و کار خواهیم داشت، دارای رینگ های 17 اینچی، جلو پنجره کرومی، چراغ های زنون، سقف پانوراما، پرده برای شیشه های عقب، تنظیم صندلی راننده در 8 جهت، گرمکن صندلی های جلو و عقب، روکش چرمی صندلی ها، ترمز پارک برقی و ... است.
اما به شیرین ترین اصل ماجرا یعنی قیمت هیوندای سوناتا هیبریدی می رسیم، جایی که متوجه می شویم مدل Limited در حدود 30 هزار دلار قیمت دارد و این رقم ممکن است با نصب تجهیزات مختلف بیشتر هم بشود. اما در نهایت با توجه به تسهیلات ارایه شده برای خودروهای هیبریدی، نباید قیمتی فراتر از مدل کنونی را انتظار داشته باشیم و احتمالاً سوناتا هیبریدی با بازه قیمتی بین 170 تا 190 میلیون تومان به بازار ایران راه خواهد یافت.
در انتها امیدواریم که این خودرو و ماشین های هیبریدی دیگر با قدرت وارد بازار شوند و با گسترش خودروهای هیبریدی در بازار داخل بتوانیم از تولید آلایندگی کمتر و مصرف هر چه کمتر سوخت بهره ببریم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد