موضوعات داغ

کانسپت‌های فراموش شده، فراری روسا 2000

عکس مطلب اول
سرآغاز فراری روسا را می‌توان بهانه‌ای برای جشن گرفتن فراری دانست. به بیانی ساده‌تر، خودروی اسپیدستر فراری روسا به مناسبت سالگرد 70 سالگی "پینین فارنا" و همچنین یادبودی برای فراری "تستاروسا" که توسط همین شرکت طراحی ایتالیایی، یعنی پینین فارنا توسعه پیدا کرده بود، در سال 2000 میلادی طراحی و معرفی شد. در حالی که هدف از طراحی این خودرو ادای احترام به گذشتگان بود، ولی می‌توان گفت که یک پیش نمایش دزدکی برای خودروهای آینده فراری هم به شمار می‌رفت، زیرا چند سال پس از معرفی، با الگوبرداری از مولفه‌های طراحی فراری روسا، خودروی افسانه‌ای فراری "انزو" خلق شد.
برای شناخت بهتر این خودرو باید گفت که فراری روسا به دستان "کن اوکویاما" طراحی شده است، همان مردی که به تازگی خودروی اسپیدستر جدید خود، یعنی Kode57 را در هفته خودرویی مونتری کالیفرنیا معرفی کرده است. حال جالب اینجاست که با مقایسه خودروی فراری روسا با Kode57، می‌توان شباهت‌های بسیار نزدیکی میان هر دو اتومبیل پیدا کرد، ولی با یکسری بروزرسانی‌ها و مدرن سازی‌ها که هم خودرویی جدید به نظر برسد و هم سلایق امروزی را پوشش دهد.
برگردیم به بحث اصلی، باید گفت که فراری روسا برپایه فراری 550 مارانلو ساخته شده است و در بخش موتوری آن هم از یک پیشرانه مشترک استفاده شده است، یعنی یک موتور 5.5 لیتری دوازده سیلندر تنفس طبیعی که می‌تواند قدرتی 478 اسب بخاری در دور موتور 7000 و همچنین گشتاوری 568 نیوتن متری در دور 5000 تولید کند. برای تبدیل و انتقال نیروی تولیدی هم یک جعبه دنده شش سرعته دستی انتخاب شده تا نیروی مورد نظر را به سمت چرخ‌های عقب هدایت کند.
با قلبی که از فراری 550 مارانلو فاکتورگیری شده است، این خودرو در نمونه‌های اولیه خود می‌توانست به شتاب صفر تا صد حدودا 4.4 ثانیه‌ای و حداکثر سرعتی حدودا 300 کیلومتر بر ساعتی دست پیدا کند.
پیش از این در بخش کانسپت‌های فراموش شده به بررسی ولوو تندرا، مرسدس NAFA، فورد Ghia و... پرداخته بودیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد